Fel tråd?
Du skrev "Att vara så egoistisk som många på två hjul är känns främmande och skrämmande". Och de värsta syndarna med denna beskrivning är de i lycra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fel tråd?
Nej.Du skrev "Att vara så egoistisk som många på två hjul är känns främmande och skrämmande". Och de värsta syndarna med denna beskrivning är de i lycra.
Beror ju på om man tokvarvar där det finns folk, typ i stan, eller om man gör det ute på landsväg. Folk kommer alltid bli felaktigt dömda pga vissas beteenden.Finns många sjukt omogna/löjliga och störande motorcyklister, men finns även en del vanliga ”racercyklister” som hamnar i det facket tyvärr.
Du är fortfarande i fel tråd.
Beror ju på om man tokvarvar där det finns folk, typ i stan, eller om man gör det ute på landsväg. Folk kommer alltid bli felaktigt dömda pga vissas beteenden.
Du är fortfarande i fel tråd.
Så om det inte händer en själv så är det exakt så det är för alla,överallt?Jag har åkt sporthoj med friflödande dämpare hela livet och aldrig råkat ut för några problem med polisen. Det handlar i min mening vääääääldigt mycket om hur man kört innan. Kör som folk så bryr de sig inte. De har viktigare saker för sig.
Måste vara en av få som älskar när detta sker. Jag fullkomligt älskar att höra ljudet av en smattrande HD när jag sitter på balkongen å röker cigarr texHojåkare som prompt ska varva/låta mycket bland folk, typ i stan, är sjukt jobbiga. Håller verkligen med om det. Så trött man blir på dem när de kommer smattrandes (ofta på sina trötta HDs och med kaggen hängandes över bältet) på mindre gator. Då svider det i både ögonen och öronen...
Alla är vi olikaMåste vara en av få som älskar när detta sker. Jag fullkomligt älskar att höra ljudet av en smattrande HD när jag sitter på balkongen å röker cigarr tex
Och visst fan är det skönt? Annars skulle alla köra japsrejsare eller järnamerikanare å det hade varit rätt trist tycker jag.Alla är vi olika
Beroende på destination.Byte av inriktning i tråden.....
Nya kläder ska inhandlas
Vad har ni för kläder/skydd när ni åker. Själv har jag ett helläder ställ från alpinestars som tar en tjugo minuter att ta på.. Får kämpa lite att få av också när man är varm och svettig.
Att vi har olika hojsmak är såklart bara kul! Men att behöva lyssna på uppmärksamhetssökande töntar som vill synas och höras inne i städer är mindre kul. Oavsett hojtyp. Och för någon motorintresserad så blir det ju bara ännu mer pinsamt när man vet att de där sänkena till motorcyklar (om det är en HD alltså, vilket det ofta är i sådana sammanhang) egentligen inte behöver låta så mycket - de är ju gjorda för mys-åkaOch visst fan är det skönt? Annars skulle alla köra japsrejsare eller järnamerikanare å det hade varit rätt trist tycker jag.
Byte av inriktning i tråden.....
Nya kläder ska inhandlas
Vad har ni för kläder/skydd när ni åker. Själv har jag ett helläder ställ från alpinestars som tar en tjugo minuter att ta på.. Får kämpa lite att få av också när man är varm och svettig.
Dainese skyddsjacka och crossknäskydd under, Lindstrands Lizard byxor och jacka eller tröja, Shoei hjälm och oftast Forma Adventure low kängor Självklart alltid handskar oxåByte av inriktning i tråden.....
Nya kläder ska inhandlas
Nya kläder ska inhandlas
Nya kläder ska inhandlas
Jag har inte gnällt, men jag är sjukt bitter för att semestern är slut.Oj va gnälligt det blev i tråden, många bittra för semestern är slut ??
Har fyra olika kevlar-byxor, en kevlar-jacka (inget skit) i tygliknande material och en kevlar-hoodie modell bättre.
Inget är så säkert som ett läderkladdställ, men eftersom jag inte skulle ha det på mig så ofta så är det här det bästa som jag kan ha. Har iaf en jäkligt bra hjälm som sitter som en smäck. Om jag blir påkörd dör jag ändå och jag kör inte så galet själv.
Köpte en vettig HTC för 1,5 år sedan men den satt inte bra på huvudet... Lånehjälm i framtiden...?
Har du lust att länka till jackan?
Körde 99% Alpinestars helställ, "race-handskar", Alpinestars SMX plus skor och ryggskydd.Byte av inriktning i tråden.....
Nya kläder ska inhandlas
Själv ser jag skinnställ som standard, med ryggskydd, stövlar etc. Full mundering alltså. De riktigt varma dagarna kör jag med ett allvädersställ bestående av jacka (med hårda skydd), byxor (också med hårda skydd) och sedan ryggskydd, handskar etc.Byte av inriktning i tråden.....
Nya kläder ska inhandlas
Jag hade en superfin Kawasaki Z1000 Eddie Lawson replica av vintagemodell. Den blev underkänd på besiktningen för ljudet trots att allt var original. Jag tog inte den skiten utan tog reda på allt vad som gällde för ljudmätning. Självklart fick jag tillbaka besiktningspengarna och en ursäkt av besiktningsföreståndaren.Att vi har olika hojsmak är såklart bara kul! Men att behöva lyssna på uppmärksamhetssökande töntar som vill synas och höras inne i städer är mindre kul. Oavsett hojtyp. Och för någon motorintresserad så blir det ju bara ännu mer pinsamt när man vet att de där sänkena till motorcyklar (om det är en HD alltså, vilket det ofta är i sådana sammanhang) egentligen inte behöver låta så mycket - de är ju gjorda för mys-åka
Du har haft kortet i vadå, 1 år? Ta ett djupt andetag, testa lite olika hojar å umgås med olika människor. Att kalla dagens HDs för sänken visar på hur lite du kan om HD å om cyklar öht....Att vi har olika hojsmak är såklart bara kul! Men att behöva lyssna på uppmärksamhetssökande töntar som vill synas och höras inne i städer är mindre kul. Oavsett hojtyp. Och för någon motorintresserad så blir det ju bara ännu mer pinsamt när man vet att de där sänkena till motorcyklar (om det är en HD alltså, vilket det ofta är i sådana sammanhang) egentligen inte behöver låta så mycket - de är ju gjorda för mys-åka