Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Testa att ge den lite start gas via luft burken.Japp de är gnista ️
Broms och kopplingshandtag ”behöver” bytas kom jag precis på.
Jävla märklig känsla att ha köpt en hoj där jag inte vill modda massa. Det är nog första gången faktiskt. Brukar alltid byta styre, fixa tail tidy osv. Ska pilla bort lite klistermärken, sedan är jag ”klar” tänker jag. Orkar nog inte ens ge mig på att få bort db-kollern.
Edit: Den är ju snyggare utan skjutsbågen men den får sitta kvar för sonens skull.
Edit2: Inte ens blinkers och baklampa behöver man byta.
Glöm inte modda bakenBroms och kopplingshandtag ”behöver” bytas kom jag precis på.
Jag tycker baken är snygg. Gillar att ha skylten där nere. Verkar bara finnas en mindre bakskärm för fäste där nere och då vill de ha ner blinkersarna vilket jag inte tror bilprovningen hade gillat.
Husqvarna är tydligen petiga med att man gör 100mils service i tid och inte kör för många mil extra. Enligt "min" verkstad så var dom snabba på att backa ur garantin pga av det.
Muntert värre i GBG . Kört 75mil på hojen nu, dags att boka in 100mila-service snart. Körde i regn idag, gick hur bra som helst. Lätt värt att spara 20+20min av sitt liv.
Mellan 80 och 120 mil sa säljaren till mig.Husqvarna är tydligen petiga med att man gör 100mils service i tid och inte kör för många mil extra. Enligt "min" verkstad så var dom snabba på att backa ur garantin pga av det.
Jag har bara varit i GBG två gånger i mitt liv, men har fått för mig att det där är en rimlig prognos för 11 1/2 månad om året?
Muntert värre i GBG . Kört 75mil på hojen nu, dags att boka in 100mila-service snart. Körde i regn idag, gick hur bra som helst. Lätt värt att spara 20+20min av sitt liv.
Mellan 80 och 120 mil sa säljaren till mig.
Jag tror att regeln finns för att kunna slå ner på mer extrema påhitt som att byta sida på bromsen eller liknande.Tänkte återigen be om hjälp i denna eminenta tråd.
Jag skulle vilja prova att förlänga/förstora bromspedalen på min Yamaha MT07 tycker att jag inte riktigt kan ställa in den där jag helst vill ha den. Surfat en del men hittar inget. Vill ha ngt som är lätt att montera på befintlig bromspedal och inte kostar skjortan. Någon som har några tips? Erfarenhet från liknande?
Sen undrar jag om någon med säkerhet vet om en sådan åtgärd kan göras utan krav på registreringsbesiktning och om det kommer vålla bekymmer på körprov/uppkörning?
Flytt av reglage/fotpinnar kräver registreringsbesiktning enligt vad jag läst mig till, men detta är ju bara förstoring.
Fram eller bakbroms?Tänkte återigen be om hjälp i denna eminenta tråd.
Jag skulle vilja prova att förlänga/förstora bromspedalen på min Yamaha MT07 tycker att jag inte riktigt kan ställa in den där jag helst vill ha den. Surfat en del men hittar inget. Vill ha ngt som är lätt att montera på befintlig bromspedal och inte kostar skjortan. Någon som har några tips? Erfarenhet från liknande?
Sen undrar jag om någon med säkerhet vet om en sådan åtgärd kan göras utan krav på registreringsbesiktning och om det kommer vålla bekymmer på körprov/uppkörning?
Flytt av reglage/fotpinnar kräver registreringsbesiktning enligt vad jag läst mig till, men detta är ju bara förstoring.
Googla brake pedal extension mt07.Tänkte återigen be om hjälp i denna eminenta tråd.
Hmm vet faktiskt inte heller, vill minnas att på de tenere 700 som jag kikat på är bromspedalen mer ”rak” i sin konstruktion. På MT07 (åtminstone min) så är bromspedalen (slutdelen) rund. Jag är sjukt opraktisk lagd, men tog för givet att en förlängning bara fästs på befintlig konstruktion. Problemet med aliexpress, eBay etc är att dem gärna visar hur pedalen ser ut efter montering men jag vill veta att dem fäster ordentligt/trafiksäkert även på en pedal med mina förutsättningar.
Finns väldigt mycket till tenere 700 också. Det är ju samma motor, men jag vet inte om pedalen är samma?
Hmm vet faktiskt inte heller, vill minnas att på de tenere 700 som jag kikat på är bromspedalen mer ”rak” i sin konstruktion. På MT07 (åtminstone min) så är bromspedalen (slutdelen) rund. Jag är sjukt opraktisk lagd, men tog för givet att en förlängning bara fästs på befintlig konstruktion. Problemet med aliexpress, eBay etc är att dem gärna visar hur pedalen ser ut efter montering men jag vill veta att dem fäster ordentligt/trafiksäkert även på en pedal med mina förutsättningar.
Rearset ja, svindyrt. Uppfattar det som att själva bromspinnen med runda svarta plasten är för kort?
Det är en sjukt vanlig del att byta så det finns garanterat. Köp från en riktig tillverkare, inte Aliexpress, så blir det kanon.
Hittar massa vid snabb googling på ”yamaha mt 07 adjustable footrest”
Förstår inte exakt vad exakt du vill byta.
Det är en sjukt vanlig del att byta så det finns garanterat. Köp från en riktig tillverkare, inte Aliexpress, så blir det kanon.
Hittar massa vid snabb googling på ”yamaha mt 07 adjustable footrest”
Förstår inte exakt vad exakt du vill byta.
Rearset ja, svindyrt. Uppfattar det som att själva bromspinnen med runda svarta plasten är för kort?
Jag hade bara justerat min fots viloposition eller bytt skor, aldrig upplevt det problemet med mt07 oavsett sneakers, racingboots osv. Vanesak, du vänjer dig @St Maxime .
Jävla märklig känsla att ha köpt en hoj där jag inte vill modda massa. Det är nog första gången faktiskt. Brukar alltid byta styre, fixa tail tidy osv. Ska pilla bort lite klistermärken, sedan är jag ”klar” tänker jag. Orkar nog inte ens ge mig på att få bort db-kollern.
Edit: Den är ju snyggare utan skjutsbågen men den får sitta kvar för sonens skull.
Edit2: Inte ens blinkers och baklampa behöver man byta.
Hej