Nä lämnar nog in för service. Kan göra oljebyten och så vidare själv men ventiljusteringar och liknande löser jag inte. Vet ärligt inte vad som ingår i nästa service. Om nån vet vad som gäller för 12000km service eller har bra tips på verkstad i södra stockhoolm på en Z1000 får ni gärna hojta till.
Intrycket hittils (jag har kört några mil) är att den är precis så kul som jag ville ha den men den "faller in" i kurvorna på ett otrevligt sätt. Skulle dock tro att det kanske beror på slitet framdäck?
Ett annat tips som jag gärna skulle ta nu är en däckleverantör med
snabba leveranser för hojdäck? Framdäcket är rejält slitet och jag vill inte missa närmaste veckorna. Bak sitter Michelin Pilot Road2 på. Vettigt att köpa ur samma serie? Jag kommer enbart köra landsväg och dessutom inte ens särskilt fort annat än rakt fram.
edit: Hittade serviceschemat nu. Är ju bara trams som ska göras, ingen ventiljustering eller annat komplicerat. Enbart "Inspect" på allting. Jag kan kolla själv om mina bromsbelägg är slitna så att säga. Annars bara tändstift och bromsvätska. Det senare är väl lite nytt men man kan ju lära sig.
https://www.manualslib.com/manual/951793/Kawasaki-Z1000.html?page=27#manual