• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Bjoerling

Cartier
Jobbade givetvis hela helgen men hann med en kvällstur idag. Underbart!
Den nyasfalterade vägen mellan Blentarp och Slimminge rekommenderas för er i Skåne, nästan lite väl snabb... Blev ett stopp för bild i Genarp.
IMG_20190922_224403.jpg
 

Veratio

Cartier
Allmän fråga. I normalfallet när en ny bilmodell presenteras minskas värdet på de lätt begagnade modellerna (min uppfattning).

Gäller detsamma för MC?

Gäller min jakt på en Super Duke R från -17 eller nyare. Känns som "normala" höstpriser nu, inte lägre pga en ny modell kommer nästa år. Då tänker jag, väntar jag till våren (vill helst köpa innan, skönt att ha när det blir fina dagar i början på mars), blir de billigare då? Jag tror nästan inte det...

Slänger in en bild på en 1290 så inte posten blir så tråkig!

1290.jpg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Allmän fråga. I normalfallet när en ny bilmodell presenteras minskas värdet på de lätt begagnade modellerna (min uppfattning).

Gäller detsamma för MC?

Gäller min jakt på en Super Duke R från -17 eller nyare. Känns som "normala" höstpriser nu, inte lägre pga en ny modell kommer nästa år. Då tänker jag, väntar jag till våren (vill helst köpa innan, skönt att ha när det blir fina dagar i början på mars), blir de billigare då? Jag tror nästan inte det...

Slänger in en bild på en 1290 så inte posten blir så tråkig!

1290.jpg
Förmodligen inte. Tänker lite som dig just nu, köpa billigt nu och sedan sälja min som är inne på rep lite dyrare nästa år. Får se hur man gör.
 

Veratio

Cartier
Nu så. Jag slog till på en ny i butik. Performance pack samt track pack. Dyrt, men fan vad roligt! Kört femtio mil idag, var så kall så jag skakade när jag kom hem, men inget ett bad inte kunde lösa!

Den här cykeln är löjligt rolig!!!

20190926_164628.jpg


och nu står den i garaget:

20190926_210315.jpg


Flyttar min andra hoj till vinterförvaring hos en god vän i helgen, om jag inte lägger ut den på blocket. Dumt att ha två så "dyra" cyklar försäkrade och påställda och kosta pengar.

Men jäkla roligt!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Nu så. Jag slog till på en ny i butik. Performance pack samt track pack. Dyrt, men fan vad roligt! Kört femtio mil idag, var så kall så jag skakade när jag kom hem, men inget ett bad inte kunde lösa!

Den här cykeln är löjligt rolig!!!

20190926_164628.jpg


och nu står den i garaget:

20190926_210315.jpg


Flyttar min andra hoj till vinterförvaring hos en god vän i helgen, om jag inte lägger ut den på blocket. Dumt att ha två så "dyra" cyklar försäkrade och påställda och kosta pengar.

Men jäkla roligt!
Kul! Måste vara helt brutal!

Apropå brutal, tog en liten sväng med min CB400N idag - ööööörn ööörn...
 

Bjoerling

Cartier
Nu så. Jag slog till på en ny i butik. Performance pack samt track pack. Dyrt, men fan vad roligt! Kört femtio mil idag, var så kall så jag skakade när jag kom hem, men inget ett bad inte kunde lösa!

Den här cykeln är löjligt rolig!!!

20190926_164628.jpg


och nu står den i garaget:

20190926_210315.jpg


Flyttar min andra hoj till vinterförvaring hos en god vän i helgen, om jag inte lägger ut den på blocket. Dumt att ha två så "dyra" cyklar försäkrade och påställda och kosta pengar.

Men jäkla roligt!
Grattis till en grym hoj!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Har haft alldeles för många Ducatis i min omgivning för att ta tillbaka det. Ducceåkarna har alltid åkt hälften så många mil och betalat dubbelt så mycket i reparationer som oss som åkt japs. Men ändå har de varit lyckliga hela tiden. Masochister. Eller var det entusiast det hette? :D
MC ska ju vara bara för kul, så är man lycklig så är det väl bra, eller hur? :cool:
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Nummerplåten ska flyttas in i vinter, jag är snål och vägrar betala 3000:greedy: för ducatis egna så jag får hitta på nåt.
Jag trodde aldrig att jag skulle kunna erkänna att det finns något som är tillräckligt när det gäller effekt men 215hk är helt ok.
Jag har kört sportjapanare innan och vridet är den stora skillnaden. R1 började röra på sig runt 10-11000rpm men ändå på ett mjukt sätt. Ducatin älgar iväg redan vid 3000 och fortsätter hårt upp till 12, såpass att man får hålla sig ordentligt i styret, inte för vindmotståndet utan för kraften i accelerationen.:wideyed:
Man behöver peka Ducatin i rätt riktning innan man ger gas ut ur kurvor också, framhjulet lättar gärna och ofta vid gaspådrag även på 4an o 5an.
För övrigt helt underbar hoj med grym design, 300mil utan bekymmer änsålänge.

Berätta mer! :woot: Har du fö. tänkt att rensa baken eller behålla stänkskärmen?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Stod parkerad på Sveavägen en kväll i september för att avnjuta en burgare och blev påbackad av en diplomat, han tyckte att det endast var skador på framskärmens plast. Mycket utbytt inkl helsystemet, notan landade på 18k och jag slapp även självrisken.

Blir skoj att hämta ut den i vår igen, lär kännas som en ny mc. :)

Före.
IMG_20190906_193243.jpg

Efter.
IMG_20191030_155854.jpg
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Stod parkerad på Sveavägen en kväll i september för att avnjuta en burgare och blev påbackad av en diplomat, han tyckte att det endast var skador på framskärmens plast. Mycket utbytt inkl helsystemet, notan landade på 18k och jag slapp även självrisken.

Blir skoj att hämta ut den i vår igen, lär kännas som en ny mc. :)

Före.
IMG_20190906_193243.jpg

Efter.
IMG_20191030_155854.jpg
Helt underbart!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Stod parkerad på Sveavägen en kväll i september för att avnjuta en burgare och blev påbackad av en diplomat, han tyckte att det endast var skador på framskärmens plast. Mycket utbytt inkl helsystemet, notan landade på 18k och jag slapp även självrisken.

Blir skoj att hämta ut den i vår igen, lär kännas som en ny mc. :)

Före.
IMG_20190906_193243.jpg

Efter.
IMG_20191030_155854.jpg
Vad skönt att det löste sig! Och skoj med Akra.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har snöat in på HD igen. Hade en Street Bob för 10 something år sedan och börjar bli sugen på att ta ett steg upp till Softail.
Dessa hojar är de som fastnat hos mig.

Harley Fat boy
D00FFD5C-0CD0-4EAD-83A4-58540FBF14CC.jpeg


Softail slim
7CF94FCB-E403-4146-A0A4-332FB0B977D6.jpeg


Kanske inte blir något av detta men... Vilken skulle ni välja och varför?
Endast nyköp är aktuellt.
 

mega

Rolex
Har snöat in på HD igen. Hade en Street Bob för 10 something år sedan och börjar bli sugen på att ta ett steg upp till Softail.
Dessa hojar är de som fastnat hos mig.

Harley Fat boy
D00FFD5C-0CD0-4EAD-83A4-58540FBF14CC.jpeg


Softail slim
7CF94FCB-E403-4146-A0A4-332FB0B977D6.jpeg


Kanske inte blir något av detta men... Vilken skulle ni välja och varför?
Endast nyköp är aktuellt.
Kan inte myckert alls om HD eller modellerna, men gillar inte den övre alls.
Gillar varken fälgarna, däcken, framljuset, sadeln eller färgen :)
Den undre däremot, mums, ser klart sportigare/lättare ut. Gillar bobberstuket hos den. Kan vara att sittställningen
är ganska framåt på den, åt det obekväma hållet, men det vet man ju inte förrän man testat.
 
Topp