Vilken modell?Torrjuckade lite mot en Sportster idag och tyckte den var riktigt härlig.
Jävligt obekväm sadel, men den såg ju cool ut så det får gå
Nära köp nu iallafall....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken modell?Torrjuckade lite mot en Sportster idag och tyckte den var riktigt härlig.
Jävligt obekväm sadel, men den såg ju cool ut så det får gå
Nära köp nu iallafall....
Den jag visade ovanför. Sportster 1200Vilken modell?
Denna Mc är bland de grymmaste på marknaden. Men varför föreställer jag alltid framför mig föraren med bandana, solglasögon, lite för många kebabpizzor mage och t shirt med motiv av vargar på. Utan ärmar självklartIdag slog vi över 100mil
Haha, typ C-bear ser ut så men kör skiten ut sin RGDenna Mc är bland de grymmaste på marknaden. Men varför föreställer jag alltid framför mig föraren med bandana, solglasögon, lite för många kebabpizzor mage och t shirt med motiv av vargar på. Utan ärmar självklart
Nya Interceptorn ser ju kanon ut!Hojarna jag haft, saknar alla
Min nuvarande:
Nya Interceptorn ser ju kanon ut!
Kan man få ett utlåtande? Vad är bra? Vad är mindre bra osv…
Några planer med den?
Har du sett Continental GT och i så fall, hur upplevs den i jämförelse med Interceptorn?
1000 frågor
Nya Interceptorn ser ju kanon ut!
Kan man få ett utlåtande? Vad är bra? Vad är mindre bra osv…
Några planer med den?
Har du sett Continental GT och i så fall, hur upplevs den i jämförelse med Interceptorn?
1000 frågor
Har varit så nära att slå till på Interceptorn. Föredrog GT:n först men har svängt.
Orange Crush med några små minimala ändringar skulel vara mumma.
Slog till på en Orange crush en solig dag i våras, provkörde båda först. Skillnaden är att tanken är något större på Interceptor + styre samt fotpinnar och sadel.
Jag har satt på ett lägre "eurostyle"-styre i 60-talsstil med en liten bar-end mirror, S&S piporna och komfortsadel från GT-modellen.
Sen har jag tagit bort stora handtags-bygeln bak och de hemska förlängningarna till skärmarna.
Den går kanonfint, motorn är fantastiskt balanserad och vibrationsfri. Bromsar helt ok för typen med bland annat flytande skivor från Brembo.
MEN!
Det är ju en billigare hoj och två ställen där man sparat in på pengarna är däcken som sedan 2021 är någon inhemskt Indiskt industrimärke "CEAT" (Jag bytte till Michelin)
Sen lämnar stötdämparna en del att önska. Bakdämparna är okej med justerbar förspänning och det är ju ingen banhoj. Jag väger dock 83 kilo och nära 95 med mc-kläderna på och då är framgaffeln på tok för mjuk.
Har dock Öhlins gaffelfjädrar med justerbar förspänning samt deras egna gaffelolja på ingång, det kommer nog göra en värld av skillnad för en investering på 2500:-
Går det inte att öka kompressionsdämpningen på gaffeln då?Slog till på en Orange crush en solig dag i våras, provkörde båda först. Skillnaden är att tanken är något större på Interceptor + styre samt fotpinnar och sadel.
Jag har satt på ett lägre "eurostyle"-styre i 60-talsstil med en liten bar-end mirror, S&S piporna och komfortsadel från GT-modellen.
Sen har jag tagit bort stora handtags-bygeln bak och de hemska förlängningarna till skärmarna.
Den går kanonfint, motorn är fantastiskt balanserad och vibrationsfri. Bromsar helt ok för typen med bland annat flytande skivor från Brembo.
MEN!
Det är ju en billigare hoj och två ställen där man sparat in på pengarna är däcken som sedan 2021 är någon inhemskt Indiskt industrimärke "CEAT" (Jag bytte till Michelin)
Sen lämnar stötdämparna en del att önska. Bakdämparna är okej med justerbar förspänning och det är ju ingen banhoj. Jag väger dock 83 kilo och nära 95 med mc-kläderna på och då är framgaffeln på tok för mjuk.
Har dock Öhlins gaffelfjädrar med justerbar förspänning samt deras egna gaffelolja på ingång, det kommer nog göra en värld av skillnad för en investering på 2500:-
Finns ingen justering alls på gaffeln original. Finns andra kit med emulator för både kompression och rebound men jag tycker inte att det ersätter en gaffel som är byggd för det original.Går det inte att öka kompressionsdämpningen på gaffeln då?
Oj, ja det var mycket rider sag det. Då blir det nog en jäkla skillnad med det nya kittet!Finns ingen justering alls på gaffeln original. Finns andra kit med emulator för både kompression och rebound men jag tycker inte att det ersätter en gaffel som är byggd för det original.
Sen löser ju inte hastigheten på kompressionen problemet att fjädern inte orkar bära upp cykeln när jag sitter på. 50% av de tillgängliga 110 mm försvinner så fort jag sätter mig. 30-40% känns lagom för en gathoj som till och från körs på sämre vägar.
Ja du serHaha, typ C-bear ser ut så men kör skiten ut sin RG
C-BEAR (@cbearstunts) • Instagram photos and videos
instagram.com
Som tur är passar allt in dåligt på mig, men gött o köra kortärmat ibland.
Likt @Clark Kent har jag också svängt från GT till Interceptor till Traja Thruxton 1200r och tillbaka till Royal E igen.Slog till på en Orange crush en solig dag i våras, provkörde båda först. Skillnaden är att tanken är något större på Interceptor + styre samt fotpinnar och sadel.
Jag har satt på ett lägre "eurostyle"-styre i 60-talsstil med en liten bar-end mirror, S&S piporna och komfortsadel från GT-modellen.
Sen har jag tagit bort stora handtags-bygeln bak och de hemska förlängningarna till skärmarna.
Den går kanonfint, motorn är fantastiskt balanserad och vibrationsfri. Bromsar helt ok för typen med bland annat flytande skivor från Brembo.
MEN!
Det är ju en billigare hoj och två ställen där man sparat in på pengarna är däcken som sedan 2021 är någon inhemskt Indiskt industrimärke "CEAT" (Jag bytte till Michelin)
Sen lämnar stötdämparna en del att önska. Bakdämparna är okej med justerbar förspänning och det är ju ingen banhoj. Jag väger dock 83 kilo och nära 95 med mc-kläderna på och då är framgaffeln på tok för mjuk.
Har dock Öhlins gaffelfjädrar med justerbar förspänning samt deras egna gaffelolja på ingång, det kommer nog göra en värld av skillnad för en investering på 2500:-
Likt @Clark Kent har jag också svängt från GT till Interceptor till Traja Thruxton 1200r och tillbaka till Royal E igen.
Du verkar ha gjort vettiga uppdateringar
Märkligt och tråkigt att man sparar in på däcken. Harley kör med samma stil.
Öhlinare skulle jag också satsa på. Både vak och fram. Kör det på min Street Bob och det är milsvidd skillnad Mot orginal.
Gillar stuket på din. Ser ut som en gammal CB 500 four ungefär.
Men har inte GT en annan ram? Eller är det samma som Interceptor??
Kört John Doe i säkert 8 år nu, grymmaste!Påtal om klädsel, köpte ett par John Doe jeans för ett tag sen. Brutalt nöjd med dom, passform, känsla. Precis som Rokker så har dom armering i hela tyget, inte bara de utsatta ställen som är vanligast.
Som bonus är dom dessutom vattenavstötandeIronhead Used Black
JDD2021 Ironhead Mechanix Used Black XTM® If you thought that the most stable thing about your ride could only be the metal underneath you, you might be in for a surprise. Our XTM-Fiber® lining is many times as strong as any metal and will keep you safe in any situation thanks to the added...www.ridejohndoe.com
På min Street Bob var det inte Scorcher. Det var Dunlop har jag för mig. Livsfarliga när det regnade.100% samma ram. Jag tänkte att om jag vill köra cafestuk sen så kan jag skaffa rearsets och clip ons bara.
Har HD också börjat dra in på däcken? på min Lowrider S -20 fick jag ändå Michelin scorcher som jag var nöjd med.
Jäklar vad kul! Grattis!Nu har jag provsuttit massa olika hojar och försökt att inte lyssna på vad alla vänner och bekanta anser man ska eller borde köpa.
Valde mellan en Sportster och testade även Forty Eight på rekommendation.
Det slutade med att jag till slut provkörde Sportstern som är ombyggd till 1200 kubik och en del annat kul som jag ändå hade behövt göra.
Ganska pigg på ettan och tvåan så det blir tillräckligt kul ett tag iallafall
Hämtar den på onsdag om det inte regnar
Men vilken känsla det var att köra igen efter över 2 år på rehab och allt runtomkring. Som att börja leva igen efter att ha sovit i två år...
Japp! Snyggt stuk också! Grattis. Hojta (pun intended) om du vill ta en tur å under fikan gaffla klockor...vi är ett par härifrån som kör HD i Sthlm
Kul! Haft en 1200 med short shots, dom låter så bra en Hd kan låta helt enkelt. Mycket av det dessutom
Grattis till en skön hoj!