Har knappt åkt något än eftersom mitt förb***** framdäck aldrig kommer loss ur Schenkers grepp! Får återkomma med recension, hittils har jag bara åkt några mil.Är du nöjd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har knappt åkt något än eftersom mitt förb***** framdäck aldrig kommer loss ur Schenkers grepp! Får återkomma med recension, hittils har jag bara åkt några mil.Är du nöjd?
Vilka pengar funderar du på att lägga?? Vet var det finns en sån här till salu.Är lite kluven.
Är småbarnsfar och frugan är inte jättenöjd med att jag skaffar en båge.
Åkte hoj för tio år sedan, hade en gixxer, och rullade lite på en lånad duke 650 R för nått år sedan. Duken var kul i stan men kass på allt annat. Gixxer eller liknande R hoj är ju bara att glömma, vet hur jag funkar.
Har sneglat lite på Kawa Z750, är det något att ha? Blir ingen semester, banåka eller landsvägsjagis, enbart att åka till jobbet, kiosken, hälsa på polare mm.
Har även funtat på en gammal cb600 sen 70 tal.
Är inne på en 750, dom är nästan gratis att äga. Sen blir det nog en ny alternativt max 1-2 år gammal i så fall.Vilka pengar funderar du på att lägga?? Vet var det finns en sån här till salu.![]()
![]()
Z1000-03
Det är den nya ER-6an, eller rättare sagt ER-6ans ersättare. Paralelltwin. Rätta mig gärna om jag har fel men är inte Z800 nästa steg upp?Här var ju mysig. 750 verkar inte finnas längre?
https://www.kawasaki.se/sv/products...00XlhYCw0JXlFeXFBRXAxQDlFZXVwJX1gKDA0OWgtRCww
Jo du har rätt, z750 blev 800. Hade ingen koll på att er6 var borta, är nog z650 som ersatt den.Det är den nya ER-6an, eller rättare sagt ER-6ans ersättare. Paralelltwin. Rätta mig gärna om jag har fel men är inte Z800 nästa steg upp?
Z800 är väl ersatt av Z900 för något år sedan. Tror det var 2017 som Z900 kom.Jo du har rätt, z750 blev 800. Hade ingen koll på att er6 var borta, är nog z650 som ersatt den.
Hur gammal är dagens z800, tänker att den måste ha blivit en helt ny hoj någon gång sedan lanseringen?
Vad kul med lite trim. Vad handlar det om för effektökning ungefär?Gårdagens färd till Sthlm höll på att sluta illa. Kompisens blåa fick sladd i ösregnet på en sådan där svart fläck(lagning)
Hojen sladdade till ordentligt och började sedan vobbla men lugnade ned sig efter kanske 5 sekunder.
En intressant upplevelse minst sagt!
Skönt att det gick bra och att jag slapp ringa hans fru med trista besked.
Idag åker vi till Probike i Täby med min som ska servas. Hoppas de hinner få dit trimkammarna också.
Under tiden de mekar ska vi åka runt till firmorna och se vad de är villiga att ge för Lowrider 07:an i inbyte mot en ny Lowrider s.
![]()
Vet inte riktigt vad det blir i siffror. Det är ju bottenvridet som kommer förbättras.Vad kul med lite trim. Vad handlar det om för effektökning ungefär?
Använd INTE Dexon för däckköp i alla fall. De använder fel transporttjänst (däck får inte skickas till ombud) vilket innebär att mitt framdäck har varit ute och åkt i 11 dygn. Det studsar mellan terminalerna eftersom det inte finns någon väg ut för paketet så att säga. Hur man kan göra det som ehandlare SOM BARA SÄLJER DÄCK är fan makalöst uselt.
Brandregler. Däck får inte skickas till ombud. Jag har också beställt till ombud tidigare men vad jag förstår är reglerna ändrade.Det där låter svårt irriterande... Men jag undrar vad problemet med ombuden är? Jag har beställt däck från Dexon otaliga gånger, och hos mitt lokala Schenker-ombud har det aldrig varit minsta problem. Är det några lokala föreskrifter de har som ställer till det för dig?
Brandregler. Däck får inte skickas till ombud. Jag har också beställt till ombud tidigare men vad jag förstår är reglerna ändrade.
Nästa gång servar jag i Järvsö.
Snygg hoj, vill haGårdagens färd till Sthlm höll på att sluta illa. Kompisens blåa fick sladd i ösregnet på en sådan där svart fläck(lagning)
Hojen sladdade till ordentligt och började sedan vobbla men lugnade ned sig efter kanske 5 sekunder.
En intressant upplevelse minst sagt!
Skönt att det gick bra och att jag slapp ringa hans fru med trista besked.
Idag åker vi till Probike i Täby med min som ska servas. Hoppas de hinner få dit trimkammarna också.
Under tiden de mekar ska vi åka runt till firmorna och se vad de är villiga att ge för Lowrider 07:an i inbyte mot en ny Lowrider s.
![]()
Tack!Snygg hoj, vill ha
Du är väl medveten om att du visar reg nr o allt det kan innebära![]()
Sagt förut, sopor.Vet inte riktigt vad det blir i siffror. Det är ju bottenvridet som kommer förbättras.
Nu hade de så klart inte fått hem grejerna.
De hoppas att kammarna kommer till lunch och då hinner de fixa. I annat fall blir det bara en service och jag får boka en annan tid. Hade ju uppskattat om de sagt det tidigare innan jag bokar hotell och åkt upp en dag tidigare för att vara hos dem när de öppnar.
Hjälpte till att lasta av denna.
![]()
![]()
Ja de är faktiskt sopor. Kundmottagaren är inte ens mailkunnig. Fick maila fram och tillbaka flera gånger för att beställa tändkablar bara.Sagt förut, sopor.
Probike Malmö skulle ha 5500kr för första servicen (160mil)Ja de är faktiskt sopor. Kundmottagaren är inte ens mailkunnig. Fick maila fram och tillbaka flera gånger för att beställa tändkablar bara.
Någon som vet vad en 800-miliservice ska kosta. Jag fick lite rabatt för sveda och värk men nästan 5k tar de för en service i vanliga fall. Helt jäkla hutlöst!
Vad surt! Jag har så otroligt dåliga erfarenheter av ProBike Skärholmen, har inte servat där sedan ett par år.Vet inte riktigt vad det blir i siffror. Det är ju bottenvridet som kommer förbättras.
Nu hade de så klart inte fått hem grejerna.
De hoppas att kammarna kommer till lunch och då hinner de fixa. I annat fall blir det bara en service och jag får boka en annan tid. Hade ju uppskattat om de sagt det tidigare innan jag bokar hotell och åkt upp en dag tidigare för att vara hos dem när de öppnar.
Hjälpte till att lasta av denna.
![]()
![]()
Tiden, tiden, tiden...@Strindberg, det låter som om du får snabba på dina meckarplaner lite, forumet kräver kunniga och inte hutlöst dyra mekaniker![]()
Tragiskt!Gör lite ont i hjärtat varje gång jag passerar denna i garaget.
![]()
![]()
Fan, TRX850 är bra ball. Hur långt har den gått?Om någon skulle vara sugen på en -96 Yamaha TRX 850 eller -03 Ducati Monster 620S så tänkte jag göra mig av med båda två.
![]()
Inte din får man hoppasGör lite ont i hjärtat varje gång jag passerar denna i garaget.
![]()
![]()
Fick faktiskt den tanken. Det har varit nära HD men inte riktigt där än, kör busigare hojar ett tag till.Inte din får man hoppasÄr väl en nightster 1200, kolla ägaren å rädda den
Nog en trevlig hoj