• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Yes, handlaren trodde det. Slutgiltigt besked på måndag. De hade demo på g om någon vecka.
Länge varit inne på Street Bob men allt Chrome gör den till den HD man tittade på i barndomen. Även om jag i normala fall gillar alla detaljer i svart.
Absolut! Gillar också att den inte är helt svart. Själv hoppade jag av min Street Bob i veckan pga de inte vet när de kan leverera.

Absolut! Gillar också att den inte är helt svart. Själv hoppade jag av min Street Bob i veckan pga de inte vet när de kan leverera.
Märkligt, vilken handlare? Probike i Malmö kunde få fram en vivid black inom någon vecka. Kan ju bero på vilken färg man vill ha så klart.

Märkligt, vilken handlare? Probike i Malmö kunde få fram en vivid black inom någon vecka. Kan ju bero på vilken färg man vill ha så klart.
Ja det ”trodde” min handlare med. Men efter försening på försening gav jag upp. Hojjen finns där någonstans men Corona har satt stopp och försenat massa leveranser tydligen.

Yes, ledtiderna var helt off tyvärr. Nu blev det en lowrider s istället men för att det inte ska dra iväg för mkt får jag skippa steg 2 tex som jag skulle ha på Street boben. Får hoppas 114an tar igen lite på det istället.

grym hoj Pär! Leveranstid på den? Eller det ligger ett par på lager kanske

Yes, ledtiderna var helt off tyvärr. Nu blev det en lowrider s istället men för att det inte ska dra iväg för mkt får jag skippa steg 2 tex som jag skulle ha på Street boben. Får hoppas 114an tar igen lite på det istället.
Kommer bli riktigt bra med en Lowrider S också!
Hade lätt också kunnat tänka mig en sån :)
Den sticker iväg lite mer i pris dock jämfört med Street Bob..

• Like
Reactions: par
Är det någon som har kört Honda CB1100RS eller liknande? Jag såg denna häromdagen och drog ut den för att kolla. Tidigare har jag bara gått förbi men det är en otroligt vacker hoj enligt min smak. Min granne Ulrik lät mig åka på hans CB750 när jag var liten, jag tror det är därför jag diggar hojen. I alla fall helt olik CB1000R men kanske är det denna hoj som passar mig?
E8EE1775-625B-4C7D-BB77-B4EEA9A69271.jpeg

7518FAC0-D64B-444C-95E3-1752988D07DC.jpeg

Är det någon som har kört Honda CB1100RS eller liknande? Jag såg denna häromdagen och drog ut den för att kolla. Tidigare har jag bara gått förbi men det är en otroligt vacker hoj enligt min smak. Min granne Ulrik lät mig åka på hans CB750 när jag var liten, jag tror det är därför jag diggar hojen. I alla fall helt olik CB1000R men kanske är det denna hoj som passar mig?
E8EE1775-625B-4C7D-BB77-B4EEA9A69271.jpeg

7518FAC0-D64B-444C-95E3-1752988D07DC.jpeg
Inte kört, men väldigt snygg

Men vad är rimligt för en dragstar eller något åt det hållet.
Känns som att dem ligger högt i pris?
Någon som har erfarenhet av glidare av asiatisk ursprung ?
Jag har hyfsad koll på japanska glidare, har jobbat mycket med dem, fram tills för några år sedan. Ingen koll alls på nuvarande priser dock. Ser du någon annons på något före -15 så posta här, så kan du få input.
Första tips:
-bäst: Yamaha Dragstar 1100 Classic. Prisvärd, snygg, körglad. Gött ljud med rätt pipor
-sämst: Suzuki Intruder 1400. Ful Kalle Anka-chopper med usel gaffelvinkel.
-extraallt-bäst: Kawasaki VN1600 Classic Tourer och Yamaha Midnight Star 1900

Jag har hyfsad koll på japanska glidare, har jobbat mycket med dem, fram tills för några år sedan. Ingen koll alls på nuvarande priser dock. Ser du någon annons på något före -15 så posta här, så kan du få input.
Första tips:
-bäst: Yamaha Dragstar 1100 Classic. Prisvärd, snygg, körglad. Gött ljud med rätt pipor

Fanns en VN2000 också om jag inte missminner mig. Testade den för många år sedan i Älvsbyn, super-osmart och dum säljare, men gillade hojen. Nog den trevligaste glidaren jag någonsin kört. Har dock inte kört några nyare HD!!

Gick på magkänslan och körde på en dragstar.
Ombyggd till bobber och fy fan vilken känsla att köra.

Första tips:

Någon som vet nån bra gps app som man kan lägga upp bra rutter på ?
Ska dra en runda i sommar vill hitta bra små vägar men ej åka på grus.

Behöver byta bakdäck samt rem på min HD Electra å tidigare år har jag använt mig av Åklagaren i Nacka vid all typ av inlämningsarbete. Han har nu gått i pension så jag kollar med er Sthlmare här i tråden, var brukar ni ombesörja meck och däckbyte?

Behöver byta bakdäck samt rem på min HD Electra å tidigare år har jag använt mig av Åklagaren i Nacka vid all typ av inlämningsarbete. Han har nu gått i pension så jag kollar med er Sthlmare här i tråden, var brukar ni ombesörja meck och däckbyte?

som jag nämt tidigare åker jag alltid typ 20 år till http://www.wheeler-dealer.se/, var där senast igår och bytte bakdäck till min traja 250kr tar han för bytet jag hade däck med mig. Men du måste mecka av fälgen från mc själv,han tar bara emot lösa däck. Man kan även såklart köpa däck av honom gjort det med tidigare.

Senast ändrad:
som jag nämt tidigare åker jag alltid typ 20 år till http://www.wheeler-dealer.se/, var där senast igår och bytte bakdäck till min traja 250kr tar han för bytet jag hade däck med mig. Men du måste mecka av fälgen från mc själv,han tar bara emot lösa däck. Man kan även såklart köpa däck av honom gjort det med tidigare.
Yes känner till honom sen tidigare men vill inte hålla på själv denna gång med nått utan bara in å it med hojen :D

Tillbaka
Topp