• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Var ute och testkörde på lunchen, fick mersmak.
Det är så en v-twin skall gå, 177 ystra ponnys

image.jpg

image.jpg
 
Har grå osålda 1100 på rull hem, tror någon blå osåld också ;) Factory är det kölista på, räknar på att ha osålda hemma slutet juli.

Ja, vi skickar...

Hade ju iof vart fränare ta tåget upp, sen köra in på vägen hem.

Jag säljer eventuellt min -12 nu till helgen, sen iväg 3 veckor på semester.
Rent hypotetiskt, hur bär jag mig åt för att få tag i en Factory till slutet av juli? Jag kan söka igenom alla dina poster på KS och "like'a" dem ;)
 
Var ute och testkörde på lunchen, fick mersmak.
Det är så en v-twin skall gå, 177 ystra ponnys

image.jpg

image.jpg
Provat en sån med, gillar verkligen KTM:s twinnar (har en 990) och deras schyssta bromsar/chassie.
Inte riktigt glidarhojar känns det som, deras högvarviga twinnar uppmuntrar inte till det.
 
Provat en sån med, gillar verkligen KTM:s twinnar (har en 990) och deras schyssta bromsar/chassie.
Inte riktigt glidarhojar känns det som, deras högvarviga twinnar uppmuntrar inte till det.

Tycker ändå den var ruggigt snäll och "glidar"-vänlig jfr med min Aprilia, som är betydligt hetsigare och mer varvvillig, är ju iof en v4 med.
Set har KTM misslyckats med att hålla isär tractioncontroll och wheeliecontroll plus de saknar quickshift, vilket suger.

Gillar hur man sitter på KTM'n, plus den är stadsvänlig på ett annat sätt än Aprilia'n, och den är snygg.

Dock har ju nu blivit sugen på Tuono 1100, allt tack vare @Hans_Delsbo :)
Kommer ta mig en riktig funderare, vore skoj handla hoj av en KS'are
 
Tycker ändå den var ruggigt snäll och "glidar"-vänlig jfr med min Aprilia, som är betydligt hetsigare och mer varvvillig, är ju iof en v4 med.
Set har KTM misslyckats med att hålla isär tractioncontroll och wheeliecontroll plus de saknar quickshift, vilket suger.

Gillar hur man sitter på KTM'n, plus den är stadsvänlig på ett annat sätt än Aprilia'n, och den är snygg.

Dock har ju nu blivit sugen på Tuono 1100, allt tack vare @Hans_Delsbo :)
Kommer ta mig en riktig funderare, vore skoj handla hoj av en KS'are
Ljudet i V4orna är ju brutalt. Om Tuonon är trevlig i stan och har lite rätare körställning är de bara att handla! 1290 verkar ju riktigt trevlig i de flesta miljöer, och man kör inte så jävla fort hela tiden. De har man banhojar till!
 
Är försäkringspremien lika brutal på Tuono Factory som en RSV4 Factory?
Folksam ville ha 102 000 helförsäkrad på en 67åring i Stockholm..
 
Är försäkringspremien lika brutal på Tuono Factory som en RSV4 Factory?
Folksam ville ha 102 000 helförsäkrad på en 67åring i Stockholm..

Tuonon är ju en streetfighter... Kostar skit-och ingenting. Märkesförsäkring kanske 15k innanför tullarna. Ska kolla mina försäkringsexempel på jobbet i morgon.
 
Första försöket på en 2015 år modell
Ett fel uppstod!
Vi kan inte ge dig ett pris på försäkringen. Vänligen kontakta vår kundservice, ring 0470-201 25
Fick samma på en 2012 årsmodell utan ABS

Tror du får det när premien blir över 30k. Jag får det i princip hela tiden. :(
 
Dina försäkringar, Trafik
Benämning Självrisk Pris/år
Trafik 1000 kr 6487
Trafikskatt 2076
Totalt: 8563 kr
 
Mina knä är helt döda efter 10 mil. :(
Är det knäna eller hojen som spökar?

Det längsta jag åkt på en dag är 136 mil, Luleå - Borgholm, iförd svart skinnställ när det var som varmast sommaren 1994.... Snacka om att en kall bira satt som en smäck när jag kom fram.

Under lite mer mänskliga förhållanden så har 60-70 mil avverkats många gånger... fast det var när man ung och dum. Nuförtiden blir det sällan mer än 20 mil åt gången, känns mer lagom.
 
Tillbaka
Topp