sharetracker
Basic
Någon som har erfarenhet av de s.k. minimotos? Jag är så sjukt sugen på en monkey
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymma. Verkar vara ganska tåliga.Någon som har erfarenhet av de s.k. minimotos? Jag är så sjukt sugen på en monkey
Har det blivit blånerat eller är det andra missfärgningar??Köpte ett begagnat helsystem till Scramblern. Funderar på om man kan blästra det för att bli av med missfärgningar?
Far har bläster så jag tänker att jag provar det. Blir det sådär så blir det ceramic coating i svart, tror jag. Hade det varit en gammal skramlad CX500 hade det nog blivit bandageDå borde blästring funka. Alternativt sen oxå pulverlack
Eller börja linda med avgasbandage
Hade inte du en road glide innan ?Imponerad som sjutton av min nya pärla
Schysst! Den uppdaterade designen som kom ifjol gjorde hojen riktigt schysst, förut var det något som skavda, ffa framlampan.Imponerad som sjutton av min nya pärla
Den är bortaHade inte du en road glide innan ?
Lite lagom skillnad på hoj
Ja precis, något med kåpan och lampan som inte stämde ur alla vinklar. Nej den är inte så dyr som man tror, lite mer än det dubbla mot min 48 att försäkraSchysst! Den uppdaterade designen som kom ifjol gjorde hojen riktigt schysst, förut var det något som skavda, ffa framlampan.
Nu vet jag inte ålder eller var du bor, men man behöver kanske inte pantsätta en njure för att försäkra en sån hoj heller?
En röd Ducati är så rätt!Imponerad som sjutton av min nya pärla
Häftig!Här kommer två bilder på min gamling en yamaha xs750 ifrån 77. Ska boka besiktning för den och hoppas den går igenom
Tackar, inte jag som byggt den. Men blir att göra lite förändringar om den går igenom. Byta däck och se om man kan hitta en vinge som liknar hookiesHäftig!
Minns någon film med Adam Sandler tror jag när dom snor två röda ducatis i början o kör.En röd Ducati är så rätt!
Fled med Laurence Fishburne och Stephen Baldwin låter det somMinns någon film med Adam Sandler tror jag när dom snor två röda ducatis i början o kör.
Får man vara lite ful och fråga vad priset blev? Letar själv fat Bob men tycker de flesta ligger högt i pris, de som legat bra till går fort.Idag blev det ett köp igen. Jag höll mig tre dagar från hojträsket.
Fat Bob -08
Trevlig! Jag gillar pipan (men kan inte motivera 10k till min hoj...)Idag blev det ett köp igen. Jag höll mig tre dagar från hojträsket.
Fat Bob -08
Just nu är det galen marknad sedan Corona... Det bästa du kan göra är att hitta en hoj som du vill köpa och sen fokusera på att hitta rätt säljare, då kommer det kännas bra. Som du säger, att betala 90% av nyvärdet är bara galet...Jag håller på att leta efter en mc då jag nyss fått mc-kort, men jag blir lite konfys. Är det så bra andrahandsvärde på mc så en mc som gått 1500 mil kan sjunka i pris med bara 10%? I min värld vill man knappt betala hälften av nyvärdet. Lite mer kanske men priser som begärs gör att jag hellre beställer nytt. Hur ser andrahandsmarknaden ut egentligen?
Tack, så skönt att få veta att det är lite rörigt på marknaden nu. Jag ska göra som du säger. Jag är rätt öppen med vad jag vill ha men börjar röra mig vid en naken, en custom eller en Adventure. Mitt förnuftiga val som nybliven mc-förare och att jag gärna vill åka in p grusvägar har gjort att jag tittat på BMW F 750 GS eller möjligen 850:n. Jag kollar på Triumph också. En HD vore kul men tror inte en mc som väger mycket är ett bra förstagångsval. En Triumph Bonneville var förstahandsvalet för några dagar sedan . Jag övningskörde på Honda Hornet så den är jag vän med. Är jag ute och cyklar?Just nu är det galen marknad sedan Corona... Det bästa du kan göra är att hitta en hoj som du vill köpa och sen fokusera på att hitta rätt säljare, då kommer det kännas bra. Som du säger, att betala 90% av nyvärdet är bara galet...
Handlarna ger typ ingen rabatt längre eftersom de inte äger sina egna lager men du kan få några tusenlappar av på utrustning.
Vad letar du efter för hoj?
Jag gav 75k och är väldigt nöjd med det.Får man vara lite ful och fråga vad priset blev? Letar själv fat Bob men tycker de flesta ligger högt i pris, de som legat bra till går fort.
Man brukar oftast byta sin första hoj efter ett tag när man börjar förstå vad man egentligen gillar och vill ha eller behöver.Tack, så skönt att få veta att det är lite rörigt på marknaden nu. Jag ska göra som du säger. Jag är rätt öppen med vad jag vill ha men börjar röra mig vid en naken, en custom eller en Adventure. Mitt förnuftiga val som nybliven mc-förare och att jag gärna vill åka in p grusvägar har gjort att jag tittat på BMW F 750 GS eller möjligen 850:n. Jag kollar på Triumph också. En HD vore kul men tror inte en mc som väger mycket är ett bra förstagångsval. En Triumph Bonneville var förstahandsvalet för några dagar sedan . Jag övningskörde på Honda Hornet så den är jag vän med. Är jag ute och cyklar?