• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Väckt liv i denna efter 11års vila. Nytt blod i tank o motor och nytt batteri så var det inga problem att förstöra hörseln på höger öra samt bränna insida av höger lår. :) :banghead:
20210715_093533.jpg
Låg bakom en sån ca 150 mil 2018, Fyfan vilket oväsen blev halvdöv, hörde knappt min egen hoj🤣

Actionbild från dagens Sturupkörning :) Har vi inte någon annan här inne som åker på ssemse’s bandagar?
7DBA4934-5CA2-49DD-ADC5-B88C4196B75A.jpeg

Jag körde ”knix” på Eskilstunamed min Harley Street Bob förra veckan.

Roligt som 17 men svårkört med 300 kilo cruiser.

E50CD004-B4F9-472C-A074-5EBB972EAF63.jpeg

C7DAE816-41D9-4375-B767-2291013C9E92.jpeg

kompisens Indian gick bra på banan.

A7EAA98C-9FD7-40A2-A9FE-93E7DD713CD2.jpeg

Sportster s är ju lite "Fat bob" mini.
Fat bob på bild
50fa68abe6516653076502f10468fcdc.png

Gillar stuket på nya Sportser S. Allt nytt är skrämmande men jag tror att den stora massan kommer att ta till sig denna så småningom. 121 hästar, kurv-abs, olika körprogram och rdrs är rätt bra på en Harley för de här pengarna. Det enda tråkiga är väl motorn då. Vattenkylt är ju lite B och låter inte riktigt Harley

Jag ska definitivt provköra så snart jag får chansen. Tror att jag kommer gilla den.

CD310BBE-1F14-435C-9C32-114896DE8F0E.png

A768A8E1-DB3D-4E52-A5DC-01E50099AC00.png

1FCF6C62-399A-4574-802A-143541D60914.png

Mc relaterat tillbehör... är det någon som har erfarenhet av att göra formgjutna öronproppar? Jag såg att Synsam nu erbjuder denna tjänst. Jag har bokat ett möte nästa vecka och om allt verkar bra landar det på 1700kr (ungefär vad jag sett på andra ställen). Någon med bättre tips eller erfarenhet av formgjutna? Jag har kört alla tänkbara proppar och landat i Apotekets Cirrus formbara.
1626458675990.png

Dom funkar kanon men blir ju ganska otrevliga efter några användningar och går inte att rengöra...

Mc relaterat tillbehör... är det någon som har erfarenhet av att göra formgjutna öronproppar? Jag såg att Synsam nu erbjuder denna tjänst. Jag har bokat ett möte nästa vecka och om allt verkar bra landar det på 1700kr (ungefär vad jag sett på andra ställen). Någon med bättre tips eller erfarenhet av formgjutna? Jag har kört alla tänkbara proppar och landat i Apotekets Cirrus formbara.
1626458675990.png

Dom funkar kanon men blir ju ganska otrevliga efter några användningar och går inte att rengöra...
Har haft mina formgjutna i ett par år nu, samma under alla år.
Funkar hur bra som helst och man får inte skavsår om man kör flera dagar med dom.
Man kunde välja olika "inserts" för att höra omgivningen mer eller mindre, jag tog helt täta, utan inserts, och har inte ångrat det.

Köpte dom i samband med att jag körde en KTM SMT vars vindbrus pga rutan smattrade något helt enormt mot hjälmen, men har fortsatt använda dom
trots bättre hjälm och avsaknad av ruta/vindbuller.

Gjöt mina i orange, kanon när man tappar dom på marken.

Bilagor

• 20210716_205350.jpg
    20210716_205350.jpg
    236.7 KB · Visningar: 6
Har haft mina formgjutna i ett par år nu, samma under alla år.
Funkar hur bra som helst och man får inte skavsår om man kör flera dagar med dom.
Man kunde välja olika "inserts" för att höra omgivningen mer eller mindre, jag tog helt täta, utan inserts, och har inte ångrat det.

Köpte dom i samband med att jag körde en KTM SMT vars vindbrus pga rutan smattrade något helt enormt mot hjälmen, men har fortsatt använda dom
trots bättre hjälm och avsaknad av ruta/vindbuller.

Gjöt mina i orange, kanon när man tappar dom på marken.
låter som det kan bli en bra investering i det långa loppet :)
*bra tips med färgen, ska ha det i åtanke

1626458675990.png

Spännande att följa!
Känner flera som kör dessa,

1626458675990.png

Kör med ett par formgjutna från Bellman & Symfon, fick dom genom jobbet så vet ej pris, men funkar kanon. Var ute på en 20 mila tur i veckan med dom i för första gången = perfekt, märkte knappt av dom.
Vanliga öronproppar börjar värka efter ca 20 min.
IMG_20210717_211329.jpg

Fått fast gopron på hakan nu. Funkar bra på husqvarnan. Mer vindbrus men inte så tungt som jag hade förväntat mig.
Kör istort sett alltid med ear classic så vindbruset är inget bekymmer.
Ska prova på ducatin imorgon.
16265515552036145109299592678244.jpg 20210717_152405.jpg

GSX1400.

Blå/vit.

Velat ha en i 20 år men nu är det nog fasen dags.

Tycker dock 50 borde räcka men så är nog inte fallet.

Helst under 2 500 mil, välvårdad. Ska det vara omöjligt?

Begagnat priserna är knäppa. Sålde min 04 Z1000 för 60 för 10 år sedan och de kostar fortfarande runt de pengarna? Köpte den för 52.... 20' i begagnatpriser ger en galet mycket!

GSX1400.

Blå/vit.

Velat ha en i 20 år men nu är det nog fasen dags.

Tycker dock 50 borde räcka men så är nog inte fallet.

Helst under 2 500 mil, välvårdad. Ska det vara omöjligt?

Begagnat priserna är knäppa. Sålde min 04 Z1000 för 60 för 10 år sedan och de kostar fortfarande runt de pengarna? Köpte den för 52.... 20' i begagnatpriser ger en galet mycket!
Begagnatpriserna har skenat helt galet nu under pandemin.. Sålde min Z1000-03 förra sommaren alldeles för billigt jämfört med marknaden, men den gick till en polare och med förköpsrätt vid eventuell försäljning sen. 🙂
Jag gav 25k för den tre år innan och dom på Blocket låg o sniffa runt 40-45 förra sommaren... 😳

tyvärr ska den säljas!

så är nån sugen på en low rider s 2021, mappad med ett bassani 2-1 system i rostfritt så hojta!
finns i södra sverige

men den går löjligt jävla bra så mycket kan jag säga!
Där ser man! Är själv sugen på att byta bort min SB
Lowridern är klart intressant, men har även börjat snegla på FXDR...

Har snöat in på en GSX 1400 i blåvitt utförande. Har alltid gillat den men priserna känns galna. Minst 65 för en vettig känns det som. Kostade knappt det nya... snart 20 år gammal hoj liksom. Vi får se till hösten. Kanske!

Tillbaka
Topp