• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Har snöat in på HD igen. Hade en Street Bob för 10 something år sedan och börjar bli sugen på att ta ett steg upp till Softail.
Dessa hojar är de som fastnat hos mig.

Harley Fat boy
D00FFD5C-0CD0-4EAD-83A4-58540FBF14CC.jpeg

Softail slim
7CF94FCB-E403-4146-A0A4-332FB0B977D6.jpeg

Kanske inte blir något av detta men... Vilken skulle ni välja och varför?
Endast nyköp är aktuellt.

Som ung, och lätt påverkad av Terminator, tyckte jag alltid att Fat Boy var coolaste HDn.

Men jäklar vad de inte förvaltat designen väl. Yikes.

Rent visuellt ser den där Slim riktigt trevlig ut dock.

Hoppas de klarar av det, lite mer info här:https://www.bike.se/provkorning/hon...zAXQdB6S9BzdcO9GfagV9p1ldbX_6uxeKREcjomXKHk-c

Ser riktigt bra ut hursomhelst tycker jag, mycket inspiration från Ducati. Lär väl kosta huggorm misstänker jag.
Tror faktiskt att de fått till något riktigt bra nu. När Honda slår på stort brukar det bli det och det här är nog inget undantag. Tror att just effekt och elektronik har varit deras svaga punkter med de tidigare årsmodellerna så om den i verkligheten är nära V4S, RSV4 1100 och S1000RR vad gäller dessa områden så kommer den nog blir den nya värstingen...

Blir också kul att se Bautista och Haslam i HRCs fabriksteam i WSBK - håller tummarna att Kawa får på truten! :D

Är allergisk mot kutsar som slutar innan bakdäcket men annars ser den riktigt bra ut tycker jag, vet inte om jag ser så mycket Ducati förutom kanske nosen men jag gillar att de inte gått bananas med designen utan hållit den ganska stram. Ser verkligen fram emot alla reviews..:nailbiting:

Någon som är sugen på en banhoj i befintligt skick?
77265466_806026889831894_3684701925556617216_n.jpg

Gick omkull i september, bröt ryggen, axeln, armen, knäet och foten.... Så behöver pausa lite nu.

Gick omkull i september, bröt ryggen, axeln, armen, knäet och foten.... Så behöver pausa lite nu.
Alltså ja, men nja, har redan renoverat en S1000RR som jag eldade upp. Sugen men ändå inte...Vad tänkte du för prislapp?
Hur går återhämtningen för dig?

Alltså ja, men nja, har redan renoverat en S1000RR som jag eldade upp. Sugen men ändå inte...Vad tänkte du för prislapp?
Hur går återhämtningen för dig?
Jag har lagt ut den för 65k. Tror det kostar ca 25 att laga den.
Bakram 3500
Pipa 6000
Bakhjul 6000
Kåpstag 3000

Det som sitter på är:
Alpha racing styrkrona,
Alpha racing raceknappar
Alpha racing snabbgas (medföljer 1 extra)
Alpha racing broms och kopplinggrepp (medföljer extra)
Alpha racing snabbtanklock
Alpha racing bromsskivor
BMW Kolfiber framskärm och bakskärm (ej BMW)
K-tech styrdämpare
Brembo 19RCS (kan ha fått en smäll vid krasch)
PP Tuning clipons (sitter på nu men kan ha blivit snea vid krasch och jag har ett par hela från Alpha racing som ingår.)
2D sensor fram för helautomatisk dämpning
Bonamici rearsets
HM Quick-shifter
Kolfiberskydd på ram och pptuning motorskydd m.m.
PC5 och mappad/bänkad på 189,5 på bakhjulet,
Kylarskydd
Litiumbatteri
MWR luftfilter för att få ner ljudet till 95db
Vita racekåpor i använt skick + original i nyskick
2013, Ej kryssad, avställd.
Ca 1300 mil
Jag har ägt den i 2 år, ägaren innan mig sedan nyköp tror jag, servad hos Bactor.
Jag har bytt olja och filter var 3e dag.

Vita racekåpor och original HP4-kåpor ingår.

@Bjoerlin76 Tack! Det går långsamt långsamt framåt men kommer att bli återställd säger de på sjukhuset.

Senast ändrad:
Jag har lagt ut den för 65k. Tror det kostar ca 25 att laga den.
Bakram 3500
Pipa 6000
Bakhjul 6000
Kåpstag 3000

Det som sitter på är:
Alpha racing styrkrona,
Alpha racing raceknappar
Alpha racing snabbgas (medföljer 1 extra)
Alpha racing broms och kopplinggrepp (medföljer extra)
Alpha racing snabbtanklock
Alpha racing bromsskivor
BMW Kolfiber framskärm och bakskärm (ej BMW)
K-tech styrdämpare
Brembo 19RCS (kan ha fått en smäll vid krasch)
PP Tuning clipons (sitter på nu men kan ha blivit snea vid krasch och jag har ett par hela från Alpha racing som ingår.)
2D sensor fram för helautomatisk dämpning
Bonamici rearsets
HM Quick-shifter
Kolfiberskydd på ram och pptuning motorskydd m.m.
PC5 och mappad/bänkad på 189,5 på bakhjulet,
Kylarskydd
Litiumbatteri
MWR luftfilter för att få ner ljudet till 95db
Vita racekåpor i använt skick + original i nyskick
2013, Ej kryssad, avställd.
Ca 1300 mil
Jag har ägt den i 2 år, ägaren innan mig sedan nyköp tror jag, servad hos Bactor.
Jag har bytt olja och filter var 3e dag.

Vita racekåpor och original HP4-kåpor ingår.

@Bjoerlin76 Tack! Det går långsamt långsamt framåt men kommer att bli återställd säger de på sjukhuset.

Ska suga på den, tror inte jag har orken till ytterligare ett projekt för tillfället.
Skönt att du kommer att bli återställd iaf, farlig sport man älskar ändå..

Satan i gatan, hur gick det till?
Ska det inte vara relativt gott om plats att kana runt på en bana så att man kan klota utan att bryta halva kroppen?
Nu blev jag lite mindre sugen att plocka ut min till våren..
Krya på dig, hoppas att allt läker ihop ordentligt.

Satan i gatan, hur gick det till?
Ska det inte vara relativt gott om plats att kana runt på en bana så att man kan klota utan att bryta halva kroppen?
Nu blev jag lite mindre sugen att plocka ut min till våren..
Krya på dig, hoppas att allt läker ihop ordentligt.
Fick framhjulsläpp i ca 180-200km/h. Minns inte mer än att jag antagligen flög in i däckväggen 50m bort så det blev ett ganska direkt avslut.
Tänk inte på våren än, det är långt kvar ;)
Tack! Det går långsamt framåt.

Ni som kör hoj vet nog vilket dilemma jag står inför...
Detta får bli min/vår psykologihörna.

Vad ska man göra när ingen i familjen vill att man ska köra längre? När det nästan är det enda man blir tillfredställd av och får ut välmående av?
Vad kan man göra istället? Finns inte mycket (inget vad jag vet) som man får ut denna "njutning" av?

Det känns jävligt tomt nu när jag sålde hojen igår...

Lite bilder från i år för att göra inlägget lite positivt:

mantorp3.jpg

Joakim Lindberg-1.jpg

133A6134.JPG

2019-02-04 09.01.14 1.jpg

20190204_205838.jpg

Ni som kör hoj vet nog vilket dilemma jag står inför...
Detta får bli min/vår psykologihörna.

Vad ska man göra när ingen i familjen vill att man ska köra längre? När det nästan är det enda man blir tillfredställd av och får ut välmående av?
Vad kan man göra istället? Finns inte mycket (inget vad jag vet) som man får ut denna "njutning" av?

Det känns jävligt tomt nu när jag sålde hojen igår...

Lite bilder från i år för att göra inlägget lite positivt:

mantorp3.jpg

Joakim Lindberg-1.jpg

133A6134.JPG

2019-02-04 09.01.14 1.jpg

20190204_205838.jpg
Åk. Att upphöra med det som du verkligen vill göra för någon annans skull är inte bra för relationen eller familjen i längden.

+1 på alfgrens post.
Är det pga skador som dom inte vill att ska åka?
Jag var väldigt nära att dö och låg på traumaavdelningen i 2 veckor med slangar överallt. Det var väldigt tufft för dom + för resten av familjen som var på besök.
De tror att jag kommer att dö nästa gång jag kör motorcykel eftersom det var så nära denna gången...

Klart att det är tufft för närstående vid olyckor, men det verkar ju ändå som att du har möjlighet att komma tillbaka.
Tyvärr lurar ju döden runt knuten jämt, så bara för att du slutar med hoj betyder det ju inte att du har ett frikort från den.
Själv hade jag nog känt mig tom och nere att sluta med nåt som du beskriver med så starka ord, speciellt om någon bestämmer åt mig.

Jag var väldigt nära att dö och låg på traumaavdelningen i 2 veckor med slangar överallt. Det var väldigt tufft för dom + för resten av familjen som var på besök.
De tror att jag kommer att dö nästa gång jag kör motorcykel eftersom det var så nära denna gången...

Tillbaka
Topp