• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Okej. Min ram är ju rätt vanlig att bygga caféräcer/scrambler så vet inte vad du menar. Fryken däremot, episkt fail.
De är inga problem med de ramarna, längre dämpare och annan/sänkt gaffel bara. Köregenskaperna blir tom. Bättre!

Tex. Savage:
Före

image.jpg

Efter, går att konvertera till kedja också. Ryca har kit för allt detta!
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Häll upp ett glas, på med garageklockan och börja bygga grabbar!:cigar:

Mvh Lukas

Senast ändrad:
Det är faktiskt något magiskt med Mc-handlare, nästan alla är dryga och oserviceminded. Fattar inte varför.

Vi säljer ganska mycket hoj till folk som varit på andra ställen, och tyckt att de blivit risigt bemötta. Rätt många går till Sthlm.
Jag tycker inte själv att jag är så jäkla trevlig, men jag är beredd att jaga så kunden får det den vill ha, och det känns som om den viljan räcker långt.

Vi säljer ganska mycket hoj till folk som varit på andra ställen, och tyckt att de blivit risigt bemötta. Rätt många går till Sthlm.
Jag tycker inte själv att jag är så jäkla trevlig, men jag är beredd att jaga så kunden får det den vill ha, och det känns som om den viljan räcker långt.
Jo tyvärr är det så. Just på probike är det reservdelsförsäljning och verkstad som jag och mina mc vänner har haft problem med. Men andra kända mc handlare speciellt i Stockholm har jag bekanta som traskat in, pekat på en hoj och varit intresserade av att köpa och fått till svar att de mailar info - och får aldrig svar:/

Körskolan jag tog kortet hos köpte sina hojar i Västerås (ca15 per år) då de va den enda handlaren "nära" Stockholm som kom till dem och utförde första service på hojarna då garantin inte erhålls annars. De är bra service!

//

Jag och en polare som har klädaffär (han bär Breitling) diskuterade det här med service idag. Vi var båda överens att det är det enda man ska foka på att marknadsföra sig med, men han tror att service är på väg ut. Enligt honom så bryt sig kidsen inte om det, de är vana vid att handla det mesta online, och är inte beredda att betala för ett mervärde.

Jo tyvärr är det så. Just på probike är det reservdelsförsäljning och verkstad som jag och mina mc vänner har haft problem med.
//
Helt jävla inkompetenta! Speciellt Syd. Jag har massa skräckhistorier om dem tyvärr. Den allra senaste är från ca någon månad sedan när polaren skulle dropa in och köpa två insexbultar till min derby kåpa. Efter att ha fått vänta i 40(!) minuter säger verkstaden "nä sånna har vi inte här"....
Fast det är klart, det är väl vi som är dumma i huvudet som tror att HD verkstaden faktiskt har skruvar till HD...:facepalm:

• Like
Reactions: JLW
Nu har jag främst haft med Ducatihandlare att göra, använder mig av Italia Bike Center i Arboga för det mesta - kunniga och jäkligt bra service. Bra priser också tycker jag. Desmocenter som ligger i Upplands Väsby verkar också bra tycker jag, trevligt folk och bra inställning. MC varuhuset o Ava har jag inte mycket till övers för, Probike känner jag inte till ännu, men det blir väl mer känt sen då jag har HD nu också :)

• Like
Kan verkligen rekommedendera Desmo Center (Ducati). I alla fall personalen som jobbade i Haninge innan dom flyttade var extremt superserviceminded och visste exakt vad dom pratade om. Trevliga också glömde jag...

Jag och en polare som har klädaffär (han bär Breitling) diskuterade det här med service idag. Vi var båda överens att det är det enda man ska foka på att marknadsföra sig med, men han tror att service är på väg ut. Enligt honom så bryt sig kidsen inte om det, de är vana vid att handla det mesta online, och är inte beredda att betala för ett mervärde.
Framtidsutsikt är bra att ha, jag jobbar uteslutande med servicesiffror. Och enligt de undersökningarna som finns är anledningen till att en kund inte kommer tillbaka enligt 96% av dem dåligt personligt bemötande. 4% svarade höga priser, eller dåliga lokaler, eller dåligt utförligt arbete.

Men dessa undersökningar är från 70-talet till idag! Det kommer att ändras precis som du säger, det gäller att hänga med i utvecklingen!

Helt jävla inkompetenta! Speciellt Syd. Jag har massa skräckhistorier om dem tyvärr. Den allra senaste är från ca någon månad sedan när polaren skulle dropa in och köpa två insexbultar till min derby kåpa. Efter att ha fått vänta i 40(!) minuter säger verkstaden "nä sånna har vi inte här"....
Fast det är klart, det är väl vi som är dumma i huvudet som tror att HD verkstaden faktiskt har skruvar till HD...:facepalm:

När jag var i Täby förra fredagen så kom en kille in som skulle köpa bultar till bromsok, han hade åkt från Västervik. Han var först på Syd som inte hade men sade efter att ha tittat i systemet att de fanns i Täby. När han kom till Täby så hade de det inte inne. Hyggligt nog åkte en meck hem och hämtade egna.

När jag var i Täby förra fredagen så kom en kille in som skulle köpa bultar till bromsok, han hade åkt från Västervik. Han var först på Syd som inte hade men sade efter att ha tittat i systemet att de fanns i Täby. När han kom till Täby så hade de det inte inne. Hyggligt nog åkte en meck hem och hämtade egna.
En guldstjärna till den mecken men en fet, illaluktande bajskorv till båda ProBikes verkstäder!

• Like

När polaren skulle hämta sin sprillans hoj där kom vi dit, fick vänta 30 min medans de letade efter hans regskylt innan vi fick beskedet att regskylten inte hade kommit än. Polaren lackade då de hade ringt och sagt att hojen var klar. Efter ytterligare 20 min hittade de regskylten.

Samma sak har hänt mig vid reservdelsköp. Man ringer, får info om att det finns 16 packningar på lager, åker dit, får vänta i 20 min medans de letar, får info om att de är slut, ifrågasätter detta, får vänta i tio min till och åker därifrån med packningen. Helt otroligt dålig koll på grejerna mao.

Jag kan dock ge dem att de alltid är trevliga och det är aldrig några problem med att få testa hojarna.

Tillbaka
Topp