Jag skyller allt på
@par
Diskuterade Royal Enfield i tråden varpå han dryftade ovan citat.
Dagar och veckor gick och Par ändrade sakta men säkert åsikt. När han sedan provkörde en Royal Enfield Continental GT demohoj från -20 och gillade den skarpt så blev jag ännu mer intresserad.
Jag plöjde youtube och lärde mig en del om företaget från Indien. Bland annat så har de tagit över Harris Performance som bygger chassien. Detta gjorde att de kunde använda all deras know how när de byggde Continental gt och Interceptor.
En paralelltwin på blygsamma 47 hk tillsammans med den fina ramen gör den till ett riktigt fint och lätt bygge som faktiskt går riktigt bra.
Några begagnade hojar finns inte så det blir till att köpa nytt. Vägde för och nackdelar mot en Triumph Bonneville och Thruxton 1200r men kom fram till att jag ville ha något annorlunda. Det finns ju dessutom Big bore kit och en massa andra roliga prylar att köpa!
Ett mess från Par där han säger att det finns en demohoj hos Bike Heaven för rätt pengar, gör att jag tippar över och jag ringer firman.
Jag vill ha S&S Qualifier 2-1 system och luftfilter men är inte riktigt nöjd med priset så jag tackar nej till dealen och börjar leta Trajor istället.
Efter någon dag mailar Christoffer och meddelar att han tar mitt bud.
Jag och kompisen åker ner till Bike Heaven och jag får för första gången se hojen irl.
Jag blir glatt överraskad över finishen och gillar verkligen vad jag ser.
En kort provkörning och lite trevligt snack med
@par som kommit på besök så ger vi oss av hemåt.
På vägen hem stannar vi till på Svenssons i Lammhult och dreglar över designmöbler. När vi kommer ut står en äldre herre och plåtar hojen på släpet.
En trevlig pratstund blev det även där innan vi åkte vidare.
I Jönköping provkör vi en Mustang Cab. V8 på 5 liter och 400 hästar var trevligt. Men de är allt lite plastiga….
Kompisen var dock såld och nu blir det nog snart en roadtrip till.
En mil kvar, sex grader celsius men ett stort åksug gör att vi lastar och jag kör sista biten hem på hojen.
Kallt satan men hojen är rolig att köra och jag är övertygad om att detta kommer bli bra!
Jag kommer hem, glad i hågen och går in till frugan som kommer ut och tittar.
- Vad plastig den ser ut, var hennes första och enda replik
Jaja, alla kan inte bra smak.
Jag är mycket nöjd och hoppas på att hinna med någon liten runda innan det blir vinter
Nu ska jag läsa manualen och öppna den presentbox jag fick med hojen.
Nu ska jag försöka stå emot Öhlinsbegäret. Tror det skiter sig.