Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där med hållbarheten är lite relativt... Min första 06á hade ständigt olje läckage på grund av dålig packning mellan blocken. Käkade drivpaket (4ggr) och bytte packboxar i framgaffeln 2ggr under ca 2000mil. K&N dubbla filter, PC3 och GPR pipa så var den ändå ganska kul. men fortfarande tung förstås.XT-modellerna i överhuvud taget ligger rätt högt i pris. Men det är ju iofs riktiga slitvargar som tål en hel del
Sen är ju inte effektuttaget så extremt på gott och ont/tråkigt
Jo det var väl saftigt, dock finns det väldigt få fina kvar de flesta är rätt risiga, men mer rimligt för en riktigt fin borde vara runt 30k. Tittade lite noggrannare på bilderna den var ju verkligen inte i toppskick, vilket gör priset orimligt enligt mig. Verkar vara dyra ute i Europa.
Gjort tvärtom sparat många motorcyklar, däremot sålt bilar jag bittert ångrar.Man har ju sålt allt sitt gamla skrot alldeles för billigt...
Schubert eller Shoei i tysthjälmfrågan.Bra dag idag! Men dags byta hjälm, någon som har koll på tysta hjälmar? Har en HJC nu sitter riktigt bra men högt ljud i den.
Jag är rätt lång, 187, har alltid problem med mc med ruta, verkar som om det blir en turbulens i överkant av rutan som träffar hjälmen, det dånar verkligen. Man märker det enklast om man ställer sig på fotpinnarna så man får "ren luft" på hjälmen. Helt tyst i jämförelse, som vitt brus.Bra dag idag! Men dags byta hjälm, någon som har koll på tysta hjälmar? Har en HJC nu sitter riktigt bra men högt ljud i den.
Perfekt när sånt händer så här tidigt på säsongen. Då hinner du fixa till det innan det drar igång på riktigtDå va årets första tur avklarad, ena gaffeln läcker olja som ett såll annars va de bra
Märkte redan med förra hojen (kåplös) att hjälmen släppte in betydligt mer ljud än tidigare hjälm. Får ta mig iväg och provköra Shoei, Schuberth har de inte där jag handlar tyvärr.Jag är rätt lång, 187, har alltid problem med mc med ruta, verkar som om det blir en turbulens i överkant av rutan som träffar hjälmen, det dånar verkligen. Man märker det enklast om man ställer sig på fotpinnarna så man får "ren luft" på hjälmen. Helt tyst i jämförelse, som vitt brus.
Googla "buffeting" om du tror att det kan vara källan till (o)ljudet.
Håller med @roosterman, Schoei eller Schuberth är det som gäller. Helst då "korvätarmodeller" eftersom dom sluter mycket tätare runt halsen.
Håller med om både Shoei och Schubert.Bra dag idag! Men dags byta hjälm, någon som har koll på tysta hjälmar? Har en HJC nu sitter riktigt bra men högt ljud i den.
Shoei har alltid passat som en handske, men gillar Schuberth mer, och den är lite tystare. Om man skall jämföra "huvudformen" skulle jag nog säga att Shoei är aningens "längre". Min Schuberth C3 PRO klämmer aningens aningens i pannan, och efter ett par timmar kan jag vara lite öm.Märkte redan med förra hojen (kåplös) att hjälmen släppte in betydligt mer ljud än tidigare hjälm. Får ta mig iväg och provköra Shoei, Schuberth har de inte där jag handlar tyvärr.
Proppar? Jag körde med apotekets "gelekulor" förra säsongen. Fördelen med dom är att man kan skära av och forma hur man vill för att få perfekt storlek.Bra dag idag! Men dags byta hjälm, någon som har koll på tysta hjälmar? Har en HJC nu sitter riktigt bra men högt ljud i den.
Arai hade jag tidigare och var nöjd, men den blev gammal och tappad.Håller med om både Shoei och Schubert.
Har haft flera Shoei och varit nöjd. När jag köpte hjälm förra året så passade inte en enda Shoei längre. Har numera glasögon och det funkar inte alls.
Testade en billig Arai på Funbike i Västerås, och den satt som en smäck och jag är jättenöjd med ljudnivån i den.
Jag har proppar Tycker ljudet är för högt ändå. Hade arai tidigare den funkade utan proppar, nuvarande åker jag ingenstans utan proppar.Proppar? Jag körde med apotekets "gelekulor" förra säsongen. Fördelen med dom är att man kan skära av och forma hur man vill för att få perfekt storlek.
Shoei med whisperkit funkar bra men blir jäkligt varmt och det är lite slitigt att ta av sig hjälmen. Man får testa sig fram
Skulle killgissa på att det har med Euro5 att göra.Har vi några som beställt en 2021 harley davidson?
fick reda på igår att dom har satt in två extra luft-sensorer utöver dom två vanliga i avgassystemet på alla 2021 hojarna
dom nya sensorerna sitter ute på sliponen
Min handlare bekräftade detta idag med när jag ringde och pratade med dom men fick en feeling av att man inte visste så mycket mer och fick inte ett riktigt bra svar vart fan dessa sladdarna skulle ta vägen när man byter avgassystemet.
har beställt ett bassani road-rage och det ska inte vara några problem enligt handlarn men jag blir jävligt fundersam över hur det blir med sensorerna
man vill ju kanske kunna byta systemet själv till orginal när man ska besiktiga den i framtiden och då behövs kanske sladdarna.
samtidigt vill man ju inte ha två fula sladdar synliga iheller
någon som hört nåt om detta skitet?
yes, euro5Skulle killgissa på att det har med Euro5 att göra.
Nu kör jag ju japs men jag har uttag för liknande typ av sensor i mitt rör som ersätter katen. Men vet att det finns rör utan och att man då bör justera insprutningen med en mapp som tar hänsyn till att sensorn är bortplockad.
Kanske kommer en ny variant av ditt avgas med uttag för dem?
Ska den mappas lär det inte bli några problem med att få den att gå riktigt iaf. Vet dock inte hur det blir med besiktning av de nya hojarna, om de mäter avgasvärden och liknande. Då kan det nog bli struligt om sensorerna inte sitter där och hojen har en custommapp.yes, euro5
och ja asså handlarn ska ju mappa om skiten så den ska kunna köras toppen utan dom dära sensorerna men detta är alltså helt nytt för 2021 vad jag förstår och är endast i eu.
finns nog inga system ute med extra pluggar än om jag fattar det rätt och när handlarna knappt har koll än så känns allt lite olustigt på något sätt
Lika bra att dra in en 131 motor direkt i denyes, euro5
och ja asså handlarn ska ju mappa om skiten så den ska kunna köras toppen utan dom dära sensorerna men detta är alltså helt nytt för 2021 vad jag förstår och är endast i eu.
finns nog inga system ute med extra pluggar än om jag fattar det rätt och när handlarna knappt har koll än så känns allt lite olustigt på något sätt
haha så sant så men samtidigt blir man kluven till hur handlarn ska göra med dessa kablarna.
Allt är dyrt nu för tiden... Dom lyfter väl ventilkåpan och justerar ventiler och tändning + nya packningar. Tar dom drygt 1k/h+moms så är det ju 4h arbete inkl material4850 kr vill Probike ha för en ventiljustering, låter det inte som ett överpris ? Kan väl inte ta en heldag att göra det