• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Tråkigt för polaren och strulit med garantin, hoppas det löste sig!
Nästan alla hojar med klipp i är väl körda på banan någon gång eller iallafall testade. Vill gärna ha något åt Café/rally stuket utan att de blir för mycket utav det ena och Indien känns rätt.
Måste bli rätt varmt i skrevet med S&S systemet som sitter på? :D
 
Tråkigt för polaren och strulit med garantin, hoppas det löste sig!
Nästan alla hojar med klipp i är väl körda på banan någon gång eller iallafall testade. Vill gärna ha något åt Café/rally stuket utan att de blir för mycket utav det ena och Indien känns rätt.
Måste bli rätt varmt i skrevet med S&S systemet som sitter på? :D
Svar ja, det blir skitvarmt! Men skrevet klarar sig. Det är värre med högerbenet. 😀
Polaris har tydligen koll på sina hojar och visste att just denna var med i någon flat track-serie.
 
Finns det någon här i tråden som provkört eller har någon större erfarenheter utav Indians FTR modeller? Jag går i tankarna att köpa nytt och vill åka nakenhoj igen efter att gjort min resa med diverse sporthojar

Sista nakenhojen var en KTM 990 superduke vilket i sig också är den roligaste och hade gärna köpt en likadan igen men en motorcykel ska även vara snygg.

Är det bara slå till?
63D4CA4D-DD35-4B10-975B-18A6A5BFFD02.jpeg
Körde årets modell på en provkörningsdag i somras. Störtskön hoj, smidig och kändes väldigt lätt. Riktigt trevlig motor, gott ljud och överraskande snabb. Lådan var dock lite trög och tråkig (amerikansk? :angel: ) jmf med den smöriga på min Honda.
Den var redan varm när jag gav mig iväg så har ej upplevt ev kass gång vid kall motor som nämndes ovan.
 
Körde årets modell på en provkörningsdag i somras. Störtskön hoj, smidig och kändes väldigt lätt. Riktigt trevlig motor, gott ljud och överraskande snabb. Lådan var dock lite trög och tråkig (amerikansk? :angel: ) jmf med den smöriga på min Honda.
Den var redan varm när jag gav mig iväg så har ej upplevt ev kass gång vid kall motor som nämndes ovan.
Årets modell har även en tum mindre fälgar vilket nog kan vara bra på denna modell.
 
Finns det någon här i tråden som provkört eller har någon större erfarenheter utav Indians FTR modeller? Jag går i tankarna att köpa nytt och vill åka nakenhoj igen efter att gjort min resa med diverse sporthojar

Sista nakenhojen var en KTM 990 superduke vilket i sig också är den roligaste och hade gärna köpt en likadan igen men en motorcykel ska även vara snygg.

Är det bara slå till?
63D4CA4D-DD35-4B10-975B-18A6A5BFFD02.jpeg
Prova för allt i världen ktm 890 duke R innan du köper något annat! Nått så överjävligt rolig hoj att köra! Var nog runt och provkörde de mesta innan inkl FTRen, den enda som var i närheten av lika rolig var en BMW s1000r M med dubbla priset av KTMen. FTRen var i mina ögon tung och ”trött” men stark!
 

Bilagor

  • 8DC9437F-D3EE-4246-B94E-F5F312FC47E7.jpeg
    8DC9437F-D3EE-4246-B94E-F5F312FC47E7.jpeg
    1.1 MB · Visningar: 12
Idag var det stubbrace här i mina krokar :D
IMG_20211023_140908.jpg
IMG_20211023_153347_BURST002.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20211023_150130.jpg
    IMG_20211023_150130.jpg
    1.7 MB · Visningar: 5
  • IMG_20211023_150131.jpg
    IMG_20211023_150131.jpg
    1.7 MB · Visningar: 2
  • IMG_20211023_150132.jpg
    IMG_20211023_150132.jpg
    1.7 MB · Visningar: 2
  • IMG_20211023_150132_1.jpg
    IMG_20211023_150132_1.jpg
    1.3 MB · Visningar: 2
  • IMG_20211023_153511.jpg
    IMG_20211023_153511.jpg
    1.6 MB · Visningar: 7
Återställandet har börjat… Lite störigt att ramfästet där kraschpucken sitter sprack. Men… hojen hade troligen börjat tumla om den hade gått in i gräset tidigt - så får väl vara nöjd med att skadorna under omständigheterna ändå blev milda. :)
A98037BE-453A-455F-8748-B13B351984DD.jpeg
Om jag vore du skulle jag slipa lacken av svetsarna på den där sidan och köra med sådan där ”kontrast-moj” man letar sprickor med. Triumph har genom åren lite då och då haft svetsproblem (inte bara på de första 595), bäst att vara på den säkra sidan, i och med att det verkar blivit ordentlig påkänning på ramen.
 
Om jag vore du skulle jag slipa lacken av svetsarna på den där sidan och köra med sådan där ”kontrast-moj” man letar sprickor med. Triumph har genom åren lite då och då haft svetsproblem (inte bara på de första 595), bäst att vara på den säkra sidan, i och med att det verkar blivit ordentlig påkänning på ramen.
Tack för den inputen! Det ska jag absolut överväga o titta mer på. :)
 
Tillbaka
Topp