• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

gronvit

Panerai
2-Faktor
HD 883 iron någon som rekommenderar?
Jag har haft ett par sporrar.
En otrimmad 883 är inte så kul i längden, alldeles för lite pulver Imo. Men Iron är en cool hoj tycker jag.
Den senaste jag hade var en 883 och trimmades och lämnade 96 hästar på bakhjulet (1200, nya ventiler, kanaler, mapp och kammar) Problemet när man kommer uppåt 100 bakhjulshästar är att svingen är för klen. Annars är det en bra modell som är rolig att köra, lätt att trimma och bygga om, om man känner för det.
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
6368FA3B-215A-4FC5-AC75-00B54A744582.jpeg


En gammal bild på min förr-förr-förr-förra hoj dök upp. Ombyggd av mig och lite trimmad, älskade den hojen.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Nja silverpilen kom tidigare, men smala smäckra motorcyklar var ju grejen på 60-70-talet. Min dp 370 är från 79.
Jag undrar om det inte är den nya silverpilen som åsyftas? Fast dom heter väl vit/svartpilen nu?
Ja precis, nya är det jag menar (kanske som sagt heter vit/svart pilen), tänker främst på tanken och smalheten. Hur som helst ser riktigt läcker ut.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Tänkte börja köra hoj imon. Vad tror ni om mitt bakdäck? Klarar jag mig några mil? Tänkte boka tid imorgon hos en däckmakare
BCB6FC15-8F12-4D9C-BB0A-68088821B18E.jpeg
C2C676C2-1D49-48FA-A338-497FB249DF79.jpeg
B6056321-253A-4E65-A0E6-447A1D34C125.jpeg
8FDA841A-4471-4CC7-B3A1-AE094B657D1A.jpeg
096B36B9-BED7-41A2-961B-C02FAC6146E8.jpeg
8181AA24-5BCB-497D-A74D-D009766E4EBF.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Nytt för i år:
Drivpaket (3 kugg upp bak)
Tändstift
Glykol
Nytt backdäck
Miniblinkers
Backspeglar
Tailtidyn tillfixad

Det som återstår är ett Mivv slipon som är beställt och sen en Tuneecu-mapp. Riktigt mysigt :)
Inkedklocksnack1_LI.jpg
Klocksnack 2.jpg
Klocksnack3.jpg
Jag vill minnas att jag gick ifrån 15/45 till 14/47 på min xt660x. Det blev en ruskig skillnad. Att dreva är helt klart en underskattad uppgradering om man vill ha en piggare hoj. 2-1 GPR slipon, pc3 och den roliga luftburken som är ett KN filter runt ett annat KN filter när man ändå hade brallorna nere :D
Men jag har tappat ca 30km/h i topphastighet, inget som stör på en motard, men det kan vara värt att tänka på om man vill dreva :)
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Du klarar massor med mil till!! Visst det ser rätt platt ut men det är ju ingen som helst fara att köra på det.
Körde till jobb med den idag. Stötte på en kollega som tydligen var en gammal mc-mekaniker. Han tyckte däcket hade ungefär 50% kvar. Tydligen är däcket gammal annars. Såg att den var tillverkad 26/08. Alltså vecka 26 och 2008.

Har du bara kört rakt fram med den?! :)

Hehhe min första tanke när jag köpte hojen i vintras.
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Börjar bli riktigt sugen på hoj igen nu. Kört Honda XL350 och KTM 640 supermotard tidigare. Har varit sugen på en Yamaha MT07 eller 09, men nu lutar det åt en HD Sportster 1200 (2004 eller nyare). Provkörde en i somras och föll direkt. Väntar bara på att rätt objekt skall komma upp till salu.

Tycker att Sportstern kan variera så sjukt mycket i utseende, vissa exemplar är riktigt gubbiga medan andra är hur coola som helst (letar efter ett mindre gubbigt exemplar)
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Ska du åka på hojen så är det bara att beställa hem nya ostar. Den dagen du behöver grepp för panikbromsning eller undanmanöver så är ett så gammalt däck värdelöst.


Körde till jobb med den idag. Stötte på en kollega som tydligen var en gammal mc-mekaniker. Han tyckte däcket hade ungefär 50% kvar. Tydligen är däcket gammal annars. Såg att den var tillverkad 26/08. Alltså vecka 26 och 2008.



Hehhe min första tanke när jag köpte hojen i vintras.
 
Topp