Hur fan lyckas du? Min HD dundrar ju på rätt bra, likaså @JoberMan å vi klarar oss år efter år....sa ju till dig att tjacka HDDags igen, andra ombesiktningen på lika många månader.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur fan lyckas du? Min HD dundrar ju på rätt bra, likaså @JoberMan å vi klarar oss år efter år....sa ju till dig att tjacka HDDags igen, andra ombesiktningen på lika många månader.
Instämmer ang ljudet!Cross planen låter iofs grymt gott. Rakfyra med V4-sound. Men om Farbror blå plockat dig två ggr på så kort tid hade jag nog satsat på dubbla DB-killers. Både en längst bak och en nere i skarven. Kan bli lite mickel, men å andra sida så kostar ju ombesiktning en del varje gång Tror du kommer få ett skönare ljud utan hysterivrål då med som borde lugna ner dom blå
Haha, du kör ju runt 10 mil/år till skillnad från en annan som snittar 1000 mil/år.Hur fan lyckas du? Min HD dundrar ju på rätt bra, likaså @JoberMan å vi klarar oss år efter år....sa ju till dig att tjacka HD
Trots att jag alltid kört med "rätt" regplåtar så har jag oxå fått både böter och tillsägelse ang däckssvärtad plåt.Instämmer ang ljudet!
Första gången pga plåten. Skall kika på db-killers men kommer ändå inte gå igenom besiktning som sagt. Det löser sig.
Hahaha vi kan jämföra mätare sen lilla gubben.Instämmer ang ljudet!
Första gången pga plåten. Skall kika på db-killers men kommer ändå inte gå igenom besiktning som sagt. Det löser sig.
Haha, du kör ju runt 10 mil/år till skillnad från en annan som snittar 1000 mil/år.
Är dom så griniga, åkt efter å framför farbror blå flera gånger utan att dom gjort något å min låter mycketDags igen, andra ombesiktningen på lika många månader.
Stoppade de dig pga ljudet eller något annat? Jag har åkt på ombesiktning en gång på drygt 20 år, och då var det skylten de stannade mig för initialt. Sedan hittade de annat att anmärka på efterhand. Har aldrig blivit stoppad bara för ljudet, och då har jag ändå bara kört hojar som låter för mycket med rågeHur fan lyckas du? Min HD dundrar ju på rätt bra, likaså @JoberMan å vi klarar oss år efter år....sa ju till dig att tjacka HD
Detta har jag alltid undrat, måste vara för att Polisen tänker ” så här låter Harley, det har man ju sett på filmer - det är sedan gammalt” medans i boken som de läser under utbildningen så är det en bild på GXR eller likande med tillägg ” högt ljud”Hur fan lyckas du? Min HD dundrar ju på rätt bra, likaså @JoberMan å vi klarar oss år efter år....sa ju till dig att tjacka HD
Låg i laglig hastighet, 70kmh på hyfsat låga varvtal. Någon typ av insats, 6 mc-poliser som plockade tveksamma fordon & MC och tog dessa till trafikpolisens besiktningsmän som satt i bussen. Aldrig varit med om något liknande heller. Rastlösa kanske.Stoppade de dig pga ljudet eller något annat? Jag har åkt på ombesiktning en gång på drygt 20 år, och då var det skylten de stannade mig för initialt. Sedan hittade de annat att anmärka på efterhand. Har aldrig blivit stoppad bara för ljudet, och då har jag ändå bara kört hojar som låter för mycket med råge
Var någonstans skedde detta?Låg i laglig hastighet, 70kmh på hyfsat låga varvtal. Någon typ av insats, 6 mc-poliser som plockade tveksamma fordon & MC och tog dessa till trafikpolisens besiktningsmän som satt i bussen. Aldrig varit med om något liknande heller. Rastlösa kanske.
Hade sheriffen DB-mätare när de gav dig böter/ombes för ljudet?Den låter för bra.
Ska kika på db killer men det kvittar, kommer låta oavsett mtp decat.
Nynäsvägen vid Skogskyrkogården.Var någonstans skedde detta?
Nä, baserat på hörsel. Inga böter. Fick känslan av att de bara ville hitta något att anmärka på.Hade sheriffen DB-mätare när de gav dig böter/ombes för ljudet?
Det där hade jag inte accepterat. De måste väl ha en mätning att hänvisa till?Nynäsvägen vid Skogskyrkogården.
Nä, baserat på hörsel. Inga böter. Fick känslan av att de bara ville hitta något att anmärka på.
Det är så att polisen har rätt att avgöra om ljudnivån är för hög genom enbart lyssna..Det där hade jag inte accepterat. De måste ju ha en mätning att hänvisa till!
Så pass alltså....Antar att de får genomgå ett supertest av hörseln på Polishögskolan dåDet är så att polisen har rätt att avgöra om ljudnivån är för hög genom enbart lyssna..
Sen kan vi tycka att det är rätt eller fel...
Loud pipes saves lifes
https://www.svmc.se/smc/SMCs-arbete--fragor/Motorcykeln/Ljud_eller_buller_/
När det gäller hastighet så måste det finnas laser/radar eller efterföljande mätning om jag inte har helt fel. Ljud är mer godtyckligt.Så pass alltså....Antar att de får genomgå ett supertest av hörseln på Polishögskolan då
Har själv blivit stoppad av polis där dem ”tyckte” jag körde för fort (i bil dock) men då sa dem själva att dem inte kunde ge mig böter eftersom dem inte hade någon lasermätning på det, bör ju rimligtvis vara samma med ljudnivån?
Jag är ju lite på samma spår som dig: Hörs man så syns man och på motorcykel syns man ju inte jättemycket annars..
Haha nejdåNär det gäller hastighet så måste det finnas laser/radar eller efterföljande mätning om jag inte har helt fel. Ljud är mer godtyckligt.
I grund och botten handlar det väl egentligen om att vi som motorcyklister ska köra så snyggt att vi slipper bli jagade av vara sig poliser eller andra
Nu lät jag gammal och tråkig va??
Exakt så, jag tycker inte min hoj låter för högt å jag vill många gånger byta till ett ännu mer välljudande avgassystem....min fru tycker annorlunda å även grannarna men som det skrevs här uppe: LOUD PIPES SAVE LIFESHaha nejdå
Jag fattar ju också att det måste finnas krav på hojarna!
Tycker bara det är märkligt och flummigt att polisman får ge ut böter för något denna ”tycker/anser” vara utanför godkänd gräns.
Låt säga gränsen är 100db (har ingen aning var det ligger) men jag menar hur högt är 100?
Jag kanske tycker 50 låter skithögt medans du tycker 75 inte är så farligt, uppfattning av ljudnivåer kan ju vara väldigt individuella...Förstår du hur jag tänker?
103dB om inte hojen faller under helfordonsgodkännande eller vad ljudnivåskylt på sitter på hojen anger har jag för mig att the Law säger..Haha nejdå
Jag fattar ju också att det måste finnas krav på hojarna!
Tycker bara det är märkligt och flummigt att polisman får ge ut böter för något denna ”tycker/anser” vara utanför godkänd gräns.
Låt säga gränsen är 100db (har ingen aning var det ligger) men jag menar hur högt är 100?
Jag kanske tycker 50 låter skithögt medans du tycker 75 inte är så farligt, uppfattning av ljudnivåer kan ju vara väldigt individuella...Förstår du hur jag tänker?
Jävla huliganSen kan man köra utan ljuddämpare helt, få dåligt mönsterdjup och skaffa oläsbar regskylt samtidigt.. Har jag hört ryktas V4 är wonderlovely!!
Bara förstör Bakdäck o asfalt iafJävla huligan
De ger inga böter - de förelägger en besiktning.Har själv blivit stoppad av polis där dem ”tyckte” jag körde för fort (i bil dock) men då sa dem själva att dem inte kunde ge mig böter eftersom dem inte hade någon lasermätning på det, bör ju rimligtvis vara samma med ljudnivån?
Skönt att jag inte har någon dämpare, då slipper jag oroa mig för något!De ger inga böter - de förelägger en besiktning.
Problemet är skitlätt att lösa - sluta åk runt med olagliga dämpare..
Säg hej till polisen från migSkönt att jag inte har någon dämpare, då slipper jag oroa mig för något!
Ingen fara när man kör HD, det vet väl alla att dem låter mycket?Säg hej till polisen från mig
Inte säkert att en Hd har mycket decibel trots högt upplevt ljud.Säg hej till polisen från mig
Lite detta jag menar..Inte säkert att en Hd har mycket decibel trots högt upplevt ljud.
Jag ska iaf prova att besikta med mitt Bassani Road rage.
HahaSen kan man köra utan ljuddämpare helt, få dåligt mönsterdjup och skaffa oläsbar regskylt samtidigt.. Har jag hört ryktas V4 är wonderlovely!!
Jepps. Fantastiskt trevlig hoj. Har haft min 01a sen 04Haha
Är kombibromsarna urkopplade på viffern eller går det att börna sådär ändå?
Farsan hade en sådan tidigare. Röd -00a. Riktigt fina hojar med trevlig gång och gött ljud