• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Siktet var inställt på en italienare och det har varit nära köp. Inte glömt bort dig @Strindberg :)

En väldigt fin MT10 kom dock emellan, för nu åtminstone. Skjuter upp drömhojen med v4an till nästa år och njuter av denna i år.

Bekväm, rätta färgerna, endast 600 mil och sjukt ljud. Vilken maskin, crossplane-motorn ifrån R1 med 160hk.

IMG-20200605-WA0004.jpg
Vulgär! :cool:

Stort tack! Ja, känslomässigt trumfar detta B-kortet. Det blev nästan 15 mil slingrig landsväg igår eftermiddag, och vill ut igen så snart som möjligt.. :rolleyes:
Välkommen i klubben. Kört i nästan 30 år.

i början är 15 mil så man är bra trött efteråt - man är inte van vid anspänningen mentalt.

några tips

det finns inga helt täta regnkläder. Skaffa en sån där nylonbag som campare har för att förvara saker vattentätt. Typ 1 liter. Lägg telefon i den när det öser ner.

aldrig Gore-tex handskar och värmehandtag.
Ångtransporten går båda hållen och du blir hela tiden blötare och blötare om händerna... alltid extrahandskar med på långsväng.

kör alltid 10 för fort - annars kör folk upp jämsides och byter fil rakt inni sidan på dig utan att blinka.

Kör aldrig ”försiktigt” kör alltid ”Snyggt” :)

Siktet var inställt på en italienare och det har varit nära köp. Inte glömt bort dig @Strindberg :)

En väldigt fin MT10 kom dock emellan, för nu åtminstone. Skjuter upp drömhojen med v4an till nästa år och njuter av denna i år.

Bekväm, rätta färgerna, endast 600 mil och sjukt ljud. Vilken maskin, crossplane-motorn ifrån R1 med 160hk.

IMG-20200605-WA0004.jpg
Grattis :)

Hojsuget börjar komma tillbaka. Men vill egentligen bara köra under juni-juli.

Vilken är den bästa hojen att köpa för runt 50-60k och kränga igen i augusti utan att förlora allt för mycket? Gärna nakenhoj.

Vilken är den bästa hojen att köpa för runt 50-60k och kränga igen i augusti utan att förlora allt för mycket? Gärna nakenhoj.
Du kan inte köpa nu och sälja sen utan att tappa pengar. Du måste göra tvärtom, köpa på hösten och sälja på våren om du ska göra en bra affär.

Det minste dåliga lär vara att köpa en riktigt gammal men ändå populär hoj, typ R1, CBR Fireblade osv. De har tappat klart i princip. Verkar kosta 30k +- 5k år efter år.

MT07? Känns väldigt stabil i pris och alltid en efterfrågan mtp hur lättkörd den är samt att många kör upp med den. Jag köpte min förra året för 51k och sålde i år för 50k, hann avverka 1100 mil och en service dock.

Du kan inte köpa nu och sälja sen utan att tappa pengar. Du måste göra tvärtom, köpa på hösten och sälja på våren om du ska göra en bra affär.

Det minste dåliga lär vara att köpa en riktigt gammal men ändå populär hoj, typ R1, CBR Fireblade osv. De har tappat klart i princip. Verkar kosta 30k +- 5k år efter år.

Att jag kommer förlora pengar räknar jag. Vill som sagt minimera förlusten bara. Sen om det är 10k, 5k eller 100kr vet jag inte.

MT07? Känns väldigt stabil i pris och alltid en efterfrågan mtp hur lättkörd den är samt att många kör upp med den. Jag köpte min förra året för 51k och sålde i år för 50k, hann avverka 1100 mil och en service dock.

Tittat på den. Men känns ganska lik ER6 och den tröttna jag på ganska snabbt.

Short shots ser jag. Kör du mappat med filter också? Några planer för hojen i övrigt?
Yes! Screaming Eagle filter samt mappad med dynojet power vision :)

Tanken är att byta kopplingshandtag+bromshandtag, ringen på lyktan (som är kromad) samt kåpan på vänster sida (derby cover?) till svart istället!

Samt ett par nya grepp/handtag då jag inte gillar dem som sitter på.

Sen är det isf ev forward controls annars är jag rätt nöjd med den som den är!

Tillbaka
Topp