• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

herr_raev

Omega
2-Faktor
2019-02-04 09.01.14 1.jpg


20190204_205838.jpg
[/QUOTE]
Ni som kör hoj vet nog vilket dilemma jag står inför...
Detta får bli min/vår psykologihörna.

Vad ska man göra när ingen i familjen vill att man ska köra längre? När det nästan är det enda man blir tillfredställd av och får ut välmående av?
Vad kan man göra istället? Finns inte mycket (inget vad jag vet) som man får ut denna "njutning" av?

Det känns jävligt tomt nu när jag sålde hojen igår...

Lite bilder från i år för att göra inlägget lite positivt:

mantorp3.jpg


Joakim Lindberg-1.jpg


133A6134.JPG


2019-02-04 09.01.14 1.jpg


20190204_205838.jpg

Inget jag har provat har varit i närheten... med det sagt har jag börjat klättra och tycker att det är ganska underhållande..
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Jäkla skit. Ville knipa denna RD350LC som låg ute på blocket. Blev förstås budgivning (dold) och den blev inte min. Hade varit ett sjukt roligt projekt...
80269FAB-919B-4B32-8B2C-55ED435B075A.png
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Fick framhjulsläpp i ca 180-200km/h. Minns inte mer än att jag antagligen flög in i däckväggen 50m bort så det blev ett ganska direkt avslut.
Tänk inte på våren än, det är långt kvar ;)
Tack! Det går långsamt framåt.
Gjorde samma sak förra sommaren, samma hastighet,, men inga däck som var i vägen. Blev rutschkana i 200m istället, stukade en tå, hojen bortom räddning. Jag hade tur.
Kör bara på väg nu ett tag, kanske inte har samma tur nästa gång.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag var väldigt nära att dö och låg på traumaavdelningen i 2 veckor med slangar överallt. Det var väldigt tufft för dom + för resten av familjen som var på besök. De tror att jag kommer att dö nästa gång jag kör motorcykel eftersom det var så nära denna gången...
Förstår dem! Har varit i en liknande situation (familj och en farlig sport).

Nu vet jag inte vad du gillade med roadracing men det finns andra sporter med fart som är säkrare.
Har du ekonomin för det så kolla på någon bilklass eller kanske en gatbil med lite pulver i.
 

mega

Rolex
Förstår dem! Har varit i en liknande situation (familj och en farlig sport).

Nu vet jag inte vad du gillade med roadracing men det finns andra sporter med fart som är säkrare.
Har du ekonomin för det så kolla på någon bilklass eller kanske en gatbil med lite pulver i.
Det jobbiga med mc är att man får nästan formel-1 prestanda för "väldigt lite" pengar, och med relativt lite underhåll och förvaringsutrymme.
Då menar jag inte bara motormässigt, utan även chassie, bromsar, elektronik etc.
Väldigt lätt att komma igång på en ganska hög nivå utan att behöva lägga ut en smärre förmögenhet.
Är man ett kompisgäng så är det svårslagen underhållning.
 

Häggvik

Omega
Det jobbiga med mc är att man får nästan formel-1 prestanda för "väldigt lite" pengar, och med relativt lite underhåll och förvaringsutrymme.
Då menar jag inte bara motormässigt, utan även chassie, bromsar, elektronik etc.
Väldigt lätt att komma igång på en ganska hög nivå utan att behöva lägga ut en smärre förmögenhet.
Är man ett kompisgäng så är det svårslagen underhållning.
Kika på legends racing, bilar i halvskala med yamahamotorer.
Troligen både ett av dom billigare och roligaste alternativen till hoj.
Man får en raceklar bil för under 100k, och dom ser tuffa ut!
 

St Maxime

KS Explorers Club
Hej! Lånar tråden i hopp om finna expertis som jag saknar:)

Har en vespa (Lx 50) som jag nyligen servat och även bytt batteri på (3 månader sedan kanske).
Nu idag fått ett oväntat problem. Vespan ”dog” helt under en kortare färd. Och efter det startar den via kicken (har den fått vila lite så tycks den starta även på sedvanligt sätt), men sekunden den kommer ner från stödet så dör den igen.

Har någon en aning vad det kan vara utifrån ovanstående? Hyfsat jobbigt att dra den hemifrån till verkstad så finns det någon enkelt fel det kan vara och som man kan prova själv vore det guld.

Tack på förhand och ledsen att själva tråden för en moppe:)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Hej! Lånar tråden i hopp om finna expertis som jag saknar:)

Har en vespa (Lx 50) som jag nyligen servat och även bytt batteri på (3 månader sedan kanske).
Nu idag fått ett oväntat problem. Vespan ”dog” helt under en kortare färd. Och efter det startar den via kicken (har den fått vila lite så tycks den starta även på sedvanligt sätt), men sekunden den kommer ner från stödet så dör den igen.

Har någon en aning vad det kan vara utifrån ovanstående? Hyfsat jobbigt att dra den hemifrån till verkstad så finns det någon enkelt fel det kan vara och som man kan prova själv vore det guld.

Tack på förhand och ledsen att själva tråden för en moppe:)
Jag sålde sådan förut, men har faktiskt glömt om det är både centralstöd och sidostöd? Annars är säkerhetsbrytaren för sidostödet en klassisk felkälla. Då brukar de i och för sig inte gå att starta på centralstödet heller.
Äsch, ta den till verkstad tycker jag, om du inte tycker det är superkul att hålla på.
 

St Maxime

KS Explorers Club
Jag sålde sådan förut, men har faktiskt glömt om det är både centralstöd och sidostöd? Annars är säkerhetsbrytaren för sidostödet en klassisk felkälla. Då brukar de i och för sig inte gå att starta på centralstödet heller.
Äsch, ta den till verkstad tycker jag, om du inte tycker det är superkul att hålla på.

Får nog bli så - då jag varken är kunnig eller road:)

Edit: centralstöd på denna
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Jösses, beklagar. Skönt att senare läsa att rehab går framåt. Fortsätter det gå åt rätt håll?

Vilken bana och kurva var det?
Tack!
Det var snabbvänstern efter Mjölby på Mantorp.

Läker hyffsat, fick bakslag på rehab idag så fick tillbaka kryckan så nu kör jag dubbla kryckor men kan iallafall slippa rullstolen. :mad::happyhappy:
 

Pictor

Audemars
92CF9509-54E9-4E90-9C83-703443DDC99D.jpeg
ItalienHusky med smaklös bakdel, men fina detaljer i övrigt. Är det någon här som har ett omdöme om hojen är bra?
 

MrJL

Omega
2-Faktor
mc.jpg

En sommarkväll -19, kisspaus vid Våtsjön. :snaphappy::happyhappy:
Det som är gjort på hojen sedan dess är förutom nytt bakdäck och service en styrdämpare ;).
Fin hoj det där. Hade själv en -07, men den kanske jag har visat här redan. Skönt vrid och ljud.
IMG_1104.jpeg

Ett tips är att byta ut piporna (som väger typ 20kg) mot en shorty.
 

Edda

Omega
Fin hoj det där. Hade själv en -07, men den kanske jag har visat här redan. Skönt vrid och ljud.
IMG_1104.jpeg

Ett tips är att byta ut piporna (som väger typ 20kg) mot en shorty.
Fin, min är också en -07. Ja, grymt ljud och bra klös. Har triumph orginal "racedämpare" på, dom väger en hel del men jag gillar utseendet mer med piporna där bak. Sen så har jag inget emot lite vikt bak :rolleyes:. Är väldigt nöjd med hojen, klassisk till utseendet men fortfarande tillräckligt kvick och uptodate.
Det enda jag skulle vilja prova är en boosterplug, här läst mycket bra saker om dessa. Någon här som har testat?
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Fin, min är också en -07. Ja, grymt ljud och bra klös. Har triumph orginal "racedämpare" på, dom väger en hel del men jag gillar utseendet mer med piporna där bak. Sen så har jag inget emot lite vikt bak :rolleyes:. Är väldigt nöjd med hojen, klassisk till utseendet men fortfarande tillräckligt kvick och uptodate.
Det enda jag skulle vilja prova är en boosterplug, här läst mycket bra saker om dessa. Någon här som har testat?

Det du kan testa är att lägga in Tune of death i ECUn, kostar typ 150:- för kabeln, men då behöver du ändra piporna, de där är väl fulla med katalysatorer som stryper kraften rejält.
Jag körde min på dyno och fick en riktigt fin kurva med Tune of death, 120,5hk på bakhjulet.
 
Topp