Brutal. Grattis till en ruggigt snygg hoj!Min 916 behövde tydligen en kompis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Brutal. Grattis till en ruggigt snygg hoj!Min 916 behövde tydligen en kompis
Ökenråttan menar du antar jag.Hur kommer det sig att du spart gammeln? Den är ju stört cool, men jag tänker att den nya kan ungefär samma saker?
Läckert, hur långa dagsetapper kör ni?Nu en hälsning från gränsen Frankrike/Italien, vid sjön Lac du Mont Cenis
Hm, har väl blivit mellan 40-65 mil per dag från o med i söndags. Nu bor vi i Turin några nätter så härifrån blir det dagsutflykter och lite kortare sträckor. Men när vi börjar röra oss mot italienska kusten och sedan norrut mot Österrike lär vi köra runt 50 mil per dag igen tror jag.Läckert, hur långa dagsetapper kör ni?
Ah, rimligt. Fast för mina grusvägar skulle den vara för tung.Ökenråttan menar du antar jag.
Den fick grushjul nu när jag snart ska skicka iväg KLX-Ren. Så då kommer stallet bestå av Apriliorna och Viffen..
Och fasen vet om jag egentligen inte gillar dom analoga hojarna bättre...
Nya Capon är absolut en jäkla go hoj, men en det är nästan för mycket elektronik på den..
Ökenråttan är långt från en optimal grushoj, men i lite lugnare tempo funkar den helt okAh, rimligt. Fast för mina grusvägar skulle den vara för tung.
Du ska inte gå all in knas och skaffa en gammal RXV?
En så pass högvarvig liten 450/550 V-twin ger ju en väldigt spännande motorgång.RXV/SXV är lite som att ha en psykotisk flickvän. Fantastiskt då det är fantastiskt och nedbrytande när det inte är det.
Till och med italienarna själva muttrade över modellen när jag var på kurs på den nere i Italien. Den skulle enligt mig, och många andra, alldrig sålt ut till vanliga konsumenter.
Aja, har de fått lite specialknep på sig, och har en omsorgsfull ägare så är de grymma. Jag kollar blocket då och då, kommer det ut en tillräckligt billig ickefungerande så slår jag till.
Jag har ett Rukka. Tror inte jag varit blöt än. Helt makalöst.Vattentäta kläder! Någon som har tips på goretex som håller tätt? Har ett lindstrands och ett revit inget av de håller tätt. Är det klim och rukka som gäller eller finns det något billigare som håller tätt?
Jag hade det på känn får försöka åka förbi en åf.Jag har ett Rukka. Tror inte jag varit blöt än. Helt makalöst.
De kostar as och ser gubbiga ut. Men du kommer aldrig ångra dig.Jag hade det på känn får försöka åka förbi en åf.
Körde Klim Badlands Pro. Grymt ställ, helt tätt, men kostar en slant.Vattentäta kläder! Någon som har tips på goretex som håller tätt? Har ett lindstrands och ett revit inget av de håller tätt. Är det klim och rukka som gäller eller finns det något billigare som håller tätt?
Skitsamma hur de ser ut, trött på att bli blöt och frysa.De kostar as och ser gubbiga ut. Men du kommer aldrig ångra dig.
Det har jag med på listan, ska bara få några timmar över framöver så jag kan åka runt och prova.Körde Klim Badlands Pro. Grymt ställ, helt tätt, men kostar en slant.
Körde Klim Badlands Pro. Grymt ställ, helt tätt, men kostar en slant.
Måste äga en VFR någon gång…Ute på en liten kvällstur mellan regnskurarna
Ser ut som att Öland blir vattnat just nu
Starkt (vansinnigt?) att åka långresa på en sån där. Själv får jag rövvärk efter 30 minuter...Nu hemma. 460 mil totalt. Fasen vad baken ömmat i vissa stunder… En sista resebild.
Nu hemma. 460 mil totalt. Fasen vad baken ömmat i vissa stunder… En sista resebild.
Hehe. Gjorde faktiskt ondast i början av resan - körde 70 mil igår och det gick förvånansvärt bra. Det som störde mig mest var att jag ville ha ännu bättre ljuddämpning. Använder 3Ms öronproppar och de är grymma tycker jag, men kändes ändå inte som att det räckte.Starkt (vansinnigt?) att åka långresa på en sån där. Själv får jag rövvärk efter 30 minuter...
Hm nu ska vi se; Ner genom västra Tyskland och Moseldalen, in i Frankrike genom Alsace och mot Besançon. Därefter in i Schweiz och via Genève mot Grenoble, där vi tog Col de Lautaret in mot Italien och Turin. Sedan ner till Genua och några städer i trakterna. SS45 (kanonbra väg, var dock blött och svinhalt) norrut via Piacenza mot Gardasjön. Här öppnade sig skyarna så jävligt så jag hade massa vatten i stövlarna. Lagom kul att dra på sig blöta kläder dagen efter… Vi skulle ta Stelvio men farsans kedja tog totalt tvärslut så vi hoppade det och begav oss i lugn takt via Brennerpasset till Österrike och sedan München där kedjan byttes. Norr om München åkte vi lite kurviga vägar på landet och därefter bestämde vi oss för att ta snabbaste vägen hem då vädret var tråkigt.Ser riktigt nice ut! Hur såg rutten ut i grova drag. Såg att ni var i Turin och skulle ner mot kusten? Var ni flera som körde tillsammans under resan?
Hehe. Gjorde faktiskt ondast i början av resan - körde 70 mil igår och det gick förvånansvärt bra. Det som störde mig mest var att jag ville ha ännu bättre ljuddämpning. Använder 3Ms öronproppar och de är grymma tycker jag, men kändes ändå inte som att det räckte.
Hm nu ska vi se; Ner genom västra Tyskland och Moseldalen, in i Frankrike genom Alsace och mot Besançon. Därefter in i Schweiz och via Genève mot Grenoble, där vi tog Col de Lautaret in mot Italien och Turin. Sedan ner till Genua och några städer i trakterna. SS45 (kanonbra väg, var dock blött och svinhalt) norrut via Piacenza mot Gardasjön. Här öppnade sig skyarna så jävligt så jag hade massa vatten i stövlarna. Lagom kul att dra på sig blöta kläder dagen efter… Vi skulle ta Stelvio men farsans kedja tog totalt tvärslut så vi hoppade det och begav oss i lugn takt via Brennerpasset till Österrike och sedan München där kedjan byttes. Norr om München åkte vi lite kurviga vägar på landet och därefter bestämde vi oss för att ta snabbaste vägen hem då vädret var tråkigt.
Lite mer detaljerat än ”i grova drag”. Bara jag och farsan.
Vet ju att ni båda är bilintresserade - vi sov i Fiats gamla fabrik i Turin (den med testbanan på taket) av en slump.
Ja det märkte även vi, var som högst på ca 2800 m - inte alls samma drag. Påtaglig skillnad verkligen. Kan tänka mig att Stelvio är lite överskattat, som körupplevelse kan det iaf inte vara så speciellt.Ingen dålig resa! Tack för den kortfattade reseskildringen. Ett riktigt litet äventyr.
Körde Stelvio passet hösten 2019 med bil. Efter en månad där man piskat småvägar i alperna, bergsvägar längst italienska rivieran, Corsica och Sardinien kändes passet rätt överskattat ärligt talat. Det mest minnesvärda var hur höjden påverkade motoreffekten (ingen turbo). Bilen kändes allmänt skit över passet tack vare höjden. Det var inget fel på bilen. Den bara kändes annorlunda.
Vid något tillfälle ska jag ta och köra motorcykel nere i Sydeuropa. Finns några sträckor jag har i åtanke.
Fiat fabriken med testbanan är legendarisk. Har du sett original filmen Italian Job?
Här är scenen från filmen
Ja det märkte även vi, var som högst på ca 2800 m - inte alls samma drag. Påtaglig skillnad verkligen. Kan tänka mig att Stelvio är lite överskattat, som körupplevelse kan det iaf inte vara så speciellt.
Nepp det har jag faktiskt inte, men det är en film jag ska se. Tack för klippet!
ett alternativ är ju annars Knox urban pro mk2 med tillhörande byxor och sedan valfritt vattentätt ställ som man eventuellt redan äger.Vattentäta kläder! Någon som har tips på goretex som håller tätt? Har ett lindstrands och ett revit inget av de håller tätt. Är det klim och rukka som gäller eller finns det något billigare som håller tätt?