• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Har snöat in på en GSX 1400 i blåvitt utförande. Har alltid gillat den men priserna känns galna. Minst 65 för en vettig känns det som. Kostade knappt det nya... snart 20 år gammal hoj liksom. Vi får se till hösten. Kanske!
Fast det är en jäkla bra 20 år gammal hoj. Sålde och servade många sådana i mitt förra liv. Köp till hösten, och njut nästan sommar.

Har snöat in på en GSX 1400 i blåvitt utförande. Har alltid gillat den men priserna känns galna. Minst 65 för en vettig känns det som. Kostade knappt det nya... snart 20 år gammal hoj liksom. Vi får se till hösten. Kanske!
De är fina.
Kul historia, min far köpte en ny sådan 2002, hade den många år. Nu för nån vecka sedan köpte han tillbaks samma exemplar, fortfarande i toppskick.

20210723_200332.jpg

Kvällstur igen.

Alltid gillat VFR :en, känns lite lagom av allt.
Kommer nog köpa en sådan någon gång i livet.
Just denna 800-01 landade här hos mig för 17 år sen😃
Innan dess hade jag en 750-97 i 5 år och 5000 mil.
Väldigt trevlig allroundhoj, både 750 och 800, som inte gör bort sig nån stans👍

Är det inte 99-01 som entusiasterna rekommenderar ? Har för mig jag läst det någonstans.
Är benägen att hålla med.
Just dom årsmodellerna, 98-01, blev den 800 och fick insprutning, men är fortfarande den "rätta" motorn i grunden utan VTEC :)
En i stort sett odödlig maskin.
Den fick också kombibromsarna från 98 och uppåt, dock aldrig ABS. Det kom först på VTEC-02orna.

• Like
Reactions: D.B
Är det nån som lyckats sälja en sporthoj överhuvudtaget senaste tiden eller är det bara jag som förföljs av idioter hela tiden? Jag är nog uppe i 11 pers nu som säger "Jag tar den, ring upp mig!!!!" och sen börjar krånglet. De kan inte komma, de får förhinder, de har inte rätt bank, det mobila bank-idt krånglar, försäkringen var för dyr, det ska komma ikväll eller det allra vanligaste - det blir bara stendött. Vad i hela hel**** är det frågan om? :mad::banghead::mad::banghead:

Är det nån som lyckats sälja en sporthoj överhuvudtaget senaste tiden eller är det bara jag som förföljs av idioter hela tiden? Jag är nog uppe i 11 pers nu som säger "Jag tar den, ring upp mig!!!!" och sen börjar krånglet. De kan inte komma, de får förhinder, de har inte rätt bank, det mobila bank-idt krånglar, försäkringen var för dyr, det ska komma ikväll eller det allra vanligaste - det blir bara stendött. Vad i hela hel**** är det frågan om? :mad::banghead::mad::banghead:
Ingen aning men tror det beror på den nya korta betänketiden. Folk kanske köper sig betänketid genom att säga att de tar den, sen börjar de läsa på och fundera. Ha tålamod med att folk behöver fundera och att det är en stor affär för de flesta. Då säljes den nog snart. Folk måste få känna sig trygga med att det inte är bråttom.

Senast ändrad:
Ingen aning men tror det beror på den nya kortas betänketiden. Folk kanske köper sig betänketid genom att säga att de tar den, sen börjar de läsa på och fundera. Ha tålamod med att folk behöver fundera och att det är en stor affär för de flesta. Då säljes den nog snart. Folk måste få känna sig trygga med att det inte är bråttom.
Jag är väldigt hjälpande och svarar tydligt och noga på alla frågor. Problemet är något annat. Det kan inte vara att jag svarar "fel". Har sålt 5 hojar innan, aldrig haft så här svårt att bli av med dem. Misstänker att modellen sporthoj tilltalar strulputtar på ett lite annat sätt än de lite mer "gubbiga" hojar jag sålt innan.

Samma goa spis som Caponord och RSV😀
Och Falco, glöm inte den fulingen.
Rotaxpuffran är för övrigt verkligen en godisbit. Inget effektmonster, men ljuvliga vridmomentskurvor i alla konfigurationerna. Och skottsäker. Hade jag en själv igen skulle jag aldrig kolla ventilerna. Har bara justerat en ventil, en gång, på en sådan.

Edit: satt för övrigt och kollade blocket efter denna tråden igår. Ingen Furura ute (som vanligt), men ett par fina Caponord. De har blivit billiga, alltså...

Och Falco, glöm inte den fulingen.
Rotaxpuffran är för övrigt verkligen en godisbit. Inget effektmonster, men ljuvliga vridmomentskurvor i alla konfigurationerna. Och skottsäker. Hade jag en själv igen skulle jag aldrig kolla ventilerna. Har bara justerat en ventil, en gång, på en sådan.

Edit: satt för övrigt och kollade blocket efter denna tråden igår. Ingen Furura ute (som vanligt), men ett par fina Caponord. De har blivit billiga, alltså...
Det bästa av båda världarna😁
IMG_20210726_170032.jpg

Men fasen va liten Viffen känns nu när jag mest körd Caponorderna 🙂

Tillbaka
Topp