• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Någon som har erfarenhet av de s.k. minimotos? Jag är så sjukt sugen på en monkey :)
1656430533477.png

Köpte ett begagnat helsystem till Scramblern. Funderar på om man kan blästra det för att bli av med missfärgningar?

Imponerad som sjutton av min nya pärla

E3033045-CC1B-459C-8584-13CB90ABC256.jpeg
Schysst! Den uppdaterade designen som kom ifjol gjorde hojen riktigt schysst, förut var det något som skavda, ffa framlampan.
Nu vet jag inte ålder eller var du bor, men man behöver kanske inte pantsätta en njure för att försäkra en sån hoj heller?

Schysst! Den uppdaterade designen som kom ifjol gjorde hojen riktigt schysst, förut var det något som skavda, ffa framlampan.
Nu vet jag inte ålder eller var du bor, men man behöver kanske inte pantsätta en njure för att försäkra en sån hoj heller?
Ja precis, något med kåpan och lampan som inte stämde ur alla vinklar. Nej den är inte så dyr som man tror, lite mer än det dubbla mot min 48 att försäkra

Den här kommer att bli galet kul att se! Revzilla. Vet inte var, har inte abb på den kanalen men bör gå att se på något ställe efter 7e.

Kollade in två hojar igår.
Den första var ett riktigt lik. Rostig, elfel och egentligen ingenting som tickade några boxar. Han prutade 10k utan att jag ens försökte. Men detta är en fyriotusenkronors-Harley så det blev inget.

20808CBA-88F3-407F-B2C7-E97A52B87929.jpeg

Den andra hojen var en Buell med lite fix. Den blev såld på en gång och jag hann inte riktigt med.
Riktigt balla hojar…

F71FD439-1613-4667-BE10-7E337085590E.jpeg

Imorrn bitti bär det av till Dalarna för att kolla på en 08:ans Fat Bob.

Senast ändrad:
Jag håller på att leta efter en mc då jag nyss fått mc-kort, men jag blir lite konfys. Är det så bra andrahandsvärde på mc så en mc som gått 1500 mil kan sjunka i pris med bara 10%? I min värld vill man knappt betala hälften av nyvärdet. Lite mer kanske men priser som begärs gör att jag hellre beställer nytt. Hur ser andrahandsmarknaden ut egentligen?

Jag håller på att leta efter en mc då jag nyss fått mc-kort, men jag blir lite konfys. Är det så bra andrahandsvärde på mc så en mc som gått 1500 mil kan sjunka i pris med bara 10%? I min värld vill man knappt betala hälften av nyvärdet. Lite mer kanske men priser som begärs gör att jag hellre beställer nytt. Hur ser andrahandsmarknaden ut egentligen?
Just nu är det galen marknad sedan Corona... Det bästa du kan göra är att hitta en hoj som du vill köpa och sen fokusera på att hitta rätt säljare, då kommer det kännas bra. Som du säger, att betala 90% av nyvärdet är bara galet...
Handlarna ger typ ingen rabatt längre eftersom de inte äger sina egna lager men du kan få några tusenlappar av på utrustning.
Vad letar du efter för hoj?

Just nu är det galen marknad sedan Corona... Det bästa du kan göra är att hitta en hoj som du vill köpa och sen fokusera på att hitta rätt säljare, då kommer det kännas bra. Som du säger, att betala 90% av nyvärdet är bara galet...
Handlarna ger typ ingen rabatt längre eftersom de inte äger sina egna lager men du kan få några tusenlappar av på utrustning.
Vad letar du efter för hoj?
Tack, så skönt att få veta att det är lite rörigt på marknaden nu. Jag ska göra som du säger. Jag är rätt öppen med vad jag vill ha men börjar röra mig vid en naken, en custom eller en Adventure. Mitt förnuftiga val som nybliven mc-förare och att jag gärna vill åka in p grusvägar har gjort att jag tittat på BMW F 750 GS eller möjligen 850:n. Jag kollar på Triumph också. En HD vore kul men tror inte en mc som väger mycket är ett bra förstagångsval. En Triumph Bonneville var förstahandsvalet för några dagar sedan :D . Jag övningskörde på Honda Hornet så den är jag vän med. Är jag ute och cyklar?
Skärmavbild 2022-07-03 kl. 16.11.34.png

Senast ändrad:
Tack, så skönt att få veta att det är lite rörigt på marknaden nu. Jag ska göra som du säger. Jag är rätt öppen med vad jag vill ha men börjar röra mig vid en naken, en custom eller en Adventure. Mitt förnuftiga val som nybliven mc-förare och att jag gärna vill åka in p grusvägar har gjort att jag tittat på BMW F 750 GS eller möjligen 850:n. Jag kollar på Triumph också. En HD vore kul men tror inte en mc som väger mycket är ett bra förstagångsval. En Triumph Bonneville var förstahandsvalet för några dagar sedan :D . Jag övningskörde på Honda Hornet så den är jag vän med. Är jag ute och cyklar?
Man brukar oftast byta sin första hoj efter ett tag när man börjar förstå vad man egentligen gillar och vill ha eller behöver.
Personligen så gillar jag Triumph mycket. De är fina och bra byggda och väldigt mycket för pengarna.
Honda Hornet körde jag också på körskolan, det var 10 år sedan så en del har väl hänt sedan dess, men det är hittills den tråkigaste hojen jag har kört så nästan allt blir roligare :)
Gå på magkänslan på första hoj, köp en som du kan uppskatta och använda mycket i början. Sedan växer behovet fram och då kommer du antagligen veta vad du vill ha.. Eller så kommer du göra som de flesta andra och byta hoj så ofta man kan....
Grattis till kortet. Det är en fantastisk känsla när man väl får det efter allt nötande.

Tillbaka
Topp