• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Tvättdag!
Upptäckte att så gott som allt satt lösa på framflyttet. Tur det inte släppte på 40-milsturen igår. Lyckades skrapa bägge fästena igår också. :(

BFF5D917-9B18-43B2-AFCA-9AB2389EB237.jpeg


Passade på att tvätta svärmormors hoj.
8824EB35-FBE0-4513-A9A5-BE0CFC466B11.jpeg


D7DB8C34-967F-4C0E-99AA-EA3983DF8280.jpeg


D126BEE0-84B0-4787-B3DE-50F8D2B5D3B6.jpeg

Hal Hoj inkl svärmors Tesla, den enda som inte behöver laddning :cool:
 
Senast ändrad:

herr_raev

Omega
2-Faktor
Har någon intresse av nedan delar som suttit på en 2010 S1000RR så skicka ett meddelande.

Ram med knäckt styrstopp.
Original Brembo bromsok (cc 100) och pump samt bultar från Pro-bolt.
Original clipons.
PP-tuning clip ons med pinnar.
Regnlampa med säkringshållare.
Orignalframdrev 16T.
Öhlinsfjäder till TTX36 bak, 80 och 85.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Är ute efter en glidare. Har testat ett par stycken. Bland annat dragstar 1100, wildstar 1600 och meanstreak 1500/1600. Måste säga att jag föll direkt för en meanstreak. Gud vad den är häftig och och går bra!
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Är ute efter en glidare. Har testat ett par stycken. Bland annat dragstar 1100, wildstar 1600 och meanstreak 1500/1600. Måste säga att jag föll direkt för en meanstreak. Gud vad den är häftig och och går bra!
Slår ett slag för Triumphs glidare (jag är lite partisk då jag äger en av deras power-cruiser), men de är riktigt nice.
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Att sälja sin mc på blocket var visst värre än att sälja bil:D En goding prutade nyss ca 60%.

Haha. 60% var kaxigt. Vad hade personen för motivering? Taskiga däck eller liten budget? :hungover:

Därför jag aldrig får tummen ur att slänga ut min på blocket. Hatar att sälja fordon där... Väntar på rätt inbytesannons så jag kan mumla lite åt dålig värdering från handlare på min hoj för att sedan ev. Byta.
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Haha. 60% var kaxigt. Vad hade personen för motivering? Taskiga däck eller liten budget? :hungover:

Därför jag aldrig får tummen ur att slänga ut min på blocket. Hatar att sälja fordon där... Väntar på rätt inbytesannons så jag kan mumla lite åt dålig värdering från handlare på min hoj för att sedan ev. Byta.
Motivering?:D Det får bli inbyte här också, har bättre bud från handlare än vad de bjuder på blocket.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Att sälja sin mc på blocket var visst värre än att sälja bil:D En goding prutade nyss ca 60%.
Det är bara att vänta. Jag köpte hoj idag, bestämde mig på 5 minuter. Gav ett bud 6% under utgångspris och swishade sedan pengarna. Det finns vettiga köpare ute, framförallt nu när solen skiner.

Nyckeln till att affären gick smidigt var också att säljaren var hjälpsam innan. Beskriv tydligt vissa saker, var öppen med servicehistorik, skickade bilder på de märken som fanns. Osv.

B0E1CB70-67B6-43A3-B04B-6B6AC9F7CD7F_1_201_a.jpeg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Det är bara att vänta. Jag köpte hoj idag, bestämde mig på 5 minuter. Gav ett bud 6% under utgångspris och swishade sedan pengarna. Det finns vettiga köpare ute, framförallt nu när solen skiner.

Nyckeln till att affären gick smidigt var också att säljaren var hjälpsam innan. Beskriv tydligt vissa saker, var öppen med servicehistorik, skickade bilder på de märken som fanns. Osv.

B0E1CB70-67B6-43A3-B04B-6B6AC9F7CD7F_1_201_a.jpeg
Kul, grattis! Den var bra prissatt. Ordnar du service själv? Återkom gärna med hur z1k upplevs, kikat på tidigare men störde mig på småsaker.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Kul, grattis! Den var bra prissatt. Ordnar du service själv? Återkom gärna med hur z1k upplevs, kikat på tidigare men störde mig på småsaker.
Nä lämnar nog in för service. Kan göra oljebyten och så vidare själv men ventiljusteringar och liknande löser jag inte. Vet ärligt inte vad som ingår i nästa service. Om nån vet vad som gäller för 12000km service eller har bra tips på verkstad i södra stockhoolm på en Z1000 får ni gärna hojta till.

Intrycket hittils (jag har kört några mil) är att den är precis så kul som jag ville ha den men den "faller in" i kurvorna på ett otrevligt sätt. Skulle dock tro att det kanske beror på slitet framdäck?

Ett annat tips som jag gärna skulle ta nu är en däckleverantör med snabba leveranser för hojdäck? Framdäcket är rejält slitet och jag vill inte missa närmaste veckorna. Bak sitter Michelin Pilot Road2 på. Vettigt att köpa ur samma serie? Jag kommer enbart köra landsväg och dessutom inte ens särskilt fort annat än rakt fram.

edit: Hittade serviceschemat nu. Är ju bara trams som ska göras, ingen ventiljustering eller annat komplicerat. Enbart "Inspect" på allting. Jag kan kolla själv om mina bromsbelägg är slitna så att säga. Annars bara tändstift och bromsvätska. Det senare är väl lite nytt men man kan ju lära sig.
https://www.manualslib.com/manual/951793/Kawasaki-Z1000.html?page=27#manual
 
Senast ändrad:

snoozarn

Patek
2-Faktor
Nä lämnar nog in för service. Kan göra oljebyten och så vidare själv men ventiljusteringar och liknande löser jag inte. Vet ärligt inte vad som ingår i nästa service. Om nån vet vad som gäller för 12000km service eller har bra tips på verkstad i södra stockhoolm på en Z1000 får ni gärna hojta till.

Intrycket hittils (jag har kört några mil) är att den är precis så kul som jag ville ha den men den "faller in" i kurvorna på ett otrevligt sätt. Skulle dock tro att det kanske beror på slitet framdäck?

Ett annat tips som jag gärna skulle ta nu är en däckleverantör med snabba leveranser för hojdäck? Framdäcket är rejält slitet och jag vill inte missa närmaste veckorna. Bak sitter Michelin Pilot Road2 på. Vettigt att köpa ur samma serie? Jag kommer enbart köra landsväg och dessutom inte ens särskilt fort annat än rakt fram.

edit: Hittade serviceschemat nu. Är ju bara trams som ska göras, ingen ventiljustering eller annat komplicerat. Enbart "Inspect" på allting. Jag kan kolla själv om mina bromsbelägg är slitna så att säga. Annars bara tändstift och bromsvätska. Det senare är väl lite nytt men man kan ju lära sig.
https://www.manualslib.com/manual/951793/Kawasaki-Z1000.html?page=27#manual
Tänkte tipsa om manualen men du hann före, skönt att det inte är något större. Brukar vara 600 intervall på Kawasaki, Yamaha har 1000 (efter 100-mila).

Jag hade köpt likadana fram, främst pga ocd men det ska funka med en annan modell. Manualen brukar speca det. Bike Trollhättan har jag använt mycket på senaste, går snabbt och brukar vara billigt. De hade kampanj på däck nyligen.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Nä lämnar nog in för service. Kan göra oljebyten och så vidare själv men ventiljusteringar och liknande löser jag inte. Vet ärligt inte vad som ingår i nästa service. Om nån vet vad som gäller för 12000km service eller har bra tips på verkstad i södra stockhoolm på en Z1000 får ni gärna hojta till.

Intrycket hittils (jag har kört några mil) är att den är precis så kul som jag ville ha den men den "faller in" i kurvorna på ett otrevligt sätt. Skulle dock tro att det kanske beror på slitet framdäck?

Ett annat tips som jag gärna skulle ta nu är en däckleverantör med snabba leveranser för hojdäck? Framdäcket är rejält slitet och jag vill inte missa närmaste veckorna. Bak sitter Michelin Pilot Road2 på. Vettigt att köpa ur samma serie? Jag kommer enbart köra landsväg och dessutom inte ens särskilt fort annat än rakt fram.

edit: Hittade serviceschemat nu. Är ju bara trams som ska göras, ingen ventiljustering eller annat komplicerat. Enbart "Inspect" på allting. Jag kan kolla själv om mina bromsbelägg är slitna så att säga. Annars bara tändstift och bromsvätska. Det senare är väl lite nytt men man kan ju lära sig.
https://www.manualslib.com/manual/951793/Kawasaki-Z1000.html?page=27#manual
Kör med Pilot Road 3 el 4 på både VFRen och Z1000. Suveräna däck för "vanlig" körning. Bra grepp och hållbarhet med 2 CT-tekniken. Uppgradera från PR4 eller 5 fram och byt till samma bak när det är dax istället:)
 

Eidolon

Omega
Nä lämnar nog in för service. Kan göra oljebyten och så vidare själv men ventiljusteringar och liknande löser jag inte. Vet ärligt inte vad som ingår i nästa service. Om nån vet vad som gäller för 12000km service eller har bra tips på verkstad i södra stockhoolm på en Z1000 får ni gärna hojta till.

Intrycket hittils (jag har kört några mil) är att den är precis så kul som jag ville ha den men den "faller in" i kurvorna på ett otrevligt sätt. Skulle dock tro att det kanske beror på slitet framdäck?

Ett annat tips som jag gärna skulle ta nu är en däckleverantör med snabba leveranser för hojdäck? Framdäcket är rejält slitet och jag vill inte missa närmaste veckorna. Bak sitter Michelin Pilot Road2 på. Vettigt att köpa ur samma serie? Jag kommer enbart köra landsväg och dessutom inte ens särskilt fort annat än rakt fram.

edit: Hittade serviceschemat nu. Är ju bara trams som ska göras, ingen ventiljustering eller annat komplicerat. Enbart "Inspect" på allting. Jag kan kolla själv om mina bromsbelägg är slitna så att säga. Annars bara tändstift och bromsvätska. Det senare är väl lite nytt men man kan ju lära sig.
https://www.manualslib.com/manual/951793/Kawasaki-Z1000.html?page=27#manual

Som tidigare sagts, kör på med Pilot Road, men välj en nyare modell än 2:an som sitter på ny. Dexon brukar vara väldigt snabba att leverera och håller konkurrenskraftiga priser.
 

Sebbson

Cartier
MC GPS, vad kör ni på?
Jag funderar på att slå till på en TomTom Rider 550, någon som har erfarenhet av den?

450_1.jpg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
MC GPS, vad kör ni på?
Jag funderar på att slå till på en TomTom Rider 550, någon som har erfarenhet av den?

450_1.jpg
Kör med Garmin Zumo350LM och 396LM på mina Caponorder.
Men så har jag ju Garmins GPS i bilarna också..
Hade du frågat min polare hade han sagt just Tomtom;)
Tycke, smak och vana är väl det som bör styra:)
 
Topp