• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Det är en Softtail. Och troligtvis en breakout som ovanstående säger. Men fat bob, low rider, sport glide, street bob, fat boy och breakout är i grund och botten nästan exakt samma motorcykel. Samma ram, samma motor (med liten skillnad i cc 1750/1870/1920) Dom byter fälgar, gaffel och lack och sen kallar det en "ny" modell. Lika limiterade som alla special edition Hublot. Sen visst jag förstår att alla inte kan/vill byta däck och gaffel eller lacka om en tank utan vill ha en färdig produkt
Men värt att veta när nypriset diffar från 168 000-269 000.
Det är en Breakout CVO för att vara mer specifik

Det är en Breakout CVO för att vara mer specifik
Och ännu mer specifikt så är det en Softtail Breakout CVO ?

Soft tail = motorcykeln (ram och motor)
Breakout = stilen, exempelvis gaffel, däck , styrenoch lite annat unikt lull lull
CVO = extra allt, custom direkt från butik. Och limiterade på riktigt

Så i grund och botten är dom alla samma motorcykel. Rätta mig om jag har fel.

Jag har gärna fel och hoppas att lata amerikanare kunde hitta på iallafall en ny motorcykel var 15 är med snart 100 års erfarenhet

Är absolut ingen hd hatare. Har garaget fullt med det dom! Mest äldre så kunskapen om nya varianterna är begränsad

9E2E2B67-CEFA-4F24-A903-C2C8FB2221A2.jpeg

Breakout = stilen, exempelvis gaffel, däck , styrenoch lite annat unikt lull lull

Jag har gärna fel och hoppas att lata amerikanare kunde hitta på iallafall en ny motorcykel var 15 är med snart 100 års erfarenhet

Är absolut ingen hd hatare. Har garaget fullt med det dom! Mest äldre så kunskapen om nya varianterna är begränsad

De släppte ju nyss Pan America ;)

Även jag var ute och körde med en polare:

IMG_3996.jpeg

IMG_3987.jpeg

Ducatin är rätt cool. Bra ljud men krävs lite körning för att få till den där känslan man vill ha med en hoj... Själ kallas det väl :)
Jag måste fixa en ny sadel. Denna fjädrar i otakt när man kör lite aggressivt. Otroligt störigt. Och man åker nästan av när man drar på... Och man får galet ont i röven efter en halvtimma....

Även jag var ute och körde med en polare:

IMG_3996.jpeg

IMG_3987.jpeg

Ducatin är rätt cool. Bra ljud men krävs lite körning för att få till den där känslan man vill ha med en hoj... Själ kallas det väl :)
Jag måste fixa en ny sadel. Denna fjädrar i otakt när man kör lite aggressivt. Otroligt störigt. Och man åker nästan av när man drar på... Och man får galet ont i röven efter en halvtimma....
Cool ducati! Vad är den baserad på? Ser ut som hela svingen bla är custom ?

Är på jakt efter en. Gillar 00-07 perioden ungefär, sen blev dom lite för fancy. Synd att monster 600 är så trött

Din är också snygg såklart, men hade nyss en nightster

Cool ducati! Vad är den baserad på? Ser ut som hela svingen bla är custom ?

Är på jakt efter en. Gillar 00-07 perioden ungefär, sen blev dom lite för fancy. Synd att monster 600 är så trött

Din är också snygg såklart, men hade nyss en nightster
Tack tack. Den är häftig. Det är en S2R 1000 kubik:
Tror det är en -07. Inte så mycket gjort på den men pipan är bytt iallafall.

Det är väl så det är. Har haft två M8, en Street Bob och en fat boy. Väldigt lika men ändå rätt olika.
Har inte Hd alltid kört stuket med att ha samma motor och ram och sedan byta lite fälgar och skit och sedan kallat det det fxdxsl eller flstn (flintstone edition)
🙂
Gillar Harley som 17 men ska leta en Evo nu tänker jag. Shovel vore också roligt men jg börjar nog med Evo och jobbar mig bakåt.

IMG_3987.jpeg

Men cool är den!! Cooleheten först i sann HD anda 😎😁

Vad kör ni med för kläder när det är kalasjävla jättevarmt? Funderade på en meshjacka typ Revit Eclipse, men jag vet inte om det hjälper ens?

Finns ju underkläder med nån variant på kyleffekt, vet ej effektivitet.
Annars naken under skyddskläderna.
Mina Lindstrandsjackor (typ äventyr) har dragkedjor under armarna, tycker det funkat hyfsat, luftar ju liksom om man öppnar upp.
Har dock inte använt dom i varmvädret som är nu.

Använt en liknande från alpinestars, hjälper lite men svinvarmt oavsett. Man får köra väldigt tidigt/sent eller när det är svalare. Optimalt runt 18-20 grader?
Jag knäpper upp lite bara. Kör i kevlarjeans och skinnjacka. Jag tycker att när jag väl rullar så blir det ganska bra vind som kyler.

Körde Klim Badlands förut, all ventilation öppen. Hjälpte inte. Nu kevlarjeans och John Doe-jacka, funkar ju hyfsat när man knäpper upp ändå.

Det är väl så det är. Har haft två M8, en Street Bob och en fat boy. Väldigt lika men ändå rätt olika.
Har inte Hd alltid kört stuket med att ha samma motor och ram och sedan byta lite fälgar och skit och sedan kallat det det fxdxsl eller flstn (flintstone edition)
🙂
Gillar Harley som 17 men ska leta en Evo nu tänker jag. Shovel vore också roligt men jg börjar nog med Evo och jobbar mig bakåt.
Ja evo priserna börjar väl skjuta när till och med dom börjar bli kult. Men Shovelhead och tidigare är ju den ”äkta varan”
Har en shovel, pan och en flathead från 1943. Saknas väl en knuckle … men vintage-Harley marknaden har ju sett ut som Rolex senaste tre åren. Bara snabba på och köpa!
6ADD2441-9773-45A9-8519-82EA4BF42C31.jpeg
3D1BFB2F-968C-4DF4-BCC8-D26841E81A8F.jpeg

Kikar på den jackan också, känns tillräckligt sval?
Knox-jackan är bra och relativt luftig. Hög skyddnivå framförallt :)

Själv kör jag i stort sett alltid med ett par Lindstrands Lizard-brallor https://lellesmcklader.se/lindstrands-pants-unisex-lizard-white-camo.html , lösa Acerbis benskydd https://www.xlmoto.se/mc-utrustning...erbis-impact-evo-30-svart-rod_pid-0021608.323 och en Dainese skyddsjacka https://lellesmcklader.se/racing-to...inese-skyddsjacka-light-wave-2-170-185cm.html med crosströja eller annan jacka som "överdrag"
Funkar bra utan att bli groteskvarmt 😁

Knox-jackan är bra och relativt luftig. Hög skyddnivå framförallt :)

Själv kör jag i stort sett alltid med ett par Lindstrands Lizard-brallor https://lellesmcklader.se/lindstrands-pants-unisex-lizard-white-camo.html , lösa Acerbis benskydd https://www.xlmoto.se/mc-utrustning...erbis-impact-evo-30-svart-rod_pid-0021608.323 och en Dainese skyddsjacka https://lellesmcklader.se/racing-to...inese-skyddsjacka-light-wave-2-170-185cm.html med crosströja eller annan jacka som "överdrag"
Funkar bra utan att bli groteskvarmt 😁
KanKe något att fundera på. Gillar ju att Knox-jackan har glidskydd också.

KanKe något att fundera på. Gillar ju att Knox-jackan har glidskydd också.
Knox är bättre "armerad" men har i mitt tycke färre/mindre fasta skydd.
Oavsett så föredrar jag alla gånger att ha skydden på mig och inte i i löst sittande jackor 🙂
Sen är det alltid viktigast att man hittar något man trivs med, för då använder man ju grejerna 😀

Tillbaka
Topp