• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Kör med Garmin Zumo350LM och 396LM på mina Caponorder.
Men så har jag ju Garmins GPS i bilarna också..
Hade du frågat min polare hade han sagt just Tomtom;)
Tycke, smak och vana är väl det som bör styra:)
Jag har varken testat TomTom eller Garmin tidigare så jag har inte så mycket att gå på ;) Men har läst på lite nu och det står mellan Garmin Zumo 595LM och Garmin Rider 550. Tror jag blir nöjd med vilken det än blir :)

Jag har varken testat TomTom eller Garmin tidigare så jag har inte så mycket att gå på ;) Men har läst på lite nu och det står mellan Garmin Zumo 595LM och Garmin Rider 550. Tror jag blir nöjd med vilken det än blir :)
OM du kollar på Garmin så jämför funktioner mellan just 595 och 396. 396an är storleken mindre men blir väldigt mycket smidigare. 595 är rätt "bullig" i formen, 396 tunnare och mer fyrkantig. Nu är det ju 350 på bilden men formen är densamma fast större på 595.
IMG_20200624_161827_resized_20200624_042157198.jpg

OM du kollar på Garmin så jämför funktioner mellan just 595 och 396. 396an är storleken mindre men blir väldigt mycket smidigare. 595 är rätt "bullig" i formen, 396 tunnare och mer fyrkantig. Nu är det ju 350 på bilden men formen är densamma fast större på 595.
IMG_20200624_161827_resized_20200624_042157198.jpg
Ah, bra input! Tar och kikar på 396 också :)

MC GPS, vad kör ni på?
Jag funderar på att slå till på en TomTom Rider 550, någon som har erfarenhet av den?

450_1.jpg

Vad ska du ha GPS:en till, dvs vilken typ av körning? För navigering på väg (asfalt eller större grusväg) skulle jag säga att TomTom är två-tre generationer före Garmin. Ska du även använda GPS:en offroad (spår) är TomTom inget alternativ - deras mjukvara tillåter inte detta. Då lär du köra på Garmin.

MC GPS, vad kör ni på?
Jag funderar på att slå till på en TomTom Rider 550, någon som har erfarenhet av den?

450_1.jpg

Jag kör med en tom tom rider och är mycket nöjd. Använder 99% av gångerna den till att hitta krokiga vägar och ibland tycker jag att den är lite dålig på att använda inställningen "undvik grusväg" i ruttplaneringen. Utöver det så fungerar den bra.

Lite så var min tanke också.
Plus att den ser cool ut och att jag velat ha en sen jag var

Idag fick jag äntligen tummarna loss att beställa delar för att bli av med sissy baren. Stört mig på den länge nu.
Lite så var min tanke också.
Plus att den ser cool ut och att jag velat ha en sen jag var knodd.

Idag fick jag äntligen tummarna loss att beställa delar för att bli av med sissy baren. Stört mig på den länge nu.

Utanför en kund jag brukade besöka stod det en sån där fast med turbomatning.
Trots att jag inte är en motorcyklist kunde jag inte motstå att stanna och titta på den varje gång.
Såg så annorlunda och intressant ut.
Nästa modd?

Utanför en kund jag brukade besöka stod det en sån där fast med turbomatning.
Trots att jag inte är en motorcyklist kunde jag inte motstå att stanna och titta på den varje gång.
Såg så annorlunda och intressant ut.
Nästa modd?
Nja. Jag är alltför nyfiken på utgången i det amerikanska valet för att jag ska köra ihjäl mig innan dess. ;)
140 hk räcker helt okej.

Tandgnissel och förbaskelse...
Den italienska ragazzan vill ha en omöjlig packbox (vilket jag dock hittat hos en packboxleverantör), och den japanska skrothögen måste få svar på sitt gnäll om nya däck och drivpaket.

Fick svar idag från närmaste kawasaki AD vad de skulle ha för 12000km service - 8951kr!
Tror jag skaffar en verkstadsmanual och kavlar upp ärmarna. Vad är det för jävla prissättning? Vi pratar alltså oljebyte, tändstift och bromsvätska. Inte mer!

Fick svar idag från närmaste kawasaki AD vad de skulle ha för 12000km service - 8951kr!
Tror jag skaffar en verkstadsmanual och kavlar upp ärmarna. Vad är det för jävla prissättning? Vi pratar alltså oljebyte, tändstift och bromsvätska. Inte mer!
Jag brukar bara följa serviceboken med verkstadsbesök så länge det är garanti, sen får man kavla upp ärmarna och göra dom själv. Annars blir ju inga kosing över till klockköp :p

Tandgnissel och förbaskelse...
Den italienska ragazzan vill ha en omöjlig packbox (vilket jag dock hittat hos en packboxleverantör), och den japanska skrothögen måste få svar på sitt gnäll om nya däck och drivpaket.
Dom brukar lugna ner sig om dom får lite kärlek:) Gammelökenråttan började jäklas med mig igår morse och bara tvärvägrade starta... Inte ett liv i startmotorn.. Kan va att jag ägnat för mycket tid till bilarna nu ett tag kanske?? :oops:

Ocker! Har du frågat runt bland andra firmor?

Tillbaka
Topp