• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Äntligen en liten tur efter första service. Satan vad det flyttar på sig när man snurrar på rullen. :D
20190815_192710.jpg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Nu är min CB1100-sving nästan färdigbehandlad. Suttit på en långmilar-1100 så den var inte vacker, men efter sandblästring och glasblästring blev den riktigt fin. Funderade på att låta den vara stålgrå och endast klarlacka den men den kommer nog lackas svart ändå. Blir kul att ha en lite stöddigare sving på min 900 Bol D’or tills jag längre fram köper en modernare i aluminium.
CFAE4052-5FF2-46D9-A69A-37008F20A662.jpeg
 

mega

Rolex
Köpte denna best i helgen. Ca 35 hk i en 600cc enstånka.
Tänkte ge mig på att bobba den lite grand under vintern, kommer att köpa ett kit från USA,
så det blir ganska lite kapa/svetsa, utan mest byta ut delar, lacka etc..
Har insett hur sjukt mycket fritid jag lägger ner famför Netflix, det känns ganska dödande.
Skönt med ett handfast projekt.
Bomba gärna på med tips och råd ni som byggt lite.
Besten:
savage.jpg


Målbilder:

Suzuki-Savage-2.jpg

s1.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Köpte denna best i helgen. Ca 35 hk i en 600cc enstånka.
Tänkte ge mig på att bobba den lite grand under vintern, kommer att köpa ett kit från USA,
så det blir ganska lite kapa/svetsa, utan mest byta ut delar, lacka etc..
Har insett hur sjukt mycket fritid jag lägger ner famför Netflix, det känns ganska dödande.
Skönt med ett handfast projekt.
Bomba gärna på med tips och råd ni som byggt lite.
Besten:
savage.jpg


Målbilder:

Suzuki-Savage-2.jpg

s1.jpg
Det är alltid kul att skruva lite, lycka till!
Det spontana tips jag har är, även om det ser coolt ut utan framskärm, spara någon strategiskt placerad liten bit. Förutom att det är oskönt med tandsten så blir man lite begränsad utan framskärm. Om du redan kört modellen och vet hur den känns, testa att droppa den i fram lite, kanske med ett clipon på de uppstickande delarna av gaffelbenen, det brukar bli en helt annan körupplevelse med ny geometri (inte alltid bättre, men annorlunda).
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Rivningen är igång för fullt.
Märkte att den läcker olja i cylinderfoten, kan inte bestämma mig för om jag skall fixa det nu eller vänta.
Tanken var att ha en rullande renovering, men pljeläckor är så gymt b, smutsar ner allting.

20190901_181745.jpg
Riv och laga. Du har ju redan rivt mer än vad som är att riva av cyllen.
Snyggar du upp hojen kommer du aldrig att fixa det, utan bli mer och mer irriterad. Åsså får du olja på avgasbandaget (för du måste ha bandage på världens mest brännvänliga avgasrör), som luktar pyton.

Bra projekt!
 

Veratio

Cartier
Var härligt väder, tror dock på fler fina dagar!!! Ska ut imorgon också.

Någon som har en -17 eller framåt Super Duke till salu får ni hojta till! Måste ha mer att köra med inför nästa säsong, borde vara billigare än de är på blocket när man kollar när nya modellen kommer om några månader. Nåväl... Men vore kul att köpa en redan nu så man har inför nästa säsong, går ju att köra i mars i den här landsänden!
 
Topp