• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Moorflax

Patek
2-Faktor
Svettig tur idag, för varmt för att stanna.
Får åka igen :eek:
IMG_20200625_163534.jpg
Såg att du hade haft en XV950 tidigare. Kompisen är sugen att byta in sin Dragstar 1100 mot en sådan.
Kan du säga något om hojen? Funkar den för en längre förare? (Han är typ 1,90)
Varför sålde du?
36900797-origpic-31e902.jpg
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Såg att du hade haft en XV950 tidigare. Kompisen är sugen att byta in sin Dragstar 1100 mot en sådan.
Kan du säga något om hojen? Funkar den för en längre förare? (Han är typ 1,90)
Varför sålde du?
36900797-origpic-31e902.jpg
Jag hade ju inte den vanliga xv950:in, hade 950 cr alltså cafe racer versionen med annan sadel, fotpinnarna längre bak och clipon styre. Har aldrig kört den du visar å bilden, men skulle tro att han är för stor för den hojen, den är som en sportster.
Sålde för jag ville ha mer glidarhoj
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Uj vad svårt det är att bestämma sig för vad man ska ha som nästa hoj. Var inne på en street bob, velat ha en i ett par år nu men nu råkade jag prova en Honda africa twin och nu vet jag inte längre. Får bli ordentliga provkörningar när semestern är här.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Använd INTE Dexon för däckköp i alla fall. De använder fel transporttjänst (däck får inte skickas till ombud) vilket innebär att mitt framdäck har varit ute och åkt i 11 dygn. Det studsar mellan terminalerna eftersom det inte finns någon väg ut för paketet så att säga. Hur man kan göra det som ehandlare SOM BARA SÄLJER DÄCK är fan makalöst uselt.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Använd INTE Dexon för däckköp i alla fall. De använder fel transporttjänst (däck får inte skickas till ombud) vilket innebär att mitt framdäck har varit ute och åkt i 11 dygn. Det studsar mellan terminalerna eftersom det inte finns någon väg ut för paketet så att säga. Hur man kan göra det som ehandlare SOM BARA SÄLJER DÄCK är fan makalöst uselt.
Pinsamt. Du skulle handlat från bike.
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Uj vad svårt det är att bestämma sig för vad man ska ha som nästa hoj. Var inne på en street bob, velat ha en i ett par år nu men nu råkade jag prova en Honda africa twin och nu vet jag inte längre. Får bli ordentliga provkörningar när semestern är här.
Var å provkörde en Yamaha Tenere 700 idag, säger bara vilken hoj, lätt smidig går som ett skott. grusvägar ett rent nöje å köra :). Polarn kör en Tenere 1200 å han blev grymt sugen på att byta :cool:. Ett tips om du är inne på äventyrshoj
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Helt värdelöst sommarväder denna helgen. Men då passar det ju bra att skruva lite istället.
En Sissy bar-delete är vad som stod för dagen.

50C1A2FB-EDEF-4110-8298-885E437633BA.jpeg


Profil, fram till idag.


A48D3456-1D95-4EC6-8F99-5DBDF69CB78D.jpeg


Diskretare variant.


A0DD9D50-9601-48A8-95C4-DBF0BCAE323A.jpeg


Sparar ju sjukt mycket vikt på det här. ;)


B67DE647-3A4D-49F4-906A-BBB1C14DFCEE.jpeg


Gräsligt fula LED-blinkers satt på.
Eller ja... Så farliga var de väl kanske inte egentligen. Men är man originalfetischist så är man.


AA810E94-C8DD-47DA-92F4-6942DCDB0AE7.jpeg


Så här ska det ju se ut!


9EE0E68D-5A38-49BE-915C-ED83639DE737.jpeg


Ny profil.
Lite mer som japanerna tänkt sig.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Helt värdelöst sommarväder denna helgen. Men då passar det ju bra att skruva lite istället.
En Sissy bar-delete är vad som stod för dagen.

50C1A2FB-EDEF-4110-8298-885E437633BA.jpeg


Profil, fram till idag.


A48D3456-1D95-4EC6-8F99-5DBDF69CB78D.jpeg


Diskretare variant.


A0DD9D50-9601-48A8-95C4-DBF0BCAE323A.jpeg


Sparar ju sjukt mycket vikt på det här. ;)


B67DE647-3A4D-49F4-906A-BBB1C14DFCEE.jpeg


Gräsligt fula LED-blinkers satt på.
Eller ja... Så farliga var de väl kanske inte egentligen. Men är man originalfetischist så är man.


AA810E94-C8DD-47DA-92F4-6942DCDB0AE7.jpeg


Så här ska det ju se ut!


9EE0E68D-5A38-49BE-915C-ED83639DE737.jpeg


Ny profil.
Lite mer som japanerna tänkt sig.
Blev riktigt bra:) Dessutom när det står två ikoner bredvid varandra;)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Blev riktigt bra:) Dessutom när det står två ikoner bredvid varandra;)
Hehe! Tack! :)
Antingen har du koll sen tidigare eller så har du ett jävla öga för detaljer. För tar du det bara baserat på delar av spoilern blir jag lite imponerad.

När vi ändå är kring passagerarhandtaget och rör oss...

Det är ju gjuten och sedan klarlackerad (antar jag) aluminium. Det har nu blivit lite åtgånget av tid samt väder och vind.
Hade velat ha det (och även luftintagen) polerat och lackerat. Någon som vet vem som gör sånt? Gärna Skåne, men knappast nödvändigt.

Har ingenting emot att lägga ner lite tid och gnugga själv, men jag har svårt att tro att jag skulle kunna få till något annat högblankt. Vill åt den där halvblanka känslan som det var från fabrik. Och det gärna utan att det blir "borstat".

Några tips?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Delarna i 8000-kronors servicen kostar alltså 2000kr när man köper dem själv. 6000kr för jobbet då således. Prisvärt. o_O
upload_2020-7-5_14-1-1.png
Nu kan jag inte så mycket om MC men är det inte lättare att serva en MC själv än en bil med tanke på att det borde vara enklare att komma åt saker och ting?
Så där kan man nog spara in rejält med pengar.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Nu kan jag inte så mycket om MC men är det inte lättare att serva en MC själv än en bil med tanke på att det borde vara enklare att komma åt saker och ting?
Så där kan man nog spara in rejält med pengar.
Luftfilter och stift brukar vara det bökigaste då det oftast sitter under tanken.. Annars kan oftast man lösa det själv bara man kan skruva och tar det lugnt:) Däremot ventiljusteringar och "djupare" service brukar kräva lite mer både kunskap och verktyg. Och du får ju inga stämplar i serviceboken om det känns viktigt.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Luftfilter och stift brukar vara det bökigaste då det oftast sitter under tanken.. Annars kan oftast man lösa det själv bara man kan skruva och tar det lugnt:) Däremot ventiljusteringar och "djupare" service brukar kräva lite mer både kunskap och verktyg. Och du får ju inga stämplar i serviceboken om det känns viktigt.
Ah ja, det kanske är tajtare i MC:s. Iallafall låter 6,000kr bara för jobbet som ett ganska rejält belopp.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Nu kan jag inte så mycket om MC men är det inte lättare att serva en MC själv än en bil med tanke på att det borde vara enklare att komma åt saker och ting?
Så där kan man nog spara in rejält med pengar.
Jo det är lättare, därav ännu märkligare att så mycket utgörs av arbete på fakturan. Eller så har de ett brutalt påslag på materialet (vilket jag är lika osugen på).
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Luftfilter och stift brukar vara det bökigaste då det oftast sitter under tanken.. Annars kan oftast man lösa det själv bara man kan skruva och tar det lugnt:) Däremot ventiljusteringar och "djupare" service brukar kräva lite mer både kunskap och verktyg. Och du får ju inga stämplar i serviceboken om det känns viktigt.
Tanken verkar det som man bara kan lossa i framkant och sen luta bakåt, sen bort med luftfilterboxen för att komma åt stiften. Det är min förhoppning i alla fall. Ser rätt mycket fram emot att göra det, man lär sig ju saker. Nån garanti finns inte kvar så stämplarna har ingen betydelse i mina ögon. Kanske inte alla spekulanter tycker lika men rätt många gör det.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Tanken verkar det som man bara kan lossa i framkant och sen luta bakåt, sen bort med luftfilterboxen för att komma åt stiften. Det är min förhoppning i alla fall. Ser rätt mycket fram emot att göra det, man lär sig ju saker. Nån garanti finns inte kvar så stämplarna har ingen betydelse i mina ögon. Kanske inte alla spekulanter tycker lika men rätt många gör det.
Har glömt bort, vad vadt det för hoj du hade?
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Är lite kluven.
Är småbarnsfar och frugan är inte jättenöjd med att jag skaffar en båge.
Åkte hoj för tio år sedan, hade en gixxer, och rullade lite på en lånad duke 650 R för nått år sedan. Duken var kul i stan men kass på allt annat. Gixxer eller liknande R hoj är ju bara att glömma, vet hur jag funkar.
Har sneglat lite på Kawa Z750, är det något att ha? Blir ingen semester, banåka eller landsvägsjagis, enbart att åka till jobbet, kiosken, hälsa på polare mm.
Har även funtat på en gammal cb600 sen 70 tal.
 
Topp