• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Imorgon blir det en tur på strax under 20 mil runt Luleå. Får låna en GSX1400, ska bli guld, mycket sugen på en sån, tror den passar mig utmärkt.

I förrgår körde jag med lokala Vespaklubben en sväng med fika och träffa lite folk, ca 3h. Mysigt, inte kört nästan någon grus/skogs/offroad med Vespan men körde någon mil på sämre vägar. Kul att den fungerade även till det!
 
Idag slog vi över 100mil

FA197E61-F8F8-4358-8F3C-34EB818041AE.jpeg
 
Påtal om klädsel, köpte ett par John Doe jeans för ett tag sen. Brutalt nöjd med dom, passform, känsla. Precis som Rokker så har dom armering i hela tyget, inte bara de utsatta ställen som är vanligast.
Som bonus är dom dessutom vattenavstötande
 
Nya Interceptorn ser ju kanon ut!
Kan man få ett utlåtande? Vad är bra? Vad är mindre bra osv…
Några planer med den?
Har du sett Continental GT och i så fall, hur upplevs den i jämförelse med Interceptorn?
1000 frågor 😏

Har varit så nära att slå till på Interceptorn. Föredrog GT:n först men har svängt.
Orange Crush med några små minimala ändringar skulel vara mumma.

Skärmavbild 2021-08-30 kl. 10.17.07.png
 
Nya Interceptorn ser ju kanon ut!
Kan man få ett utlåtande? Vad är bra? Vad är mindre bra osv…
Några planer med den?
Har du sett Continental GT och i så fall, hur upplevs den i jämförelse med Interceptorn?
1000 frågor 😏
Har varit så nära att slå till på Interceptorn. Föredrog GT:n först men har svängt.
Orange Crush med några små minimala ändringar skulel vara mumma.

Slog till på en Orange crush en solig dag i våras, provkörde båda först. Skillnaden är att tanken är något större på Interceptor + styre samt fotpinnar och sadel.

Jag har satt på ett lägre "eurostyle"-styre i 60-talsstil med en liten bar-end mirror, S&S piporna och komfortsadel från GT-modellen.
Sen har jag tagit bort stora handtags-bygeln bak och de hemska förlängningarna till skärmarna.

Den går kanonfint, motorn är fantastiskt balanserad och vibrationsfri. Bromsar helt ok för typen med bland annat flytande skivor från Brembo.

MEN!

Det är ju en billigare hoj och två ställen där man sparat in på pengarna är däcken som sedan 2021 är någon inhemskt Indiskt industrimärke "CEAT" (Jag bytte till Michelin)

Sen lämnar stötdämparna en del att önska. Bakdämparna är okej med justerbar förspänning och det är ju ingen banhoj. Jag väger dock 83 kilo och nära 95 med mc-kläderna på och då är framgaffeln på tok för mjuk.

Har dock Öhlins gaffelfjädrar med justerbar förspänning samt deras egna gaffelolja på ingång, det kommer nog göra en värld av skillnad för en investering på 2500:-
 
Slog till på en Orange crush en solig dag i våras, provkörde båda först. Skillnaden är att tanken är något större på Interceptor + styre samt fotpinnar och sadel.

Jag har satt på ett lägre "eurostyle"-styre i 60-talsstil med en liten bar-end mirror, S&S piporna och komfortsadel från GT-modellen.
Sen har jag tagit bort stora handtags-bygeln bak och de hemska förlängningarna till skärmarna.

Den går kanonfint, motorn är fantastiskt balanserad och vibrationsfri. Bromsar helt ok för typen med bland annat flytande skivor från Brembo.

MEN!

Det är ju en billigare hoj och två ställen där man sparat in på pengarna är däcken som sedan 2021 är någon inhemskt Indiskt industrimärke "CEAT" (Jag bytte till Michelin)

Sen lämnar stötdämparna en del att önska. Bakdämparna är okej med justerbar förspänning och det är ju ingen banhoj. Jag väger dock 83 kilo och nära 95 med mc-kläderna på och då är framgaffeln på tok för mjuk.

Har dock Öhlins gaffelfjädrar med justerbar förspänning samt deras egna gaffelolja på ingång, det kommer nog göra en värld av skillnad för en investering på 2500:-

Toppen, tack för genomgång. Nu väntar vi bara på bilder :)
 
Slog till på en Orange crush en solig dag i våras, provkörde båda först. Skillnaden är att tanken är något större på Interceptor + styre samt fotpinnar och sadel.

Jag har satt på ett lägre "eurostyle"-styre i 60-talsstil med en liten bar-end mirror, S&S piporna och komfortsadel från GT-modellen.
Sen har jag tagit bort stora handtags-bygeln bak och de hemska förlängningarna till skärmarna.

Den går kanonfint, motorn är fantastiskt balanserad och vibrationsfri. Bromsar helt ok för typen med bland annat flytande skivor från Brembo.

MEN!

Det är ju en billigare hoj och två ställen där man sparat in på pengarna är däcken som sedan 2021 är någon inhemskt Indiskt industrimärke "CEAT" (Jag bytte till Michelin)

Sen lämnar stötdämparna en del att önska. Bakdämparna är okej med justerbar förspänning och det är ju ingen banhoj. Jag väger dock 83 kilo och nära 95 med mc-kläderna på och då är framgaffeln på tok för mjuk.

Har dock Öhlins gaffelfjädrar med justerbar förspänning samt deras egna gaffelolja på ingång, det kommer nog göra en värld av skillnad för en investering på 2500:-
Går det inte att öka kompressionsdämpningen på gaffeln då? :)
 
Går det inte att öka kompressionsdämpningen på gaffeln då? :)
Finns ingen justering alls på gaffeln original. Finns andra kit med emulator för både kompression och rebound men jag tycker inte att det ersätter en gaffel som är byggd för det original.

Sen löser ju inte hastigheten på kompressionen problemet att fjädern inte orkar bära upp cykeln när jag sitter på. 50% av de tillgängliga 110 mm försvinner så fort jag sätter mig. 30-40% känns lagom för en gathoj som till och från körs på sämre vägar.
 
Finns ingen justering alls på gaffeln original. Finns andra kit med emulator för både kompression och rebound men jag tycker inte att det ersätter en gaffel som är byggd för det original.

Sen löser ju inte hastigheten på kompressionen problemet att fjädern inte orkar bära upp cykeln när jag sitter på. 50% av de tillgängliga 110 mm försvinner så fort jag sätter mig. 30-40% känns lagom för en gathoj som till och från körs på sämre vägar.
Oj, ja det var mycket rider sag det. Då blir det nog en jäkla skillnad med det nya kittet!
 
Slog till på en Orange crush en solig dag i våras, provkörde båda först. Skillnaden är att tanken är något större på Interceptor + styre samt fotpinnar och sadel.

Jag har satt på ett lägre "eurostyle"-styre i 60-talsstil med en liten bar-end mirror, S&S piporna och komfortsadel från GT-modellen.
Sen har jag tagit bort stora handtags-bygeln bak och de hemska förlängningarna till skärmarna.

Den går kanonfint, motorn är fantastiskt balanserad och vibrationsfri. Bromsar helt ok för typen med bland annat flytande skivor från Brembo.

MEN!

Det är ju en billigare hoj och två ställen där man sparat in på pengarna är däcken som sedan 2021 är någon inhemskt Indiskt industrimärke "CEAT" (Jag bytte till Michelin)

Sen lämnar stötdämparna en del att önska. Bakdämparna är okej med justerbar förspänning och det är ju ingen banhoj. Jag väger dock 83 kilo och nära 95 med mc-kläderna på och då är framgaffeln på tok för mjuk.

Har dock Öhlins gaffelfjädrar med justerbar förspänning samt deras egna gaffelolja på ingång, det kommer nog göra en värld av skillnad för en investering på 2500:-
Likt @Clark Kent har jag också svängt från GT till Interceptor till Traja Thruxton 1200r och tillbaka till Royal E igen.
Du verkar ha gjort vettiga uppdateringar
Märkligt och tråkigt att man sparar in på däcken. Harley kör med samma stil. 😞
Öhlinare skulle jag också satsa på. Både vak och fram. Kör det på min Street Bob och det är milsvidd skillnad Mot orginal.
Gillar stuket på din. Ser ut som en gammal CB 500 four ungefär. 👍
Men har inte GT en annan ram? Eller är det samma som Interceptor??
 
Likt @Clark Kent har jag också svängt från GT till Interceptor till Traja Thruxton 1200r och tillbaka till Royal E igen.
Du verkar ha gjort vettiga uppdateringar
Märkligt och tråkigt att man sparar in på däcken. Harley kör med samma stil. 😞
Öhlinare skulle jag också satsa på. Både vak och fram. Kör det på min Street Bob och det är milsvidd skillnad Mot orginal.
Gillar stuket på din. Ser ut som en gammal CB 500 four ungefär. 👍
Men har inte GT en annan ram? Eller är det samma som Interceptor??

100% samma ram. Jag tänkte att om jag vill köra cafestuk sen så kan jag skaffa rearsets och clip ons bara.

Har HD också börjat dra in på däcken? på min Lowrider S -20 fick jag ändå Michelin scorcher som jag var nöjd med.
 
Påtal om klädsel, köpte ett par John Doe jeans för ett tag sen. Brutalt nöjd med dom, passform, känsla. Precis som Rokker så har dom armering i hela tyget, inte bara de utsatta ställen som är vanligast.
Som bonus är dom dessutom vattenavstötande
Kört John Doe i säkert 8 år nu, grymmaste!
 
  • Like
Reactions: par
100% samma ram. Jag tänkte att om jag vill köra cafestuk sen så kan jag skaffa rearsets och clip ons bara.

Har HD också börjat dra in på däcken? på min Lowrider S -20 fick jag ändå Michelin scorcher som jag var nöjd med.
På min Street Bob var det inte Scorcher. Det var Dunlop har jag för mig. Livsfarliga när det regnade.
Köpte Metzler istället och är jättenöjd.
 
Nu har jag provsuttit massa olika hojar och försökt att inte lyssna på vad alla vänner och bekanta anser man ska eller borde köpa.

Valde mellan en Sportster och testade även Forty Eight på rekommendation.

Det slutade med att jag till slut provkörde Sportstern som är ombyggd till 1200 kubik och en del annat kul som jag ändå hade behövt göra.

Ganska pigg på ettan och tvåan så det blir tillräckligt kul ett tag iallafall 👍

Hämtar den på onsdag om det inte regnar 🎉

Men vilken känsla det var att köra igen efter över 2 år på rehab och allt runtomkring. Som att börja leva igen efter att ha sovit i två år...
 
Nu har jag provsuttit massa olika hojar och försökt att inte lyssna på vad alla vänner och bekanta anser man ska eller borde köpa.

Valde mellan en Sportster och testade även Forty Eight på rekommendation.

Det slutade med att jag till slut provkörde Sportstern som är ombyggd till 1200 kubik och en del annat kul som jag ändå hade behövt göra.

Ganska pigg på ettan och tvåan så det blir tillräckligt kul ett tag iallafall 👍

Hämtar den på onsdag om det inte regnar 🎉

Men vilken känsla det var att köra igen efter över 2 år på rehab och allt runtomkring. Som att börja leva igen efter att ha sovit i två år...
Jäklar vad kul! Grattis!
Vilken modell är det?
 
Tillbaka
Topp