• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Hejsan! Jag blev 'inbjuden' hit av "Bjoerlin76" alldeles nyss, visste inte att denna tråden ens fanns på klocksnack. Trevligt att råkas!

Jag började med speedway 1994, vid moppeålder, och blev snabbt uppraggad av Järfälla Speedway. Körde några tävlingar innan SvD skrev ett helsideuppslag om mig samma år i vilket jag blev omskriven som "Sveriges framtidshopp" inom speedway.
Det kändes ju lite lustigt inom att jag precis hade börjat åka moppe men de såg visst något hos mig.
Hur som helst körde jag inte speedway särskilt länge utan övergav det snabbt pga tristess till fördel för hobbykörning på Barkarby crossbana, för att sedan lämna 2-hjulingarna i glömska ett antal år innan jag insåg att jag förträngt en del av den jag är...
Sedan dess har det blivit ett gäng hojar och jag är inte färdig med experimenterande än. Funderar på en crf300l endast pga att jag bor i Bålsta och att vi här har ett spår i skogen vi kan nyttja. Unikt?

Är det någon som bor i närheten av mig som vill ut och köra?
Elias heter jag ;)
 
Från årets sista Sturupkörning :)
_MG_5970.jpg
 
Passa dig så det inte är samma norrman som tjatade på mig. En massa krångel och sen skulle han pruta som avslutning. Bad honom till slut att fara ett långt stycke åt ………
Vi har kommit överens om priset och han kommer hit imorgon. Han kan ju försöka pruta mer om han vill men då har han åkt helt i onödan, för jag har ingen panik att sälja.
 
Fan då. Gick omkull, låste framhjulet efter rakan precis när jag gick på broms. Allt verkar vara ok förutom ett finger som troligen är brutet. Hojen vill jag inte ens tänka på. Tyckte ändå att jag körde rätt lugnt, kallt som det är idag


Tråkigt att höra men det viktigaste är att du är ok! Hojar är bara materia och det finns en uppsjö av dom. 😊. Krya!
 
Fan då. Gick omkull, låste framhjulet efter rakan precis när jag gick på broms. Allt verkar vara ok förutom ett finger som troligen är brutet. Hojen vill jag inte ens tänka på. Tyckte ändå att jag körde rätt lugnt, kallt som det är idag
Skönt att det gick relativt bra med dig. Såg ut som du hade kul innan kraschen på bilden i alla fall! Ska man försöka se det positivt så har du ju hela vintern på dig att fixa upp hojen i toppskick igen :)
 
Skönt att det gick relativt bra med dig. Såg ut som du hade kul innan kraschen på bilden i alla fall! Ska man försöka se det positivt så har du ju hela vintern på dig att fixa upp hojen i toppskick igen :)
Ja skönt… gick omkull i ca 200 och tumlade som en galning efter det så kunde gått långt mycket värre. Och ja, det är alltid sjukt kul att köra bana! :) Så får jag se hur hojen är och försöka återställa så gott det går
 
Ja skönt… gick omkull i ca 200 och tumlade som en galning efter det så kunde gått långt mycket värre. Och ja, det är alltid sjukt kul att köra bana! :) Så får jag se hur hojen är och försöka återställa så gott det går
Skönt att höra att det gick så pass bra! Dessutom i slutet på säsongen så du har 6 månader på dig att läka och rehaba.
Jag åkte ju också av i 200, men in i en vägg... Samma sak med polaren och han ligger fortfarande med ställningar, brutna ben och har gjort över 10 operationer. Hans olycka var i maj...
 
Skönt att höra att det gick så pass bra! Dessutom i slutet på säsongen så du har 6 månader på dig att läka och rehaba.
Jag åkte ju också av i 200, men in i en vägg... Samma sak med polaren och han ligger fortfarande med ställningar, brutna ben och har gjort över 10 operationer. Hans olycka var i maj...
Tack! Precis, och bör dessutom gå fort om fingerleden inte strular. Kom väldigt lindrigt undan.
Ja fy fan…vilket krockvåld. Hur går det med din återhämtning? Känner du dig någorlunda återställd? Fan vad tråkigt med polaren, hoppas han kommer på fötter till slut.
 
Tack! Precis, och bör dessutom gå fort om fingerleden inte strular. Kom väldigt lindrigt undan.
Ja fy fan…vilket krockvåld. Hur går det med din återhämtning? Känner du dig någorlunda återställd? Fan vad tråkigt med polaren, hoppas han kommer på fötter till slut.
Med mig är det ok, ont överallt men det är race-patina :D
Ska väl inte skämta bort det egentligen men jag är glad att jag står på benen. Kommer inte kunna springa framöver och har lite problem att böja mig och knyta skorna osv. Men det är ok. Tränar på hårt och försöker rehaba fot och knä dagligen.
Men köpte ju en ny hoj precis så jag är lycklig ett tag nu igen.
 
Men det får du ju en fin japanare för liksom? Med kvalitet som kommer vara skottsäker i 20 år
Jag skyller allt på @par 😀
Diskuterade Royal Enfield i tråden varpå han dryftade ovan citat.
Dagar och veckor gick och Par ändrade sakta men säkert åsikt. När han sedan provkörde en Royal Enfield Continental GT demohoj från -20 och gillade den skarpt så blev jag ännu mer intresserad.
Jag plöjde youtube och lärde mig en del om företaget från Indien. Bland annat så har de tagit över Harris Performance som bygger chassien. Detta gjorde att de kunde använda all deras know how när de byggde Continental gt och Interceptor.
En paralelltwin på blygsamma 47 hk tillsammans med den fina ramen gör den till ett riktigt fint och lätt bygge som faktiskt går riktigt bra.

9C2CCEDD-44E4-4E2A-9357-CE12009A1D8B.jpeg


Några begagnade hojar finns inte så det blir till att köpa nytt. Vägde för och nackdelar mot en Triumph Bonneville och Thruxton 1200r men kom fram till att jag ville ha något annorlunda. Det finns ju dessutom Big bore kit och en massa andra roliga prylar att köpa! 🙂

96AD635F-41F1-45F7-942C-A39E964CB109.jpeg


Ett mess från Par där han säger att det finns en demohoj hos Bike Heaven för rätt pengar, gör att jag tippar över och jag ringer firman.
Jag vill ha S&S Qualifier 2-1 system och luftfilter men är inte riktigt nöjd med priset så jag tackar nej till dealen och börjar leta Trajor istället.
Efter någon dag mailar Christoffer och meddelar att han tar mitt bud.

1FF65A7C-496D-411F-9EBC-A23B86D58741.jpeg


Jag och kompisen åker ner till Bike Heaven och jag får för första gången se hojen irl.
Jag blir glatt överraskad över finishen och gillar verkligen vad jag ser.
En kort provkörning och lite trevligt snack med @par som kommit på besök så ger vi oss av hemåt.

På vägen hem stannar vi till på Svenssons i Lammhult och dreglar över designmöbler. När vi kommer ut står en äldre herre och plåtar hojen på släpet.
En trevlig pratstund blev det även där innan vi åkte vidare.

I Jönköping provkör vi en Mustang Cab. V8 på 5 liter och 400 hästar var trevligt. Men de är allt lite plastiga….

8A0CE943-A8E3-47E6-9BD2-669305D83F2B.jpeg


Kompisen var dock såld och nu blir det nog snart en roadtrip till.

En mil kvar, sex grader celsius men ett stort åksug gör att vi lastar och jag kör sista biten hem på hojen.

C832644E-41D2-48E1-98A0-60167122811D.jpeg


Kallt satan men hojen är rolig att köra och jag är övertygad om att detta kommer bli bra!
Jag kommer hem, glad i hågen och går in till frugan som kommer ut och tittar.
- Vad plastig den ser ut, var hennes första och enda replik
Jaja, alla kan inte bra smak. 🙄
Jag är mycket nöjd och hoppas på att hinna med någon liten runda innan det blir vinter


7894D5DD-5339-4F48-8B7B-7AF71878CBA9.jpeg


Nu ska jag läsa manualen och öppna den presentbox jag fick med hojen.

image.jpg


Nu ska jag försöka stå emot Öhlinsbegäret. Tror det skiter sig.
 
Jag skyller allt på @par 😀
Diskuterade Royal Enfield i tråden varpå han dryftade ovan citat.
Dagar och veckor gick och Par ändrade sakta men säkert åsikt. När han sedan provkörde en Royal Enfield Continental GT demohoj från -20 och gillade den skarpt så blev jag ännu mer intresserad.
Jag plöjde youtube och lärde mig en del om företaget från Indien. Bland annat så har de tagit över Harris Performance som bygger chassien. Detta gjorde att de kunde använda all deras know how när de byggde Continental gt och Interceptor.
En paralelltwin på blygsamma 47 hk tillsammans med den fina ramen gör den till ett riktigt fint och lätt bygge som faktiskt går riktigt bra.

9C2CCEDD-44E4-4E2A-9357-CE12009A1D8B.jpeg


Några begagnade hojar finns inte så det blir till att köpa nytt. Vägde för och nackdelar mot en Triumph Bonneville och Thruxton 1200r men kom fram till att jag ville ha något annorlunda. Det finns ju dessutom Big bore kit och en massa andra roliga prylar att köpa! 🙂

96AD635F-41F1-45F7-942C-A39E964CB109.jpeg


Ett mess från Par där han säger att det finns en demohoj hos Bike Heaven för rätt pengar, gör att jag tippar över och jag ringer firman.
Jag vill ha S&S Qualifier 2-1 system och luftfilter men är inte riktigt nöjd med priset så jag tackar nej till dealen och börjar leta Trajor istället.
Efter någon dag mailar Christoffer och meddelar att han tar mitt bud.

1FF65A7C-496D-411F-9EBC-A23B86D58741.jpeg


Jag och kompisen åker ner till Bike Heaven och jag får för första gången se hojen irl.
Jag blir glatt överraskad över finishen och gillar verkligen vad jag ser.
En kort provkörning och lite trevligt snack med @par som kommit på besök så ger vi oss av hemåt.

På vägen hem stannar vi till på Svenssons i Lammhult och dreglar över designmöbler. När vi kommer ut står en äldre herre och plåtar hojen på släpet.
En trevlig pratstund blev det även där innan vi åkte vidare.

I Jönköping provkör vi en Mustang Cab. V8 på 5 liter och 400 hästar var trevligt. Men de är allt lite plastiga….

8A0CE943-A8E3-47E6-9BD2-669305D83F2B.jpeg


Kompisen var dock såld och nu blir det nog snart en roadtrip till.

En mil kvar, sex grader celsius men ett stort åksug gör att vi lastar och jag kör sista biten hem på hojen.

C832644E-41D2-48E1-98A0-60167122811D.jpeg


Kallt satan men hojen är rolig att köra och jag är övertygad om att detta kommer bli bra!
Jag kommer hem, glad i hågen och går in till frugan som kommer ut och tittar.
- Vad plastig den ser ut, var hennes första och enda replik
Jaja, alla kan inte bra smak. 🙄
Jag är mycket nöjd och hoppas på att hinna med någon liten runda innan det blir vinter


7894D5DD-5339-4F48-8B7B-7AF71878CBA9.jpeg


Nu ska jag läsa manualen och öppna den presentbox jag fick med hojen.

image.jpg


Nu ska jag försöka stå emot Öhlinsbegäret. Tror det skiter sig.
Grattis! Frun har fel, plast är något den verkligen inte har :)
 
Jag skyller allt på @par 😀
Diskuterade Royal Enfield i tråden varpå han dryftade ovan citat.
Dagar och veckor gick och Par ändrade sakta men säkert åsikt. När han sedan provkörde en Royal Enfield Continental GT demohoj från -20 och gillade den skarpt så blev jag ännu mer intresserad.
Jag plöjde youtube och lärde mig en del om företaget från Indien. Bland annat så har de tagit över Harris Performance som bygger chassien. Detta gjorde att de kunde använda all deras know how när de byggde Continental gt och Interceptor.
En paralelltwin på blygsamma 47 hk tillsammans med den fina ramen gör den till ett riktigt fint och lätt bygge som faktiskt går riktigt bra.

9C2CCEDD-44E4-4E2A-9357-CE12009A1D8B.jpeg


Några begagnade hojar finns inte så det blir till att köpa nytt. Vägde för och nackdelar mot en Triumph Bonneville och Thruxton 1200r men kom fram till att jag ville ha något annorlunda. Det finns ju dessutom Big bore kit och en massa andra roliga prylar att köpa! 🙂

96AD635F-41F1-45F7-942C-A39E964CB109.jpeg


Ett mess från Par där han säger att det finns en demohoj hos Bike Heaven för rätt pengar, gör att jag tippar över och jag ringer firman.
Jag vill ha S&S Qualifier 2-1 system och luftfilter men är inte riktigt nöjd med priset så jag tackar nej till dealen och börjar leta Trajor istället.
Efter någon dag mailar Christoffer och meddelar att han tar mitt bud.

1FF65A7C-496D-411F-9EBC-A23B86D58741.jpeg


Jag och kompisen åker ner till Bike Heaven och jag får för första gången se hojen irl.
Jag blir glatt överraskad över finishen och gillar verkligen vad jag ser.
En kort provkörning och lite trevligt snack med @par som kommit på besök så ger vi oss av hemåt.

På vägen hem stannar vi till på Svenssons i Lammhult och dreglar över designmöbler. När vi kommer ut står en äldre herre och plåtar hojen på släpet.
En trevlig pratstund blev det även där innan vi åkte vidare.

I Jönköping provkör vi en Mustang Cab. V8 på 5 liter och 400 hästar var trevligt. Men de är allt lite plastiga….

8A0CE943-A8E3-47E6-9BD2-669305D83F2B.jpeg


Kompisen var dock såld och nu blir det nog snart en roadtrip till.

En mil kvar, sex grader celsius men ett stort åksug gör att vi lastar och jag kör sista biten hem på hojen.

C832644E-41D2-48E1-98A0-60167122811D.jpeg


Kallt satan men hojen är rolig att köra och jag är övertygad om att detta kommer bli bra!
Jag kommer hem, glad i hågen och går in till frugan som kommer ut och tittar.
- Vad plastig den ser ut, var hennes första och enda replik
Jaja, alla kan inte bra smak. 🙄
Jag är mycket nöjd och hoppas på att hinna med någon liten runda innan det blir vinter


7894D5DD-5339-4F48-8B7B-7AF71878CBA9.jpeg


Nu ska jag läsa manualen och öppna den presentbox jag fick med hojen.

image.jpg


Nu ska jag försöka stå emot Öhlinsbegäret. Tror det skiter sig.
Stort grattis! Vilken underbar hoj! Efter 6000 timmars noggrann forskning på Youtube har jag kommit fram till att Royal Enfield spottat upp sig rejält när det kommer till kvalitet. Jag har haft ögonen på deras Meteor en längre tid. Vacker som en dröm och encylindrigt är coolt som f-n. Återkom gärna med en 100-mila-review.
 
Jag skyller allt på @par 😀
Diskuterade Royal Enfield i tråden varpå han dryftade ovan citat.
Dagar och veckor gick och Par ändrade sakta men säkert åsikt. När han sedan provkörde en Royal Enfield Continental GT demohoj från -20 och gillade den skarpt så blev jag ännu mer intresserad.
Jag plöjde youtube och lärde mig en del om företaget från Indien. Bland annat så har de tagit över Harris Performance som bygger chassien. Detta gjorde att de kunde använda all deras know how när de byggde Continental gt och Interceptor.
En paralelltwin på blygsamma 47 hk tillsammans med den fina ramen gör den till ett riktigt fint och lätt bygge som faktiskt går riktigt bra.

9C2CCEDD-44E4-4E2A-9357-CE12009A1D8B.jpeg


Några begagnade hojar finns inte så det blir till att köpa nytt. Vägde för och nackdelar mot en Triumph Bonneville och Thruxton 1200r men kom fram till att jag ville ha något annorlunda. Det finns ju dessutom Big bore kit och en massa andra roliga prylar att köpa! 🙂

96AD635F-41F1-45F7-942C-A39E964CB109.jpeg


Ett mess från Par där han säger att det finns en demohoj hos Bike Heaven för rätt pengar, gör att jag tippar över och jag ringer firman.
Jag vill ha S&S Qualifier 2-1 system och luftfilter men är inte riktigt nöjd med priset så jag tackar nej till dealen och börjar leta Trajor istället.
Efter någon dag mailar Christoffer och meddelar att han tar mitt bud.

1FF65A7C-496D-411F-9EBC-A23B86D58741.jpeg


Jag och kompisen åker ner till Bike Heaven och jag får för första gången se hojen irl.
Jag blir glatt överraskad över finishen och gillar verkligen vad jag ser.
En kort provkörning och lite trevligt snack med @par som kommit på besök så ger vi oss av hemåt.

På vägen hem stannar vi till på Svenssons i Lammhult och dreglar över designmöbler. När vi kommer ut står en äldre herre och plåtar hojen på släpet.
En trevlig pratstund blev det även där innan vi åkte vidare.

I Jönköping provkör vi en Mustang Cab. V8 på 5 liter och 400 hästar var trevligt. Men de är allt lite plastiga….

8A0CE943-A8E3-47E6-9BD2-669305D83F2B.jpeg


Kompisen var dock såld och nu blir det nog snart en roadtrip till.

En mil kvar, sex grader celsius men ett stort åksug gör att vi lastar och jag kör sista biten hem på hojen.

C832644E-41D2-48E1-98A0-60167122811D.jpeg


Kallt satan men hojen är rolig att köra och jag är övertygad om att detta kommer bli bra!
Jag kommer hem, glad i hågen och går in till frugan som kommer ut och tittar.
- Vad plastig den ser ut, var hennes första och enda replik
Jaja, alla kan inte bra smak. 🙄
Jag är mycket nöjd och hoppas på att hinna med någon liten runda innan det blir vinter


7894D5DD-5339-4F48-8B7B-7AF71878CBA9.jpeg


Nu ska jag läsa manualen och öppna den presentbox jag fick med hojen.

image.jpg


Nu ska jag försöka stå emot Öhlinsbegäret. Tror det skiter sig.
Snälla, snälla snälla säg att du har kvar HDn?! Säg inte att du sålde den för den där tikka masalan?
Klok fru du har ;)
 
Jag skyller allt på @par 😀
Diskuterade Royal Enfield i tråden varpå han dryftade ovan citat.
Dagar och veckor gick och Par ändrade sakta men säkert åsikt. När han sedan provkörde en Royal Enfield Continental GT demohoj från -20 och gillade den skarpt så blev jag ännu mer intresserad.
Jag plöjde youtube och lärde mig en del om företaget från Indien. Bland annat så har de tagit över Harris Performance som bygger chassien. Detta gjorde att de kunde använda all deras know how när de byggde Continental gt och Interceptor.
En paralelltwin på blygsamma 47 hk tillsammans med den fina ramen gör den till ett riktigt fint och lätt bygge som faktiskt går riktigt bra.

9C2CCEDD-44E4-4E2A-9357-CE12009A1D8B.jpeg


Några begagnade hojar finns inte så det blir till att köpa nytt. Vägde för och nackdelar mot en Triumph Bonneville och Thruxton 1200r men kom fram till att jag ville ha något annorlunda. Det finns ju dessutom Big bore kit och en massa andra roliga prylar att köpa! 🙂

96AD635F-41F1-45F7-942C-A39E964CB109.jpeg


Ett mess från Par där han säger att det finns en demohoj hos Bike Heaven för rätt pengar, gör att jag tippar över och jag ringer firman.
Jag vill ha S&S Qualifier 2-1 system och luftfilter men är inte riktigt nöjd med priset så jag tackar nej till dealen och börjar leta Trajor istället.
Efter någon dag mailar Christoffer och meddelar att han tar mitt bud.

1FF65A7C-496D-411F-9EBC-A23B86D58741.jpeg


Jag och kompisen åker ner till Bike Heaven och jag får för första gången se hojen irl.
Jag blir glatt överraskad över finishen och gillar verkligen vad jag ser.
En kort provkörning och lite trevligt snack med @par som kommit på besök så ger vi oss av hemåt.

På vägen hem stannar vi till på Svenssons i Lammhult och dreglar över designmöbler. När vi kommer ut står en äldre herre och plåtar hojen på släpet.
En trevlig pratstund blev det även där innan vi åkte vidare.

I Jönköping provkör vi en Mustang Cab. V8 på 5 liter och 400 hästar var trevligt. Men de är allt lite plastiga….

8A0CE943-A8E3-47E6-9BD2-669305D83F2B.jpeg


Kompisen var dock såld och nu blir det nog snart en roadtrip till.

En mil kvar, sex grader celsius men ett stort åksug gör att vi lastar och jag kör sista biten hem på hojen.

C832644E-41D2-48E1-98A0-60167122811D.jpeg


Kallt satan men hojen är rolig att köra och jag är övertygad om att detta kommer bli bra!
Jag kommer hem, glad i hågen och går in till frugan som kommer ut och tittar.
- Vad plastig den ser ut, var hennes första och enda replik
Jaja, alla kan inte bra smak. 🙄
Jag är mycket nöjd och hoppas på att hinna med någon liten runda innan det blir vinter


7894D5DD-5339-4F48-8B7B-7AF71878CBA9.jpeg


Nu ska jag läsa manualen och öppna den presentbox jag fick med hojen.

image.jpg


Nu ska jag försöka stå emot Öhlinsbegäret. Tror det skiter sig.
Den är verkligen supercool, grattis!
Första gången på ganska länge som får tillbaka lite nyfikenhet av en en ny modell.
Skall genast youtuba mig klok på denna.
Var ligger dom prismässigt?

Kan nämna att får många år sedan ville jag och en kompis importera en container full av 250cc (tror jag det var, kan ha varit 400cc) Royal Enfields från Indien.
Kompisen hade massor med känningar i Indien. Tyvärr föll det på att det var totalt omöjligt för dom att klara avgaskraven.
 
Den är verkligen supercool, grattis!
Första gången på ganska länge som får tillbaka lite nyfikenhet av en en ny modell.
Skall genast youtuba mig klok på denna.
Var ligger dom prismässigt?

Kan nämna att får många år sedan ville jag och en kompis importera en container full av 250cc (tror jag det var, kan ha varit 400cc) Royal Enfields från Indien.
Kompisen hade massor med känningar i Indien. Tyvärr föll det på att det var totalt omöjligt för dom att klara avgaskraven.
Tack!
Har nog inte kört mer än max 15 km så min åsikt om den väger än så länge ganska lätt.
Men det är en snygg rackare som redan har väckt en del uppmärksamhet.
Den är också ett utmärkt råmaterial till att göra något skoj av. Man köpa allt från Tail tidy till Big bore kit. Öhlinare finns också såklart och det lockar rätt hårt måste jag säga.
Prismässigt är det svårt då det inte finns så mycket begagnat. Jag gav 72k för en demohoj från -20 med 60 mil på mätaren.
Köpte också till ett 4-1 S&S qualifier-system och ett bättre luftfilter.
Har ännu inte satt på systemet utan ska njuta av en tyst hoj ett tag till. Behöver ju inte ens ha öronproppar!
E8BD992B-7899-4D28-8DB9-B2B637BD3573.png


Hojen är det motsatta till min Harley och det är lite det som är grejen. En tredjedel av kubiken, hälften av vikten men lika roligt 🙂
Ska bli fint väder i helgen. Då hoppas jag kunna lägga lite mil.
Är du sugen är du välkommen att komma upp för en provkörning. 🙂
 
Tillbaka
Topp