Nej det var inte vackert...Det löser ju problemet men jag vet inte om det är bra eller dåligt, fult eller snyggt…
Vad säger ni? Det lutar åt att jag måste skicka tillbaka den…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej det var inte vackert...Det löser ju problemet men jag vet inte om det är bra eller dåligt, fult eller snyggt…
Vad säger ni? Det lutar åt att jag måste skicka tillbaka den…
Det har vart ett konstant bakgrundsmuller av Harleys hela veckan här. Macken 200m hemifrån har vart typ invaderadLite blandade småhopp från Harley Davidson superrally på Öland i helgen. En rolig tillställning men inte jättemycket evenemang. Det var lite spelningar på kvällarna men inget mer. Otroligt mycket folk från alla möjliga länder så det fanns en del hojar att kolla in.
Hslvdrygt att tälta så man är ju helt slut nu.
Kompisens pappas trike slutade driva några mil hemifrån så det blev bogsering sista biten.
Nästa år är det i Grekland.
Någons fru glömdes kvar på hojen.
Tog dessa två Sportster s på en rejäl sväng. Kändes inte som en Harley och gick inte som någon vd jag kört tidigare. Jag har kört Pan America med samma motor och upplevde den som tråkig. Denna är nedtrampad med ett bättre vrid. Otroligt rolig och vass men som sagt: ingen riktig Harleykänsla.
Passa dig för oljespill framöver dåDet har vart ett konstant bakgrundsmuller av Harleys hela veckan här. Macken 200m hemifrån har vart typ invaderad
Vad ska du köpa nu???
Nä ingenting faktiskt.Vad ska du köpa nu???
Bara köööööpNä ingenting faktiskt.
Jag blev rätt sugen på denna på Blocket iofs:
Men ska inte köpa….
Tror jag….
Kompisen har en FTR till salu. Riktigt rolig hoj.Bara köööööp
Kikade lite på en Pan America igår.. Var en med i kortegekörningen..
Men OM man skulle bli typ ekonomisk oberoende så hade det inte blivit en Hardly Davidsson utan en Indian FTR utan tvekan
Besiktigad UA med en sån i varje pipa.Ja, de jag visade ovan:
Ska testa Desert X vid tillfälle, svårt sugen på en sån. Men det blir inte förrns jag är redo att köpaHade inne Ökensläden för garantiärende idag, rost på en distans vid motorn. Fick den nya monstern som lånehoj. Det är en fantastisk maskin men synd på designen, den gamla trellisramen var så mycket snyggare.
Tog även nya Desert X på en tur, fantastiskt bygge det med och oväntat bra ljud ur originalpiporna.
Skönt att det den gick igenom besiktningen. Kanske ska köpa 2 till för min besiktning... Jag har inget originalsystem till min nämligen.Besiktigad UA med en sån i varje pipa.
Men lite för mycket motstånd i dom så när jag gasade på vägen hem gled avgasröret isär
Så lite modifiering återstår
Mitt sug blev inte mindre, så att! Men den är för stor för att köra mellan bilar och skit i Stockholm så det får bli sen.Ska testa Desert X vid tillfälle, svårt sugen på en sån. Men det blir inte förrns jag är redo att köpa
Ljuvlig bild!Under över alla under, idag lyckades jag skohorna in en tur. Det är a-fucking-mazing vad mycket vackra vyer det finns om man inte är rädd för lite grus.
Precis hemkommen efter premiärturen på ”nya” övningskörningshojen.
Grattis till er båda! Kul att inte alla kör HD.Behövde en hoj som kan ta med passagerare så jag slog till på denna i fredags
”Er”Jag var förbi Probike Norr i helgen och tog några foton till er på Moto Guzzi:
Var en riktigt härlig helg, körde ganska långt, fick tanka två gånger så det kanske är runt 15-mil. Kan säga att det är långt på min sadel... Men jag gillar hojen mer och mer. Nu ska jag göra en sista kapning och kapa insatserna på hälften. Då tror jag den kommer låta lagom. Den låter rätt mycket nu hörde jag när min kompis lånade den...
Testade min kompis Triumph Bobber som hade originalpipor och cat på. Riktigt obehagligt att köra en hoj som man inte kan höra...
Men det var riktigt bra fart i den. Rejält snabb när man drog på. Kul hoj men lite för snäll för mig i originalutförandet.
Är videon med insatserna å kapad " botten " ?Igår fick jag nog och kapade "slutet" på mina nya insatser.
Det räckte inte med att bora 6st hål i varje insats, den lät för lite.
Så jag kapade av propparna i slutet på insatsen och då vaknade hojen lite. Jag skickade in en mapp för öppet system och då blev det ingen baktändning alls och det blev ett riktigt bra vrid i hojen.
Den låter inte störigt på något sätt utan mullrar en del. Ska testa köra såhär nu ett tag och se hur det funkar. Nästa steg blir isåfall att kapa insatserna på hälften men det lär bli en ganska stor skillnad och svår att ångra.
Bonusvideo:
Haha, ja exakt, läsarna i tråden, "ni" skrev ju en del av Guzzi tidigare”Er”
Edit: eh, du kanske menade ”er” som alla läsare av tråden. Inte ”oss” Guzzi-åkare.
På senaste videon så har jag kapat botten men har kvar dämpmaterial runt. Nu har jag tagit ut dämpmaterialet vilket inte gjorde så stor skillnad så nu tänkte jag kapa insatserna på hälften. Typ såhär:Är videon med insatserna å kapad " botten " ?
Under över alla under, idag lyckades jag skohorna in en tur. Det är a-fucking-mazing vad mycket vackra vyer det finns om man inte är rädd för lite grus.
Aprilia Caponord! @roosterman har säkert några nedläggsbilder på en sådan?Håller med! Till att jag varit en som har gjort en usväng när landsvägen övergår till grus som nu läser på och letar efter en vettig maskin som både är rolig på asfalt och grus.
Lånar min fars Tenere. Den är kul på grusvägar men ruskigt trött på asfalt. Vore kul men något som fixar bägge.
Edit, bild från i fredags.