• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Tänkte rensa framdelen lite och beställde mindre blinkers... Fick nästan en chock när jag öppnade paketet.
Här snackar vi miniblinkers... Tumme för jämförelse.

IMG_3154.JPG

Kellermann Atto. Hoppas att de lyser iallafall... :)

Sjuuukt små men de lyser bra!

Sjuuukt små men de lyser bra!
Hoppas det :)

Nu behöver jag er hjälp igen. Jag har ju Progressive dämpare bak på hojen, de känns helt ok. Ingenting som jag har reagerat över.

Däremot så är framgaffeln hemsk, det känns som att den slår igenom så fort jag kör över något ojämnt. Jag vet inte om något är gjort på hojen sedan tidigare för att sänka den, men så kan det ju vara. Jag tänkte beställa hem gaffelolja och åtminstone byta den.

Nya fjädrar är ju ganska billigt:
47ac2ec8347efb351a333ab57e204a4650216475_800x800.jpg

Är det någon av er som har testat och vet om skillnaden är värt jobbet? Verkar vara väldigt enkelt att byta och flusha.

Nä men vad fasiken - skulle ju hålla mig borta från hojåkandet men det höll ju bara någon månad.

Blir en Custom-hoj nu, tänkte glida lite med sambon i sommar. Så jag klappade till på en Honda Shadow Ace 1100. Rejäl pjäs med norra hemisfärens bredaste styre, lite som att ratta en buss. Så det är något nytt att vänja sig vid efter ett liv med sport/naked-hojar. 😱

Det jag ser mest framemot är att slippa slaska med kedjan iaf 😅

Nä men vad fasiken - skulle ju hålla mig borta från hojåkandet men det höll ju bara någon månad.

Blir en Custom-hoj nu, tänkte glida lite med sambon i sommar. Så jag klappade till på en Honda Shadow Ace 1100. Rejäl pjäs med norra hemisfärens bredaste styre, lite som att ratta en buss. Så det är något nytt att vänja sig vid efter ett liv med sport/naked-hojar. 😱

Det jag ser mest framemot är att slippa slaska med kedjan iaf 😅
Du förstår att det krävs bilder va? :)
Välkommen tillbaka till värmen.

Hoppas det :)

Nu behöver jag er hjälp igen. Jag har ju Progressive dämpare bak på hojen, de känns helt ok. Ingenting som jag har reagerat över.

Däremot så är framgaffeln hemsk, det känns som att den slår igenom så fort jag kör över något ojämnt. Jag vet inte om något är gjort på hojen sedan tidigare för att sänka den, men så kan det ju vara. Jag tänkte beställa hem gaffelolja och åtminstone byta den.

Nya fjädrar är ju ganska billigt:
47ac2ec8347efb351a333ab57e204a4650216475_800x800.jpg

Är det någon av er som har testat och vet om skillnaden är värt jobbet? Verkar vara väldigt enkelt att byta och flusha.
Nu har jag inte provat just det, men en styvare fjäder eller mer progressiv kommer ju minska risken för att bottna. Antar att den inte är justerbar alls?

Nu har jag inte provat just det, men en styvare fjäder eller mer progressiv kommer ju minska risken för att bottna. Antar att den inte är justerbar alls?
Det finns inga inställningar alls... Min ide är att de eventuellt har bytt till hårdare fjädrar för tyngre förare tidigare. Alternativt att oljan behöver bytas.
Just nu känns det som att den bottnar helt när jag kör över något, men jag funderar på om det eventuellt kan vara att den är för hård och därmed upplevs så...

Det finns inga inställningar alls... Min ide är att de eventuellt har bytt till hårdare fjädrar för tyngre förare tidigare. Alternativt att oljan behöver bytas.
Just nu känns det som att den bottnar helt när jag kör över något, men jag funderar på om det eventuellt kan vara att den är för hård och därmed upplevs så...
Skulle ju kunna vara så att tidigare förare var större och bytte till hårdare fjädrar. Då upplevs den nog som väldigt hård om du är mindre.

10 mil på denna idag. Hur gör ni som åker med fötterna långt fram? 🤔

Jag hittade bara två alternativ som inte var något vidare, sitta med lite tryck framåt på fötterna och bli trött i benen, eller kroka fast tårna bakom/under broms och vxlspak och få skavsår på tårna.
Slappna av i benen var ju bara att glömma då halkade fötterna av ganska snart.
Sporthoj FTW😀
20220618_180006.JPG

Blev lite MC-uppvisning på dagens träff.
Två riktigt duktiga finska killar😀
Sporthojskillen hade frågat om hur lång asfaltsträcka det fanns..
-Njae......Det är ju en travbana så det är ju bara hårt packat grus...
-OK.. Då får jag väl öva in nåt nytt istället 👍
Så på med grusdäck och sen var det fullt sprätt igen😀
IMG_20220618_152228.jpg
IMG_20220618_152117.jpg
IMG_20220618_152004.jpg

Bilagor

• IMG_20220618_151926.jpg
    IMG_20220618_151926.jpg
    1.1 MB · Visningar: 5
  • IMG_20220618_152028.jpg
    IMG_20220618_152028.jpg
    879.7 KB · Visningar: 3
  • IMG_20220618_152221.jpg
    IMG_20220618_152221.jpg
    1.7 MB · Visningar: 4
Alltså material eller vilken modell den är byggd på?
Tänkte om du såg vilken modell han byggt av🙂 Den såg mycket tråkigare ut innan han byggde om den.
Materialmäsdigt så har bla en framgaffel till en DBS cykel använts och ett högtalargaller använts😉
Fieldstream-skylten har jag bidragit med🙂

Tillbaka
Topp