Kan brodera ut lite kring de hojar jag haft (i ordning)
- ER6-n: Lätthanterlig, bra kraft på mellanvarv i twinnen. Kul hoj som man kan utnyttja utan att flyga av vägen direkt. Dålig komfort. Klen över 120 km/h.
- BMW F800S: Använde den mest för pendling. Kul att svänga med. Jag älskade designen på den. Lite extra komfort jämfört med ovanstående såsom handtagsvärme.
- BMW F800ST: Frös om benen (jag pendlade mycket) så jag köpte en med kåpa. I övrigt inga skillnader. Bränslenivåmätaren gick sönder.
BMW C650S: Ville åt mer bekvämlighet. Gick åt skogen. En problemhoj från början till slut och Probike är verkligen ett bedrövligt bottennapp att ha att göra med.
- BMW R1200GS: Rasande bekväm och känns som en schweizisk armekniv på hjul. Finns inget den inte klarar. Kvalitetskänsla deluxe. Överraskande smidig så fort den rullar. Ingen sporthoj så att säga.
- Triumph Tiger 800: Gick ner en storlek från ovan för att kunna smita fram smidigare i bilköer. Kul motor som verkligen är en korsning av de fyrcylindriga motorernas varvvillighet och twinnens drag på låga varv. Jag gillade den. En speed triple måste vara otroligt kul.
Kawasaki Z1000: Slutade pendla och köpte hoj bara för att åka i fint väder. Ingen nybörjarhoj direkt utan något som man bör vänta med lite. Kostar inte så fasligt mycket att försäkra faktiskt. 5000kr helår för mig.
- ER6-n: Lätthanterlig, bra kraft på mellanvarv i twinnen. Kul hoj som man kan utnyttja utan att flyga av vägen direkt. Dålig komfort. Klen över 120 km/h.
- BMW F800S: Använde den mest för pendling. Kul att svänga med. Jag älskade designen på den. Lite extra komfort jämfört med ovanstående såsom handtagsvärme.
- BMW F800ST: Frös om benen (jag pendlade mycket) så jag köpte en med kåpa. I övrigt inga skillnader. Bränslenivåmätaren gick sönder.
BMW C650S: Ville åt mer bekvämlighet. Gick åt skogen. En problemhoj från början till slut och Probike är verkligen ett bedrövligt bottennapp att ha att göra med.
- BMW R1200GS: Rasande bekväm och känns som en schweizisk armekniv på hjul. Finns inget den inte klarar. Kvalitetskänsla deluxe. Överraskande smidig så fort den rullar. Ingen sporthoj så att säga.
- Triumph Tiger 800: Gick ner en storlek från ovan för att kunna smita fram smidigare i bilköer. Kul motor som verkligen är en korsning av de fyrcylindriga motorernas varvvillighet och twinnens drag på låga varv. Jag gillade den. En speed triple måste vara otroligt kul.
Kawasaki Z1000: Slutade pendla och köpte hoj bara för att åka i fint väder. Ingen nybörjarhoj direkt utan något som man bör vänta med lite. Kostar inte så fasligt mycket att försäkra faktiskt. 5000kr helår för mig.