• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Ni vet allt det där man ska göra på våren innan säsongen drar igång, tvätta, vaxa, småfix och allt skit, det väljer jag att göra en sommardag med 180 mil körda i år..

IMG_9546.jpg
 
Ducatisterna ville ha monster eller superbikes på den tiden. Icke ducatister vågade inte köpa Ducati... tror inte det är svårare än så faktiskt :)

Relativt höga servicekostnader på ducatis 4-ventilare hjälpte väl inte heller till direkt.
 
  • Like
Reactions: JLW
Riktigt fina hojar, 916 är en legend och st4s en underskattad sport-tourer.

Tack! De har varit i farsans ägo sen de rullade ut från hallen. Men pga ryggproblem och mycket jobb har de bara stått, nya remmar, stift, olja, däck med mera har de fått nu. Dags för lite mil i sommar!

Du som kanske vet, varför blev st4:an ingen succé? Man ser väldigt få ute, och jag tycker den borde passat många. Sen har jag ju fördomar om Ducati, men förutom det?

Den va dyr, lite "för" sportig och relativt högs servicekostnader. (Remmar var 1000:e mil/2år etc)
Sen är det inte jätte bekvämt att köra 996 desmoquattro på jämnvarv och långa perioder. Den rycker, skakar mycket under 4k varv och bara ber om att gasas med!

Men en oerhört underskattad och härlig vardagshoj! I love it.


image.jpg
 
Köpte den här jäveln igår.
Honda CB650 från -81, köpt av första och enda ägaren. 2500 mil, nybesiktad och nya sulor. Perfekt modd-projekt.

Nu är den ju skitful, men radfyran spinner rätt trevligt, dock alldeles för tyst. Om någon sitter på ett schysst
4-2-system är det bara hojta till.
image.jpg
 
Hmm... Sådana där ligger väl rätt bra i pris?
Det kanske är tokigt att yxa sönder iom att den ser ganska fin ut?
 
Köpte denna i går. Osedd. Levererades till mitt landställe i dag.
image.jpg


Tanken är att den ska se ut ungefär såhär om ett år:
image.jpg

Fy satan vad fett! Lova att bomba med projekt-bilder.

Tror det är sand- och enduro-generna som spökar men älskar 'tracker'-stuket.

Hej hej! Bygger café racers på fritiden, bla CX500:an i Tove Lo:s video "Talking body". En CB750, CB650, CB125 med mera. Till vardags är det Ducati som gäller!
image.jpg

916 - precis som andra designikoner genom historien håller dne fortfarande måttet som en av de allra vackraste skapelserna i sin genre. Massimo Tamburini, vilket geni.
 
916 - precis som andra designikoner genom historien håller dne fortfarande måttet som en av de allra vackraste skapelserna i sin genre. Massimo Tamburini, vilket geni.

Ja den är så modern, men ändå tidlös. Ljudet, känslan, torrkoppling (ååååh kärlek...) och linjerna. Dom vet vad som kittler extra i mc-hjärtat!

//Lukas

Köpte den här jäveln igår.
Honda CB650 från -81, köpt av första och enda ägaren. 2500 mil, nybesiktad och nya sulor. Perfekt modd-projekt.

Nu är den ju skitful, men radfyran spinner rätt trevligt, dock alldeles för tyst. Om någon sitter på ett schysst
4-2-system är det bara hojta till.
image.jpg
Fan va skoj! Jag håller på med en CB650 -80 café racer/drag bike projekt. Har också comstar fälgar mm.... Det går att få styr på dessa med "lite" vinkelkap och några timmar i fåtöljen med hojen framför sig!

//Lukas
 
Fy satan vad fett! Lova att bomba med projekt-bilder.

Tror det är sand- och enduro-generna som spökar men älskar 'tracker'-stuket.
Har insett att jag impulsköpte fel hoj. Rätt motor men fel ram iom "LTD"-modellen. Så är någon sugen på en billig cruiser... säg till!
Samtidigt är jag angelägen om att hitta en lämplig "vanlig" tvåcylindrig Z750 till rimligt pris. Fyrcylindrig 650 kan också funka. Ekerfälgar är ett stort plus. Skicket är inte relevant så länge motor och drivlina är ok.
 
Har insett att jag impulsköpte fel hoj. Rätt motor men fel ram iom "LTD"-modellen. Så är någon sugen på en billig cruiser... säg till!
Samtidigt är jag angelägen om att hitta en lämplig "vanlig" tvåcylindrig Z750 till rimligt pris. Fyrcylindrig 650 kan också funka. Ekerfälgar är ett stort plus. Skicket är inte relevant så länge motor och drivlina är ok.

Var nog ett felköp för @easy rider också.. Undrade vad ni tänkte på när ni köpte gamla customhojar.. Knappast rätt ramar.
 
Tillbaka
Topp