• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Hade samma problem när jag använde mina Toucan. Justerade upp växelpinnen ett snäpp
Hej
Om den inte har tillräckligt med justering i länken så får du flytta ett snäpp på den del som går in växel lådan (med splince)

Sedan vet jag inte om du kan ändra så du har 1 upp resten ner då är det bara att trampa ner då du växlar (poormans race shifter) ;)
Detta beror på utrymme för växel länkarmen.

PS låt inte skruven bråka med dej denna gång ^^

//Simon
Också värt att tänka på om han byter till raceväxlat är att sensorn för QS kanske inte fungerar åt båda hållen.
 
Hade samma problem när jag använde mina Toucan. Justerade upp växelpinnen ett snäpp

Också värt att tänka på om han byter till raceväxlat är att sensorn för QS kanske inte fungerar åt båda hållen.
Jag ställde om den så den är i högsta läget nu. Får dra ut fästet och flytta ett hack som @Simon.x sa om inte detta räcker.

Ställa om upp/ner kommer jag inte göra.
 
29C77170-EB15-48A8-BBC9-66CF372F1C37.jpeg
A6EE0E80-33D3-4AE3-9AA1-E3A3CE364EC5.jpeg

Ingen här som kör Terene 700? Tycker den är för jävla cool med hög framskärm. För dyr, annars klockren om man skaffar svart vindruta.
Jag kör en Tenere 700 Rally-22, dock med låg framskärm. En riktigt trevlig maskin som klarar de flesta underlag.
E96A71F9-022E-4A13-9A66-0D1C747D3113.jpeg
 
Senast ändrad:
Har du mappat denna ? om det är samma instrument panel som på XT660X/R så kan du höja Co värderna lite så den inte gå för snålt

Här har du en tråd på SH men denna är för XT660X/R ---> https://www.sporthoj.com/forum/threads/modifieringar-xt660-x-r.59942/page-31

Kan finnas en för Tenere 700 har inte tittat ;)

//Simon
Den är helt original gått 75 mil. Om det är något som man behöver göra så får Yamaha utföra detta på 100 mila service.
/P
 
Man behöver inte mappa bara för att man satt på slip-on. Däremot kan en lappning när man öppnat upp systemet mer (de-cat, öppet luftfilter) ge fler glada hästar.
Jag kan tala om att då vi fixade med XT660X polaren öppnade luft burken plus GPR pipor Och min var fortfarande i original så hans mc tappade mycket på låga varv samt att den gick mycket sämre en min.

Men vi fixade detta med en PC samt att vi tog bort AIS som sitter på högersida (bakom kylar vingen om ställde upp CO 2) mm,
Inte ens kevin på XT660.Com kom upp i våra siffror på den tiden med sitt bränsle mod som han sålde.. Nu är den sidan nere..
Men se bilden på bänktesten som finns längre bak i denna tråd. Vi fick fram vridmomentet tidigare på låga varvtal.

Då vi hade Stunt träffar i Lunda industri område på den tiden vi grillade, drack kaffe och videofilmade samt hade trevligt. :cigar:

Då fanns det en person som hade en dyno bänk på ett släp då testades en del Mcs vissa var nya men samtliga gick för snålt.
Dessa var ca 2 v gamla hojar.

Dom fick dyno listan sedan fick återförsäljaren fixa detta tror det var några Yamaha 1000 naken mcs minns inte modellen gissar på cc 2007-2008

//Simon
 
Senast ändrad:
@yonsson
Inför höstens kant glöm inte att värma upp däcken OBS Denna video är 16 år gammal (inga kom till skada under inspelningen men lite isolering på kablaget på någon mc men all var körbara) ;)


//Simon
 
Har 0kr i inkomst nu men jag Måste köpa mig nåt billigt till nästa år gsxr1000 04-08 någon som har input på en sån?
 
Nämen, den där har jag ju jobbat med :)
Hade förmånen att provköra nya Monster SP igår också. Även om jag tycker att man gått bort sig designmässigt när man bytte bort trellisramen så är det fortfarande 100% Ducatikänsla.
Jobbar du med motorcyklar?
Ducati kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. Har tills nyligen haft Ducati-logon tatuerad på benet (inte min bästa idé).

Man hör ju alltid när det kommer en Ducce, går inte missta den för något annat. Tycker däremot de tappat bort designen fullständigt på sina nakna hojar vilket är synd. Även synd att de verkar gå från torrkoppling då det var en jäkligt udda grej.
 
Jag ställde om den så den är i högsta läget nu. Får dra ut fästet och flytta ett hack som @Simon.x sa om inte detta räcker.

Ställa om upp/ner kommer jag inte göra.
Blev ju sådääääär. Nu når jag knappt upp med vanliga dojor. Lyckas inte snabbväxla upp till 6an och tvåan vill inte gå i särskilt lätt. Får nog skruva tillbaka lite och testa med boots på måndag.
 
Senast ändrad:
Jobbar du med motorcyklar?
Ducati kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. Har tills nyligen haft Ducati-logon tatuerad på benet (inte min bästa idé).

Man hör ju alltid när det kommer en Ducce, går inte missta den för något annat. Tycker däremot de tappat bort designen fullständigt på sina nakna hojar vilket är synd. Även synd att de verkar gå från torrkoppling då det var en jäkligt udda grej.
Jag tror herr_raev jobbar på Öhlins, vilket måste vara svintrist :rolleyes:
 
Jobbar du med motorcyklar?
Ducati kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. Har tills nyligen haft Ducati-logon tatuerad på benet (inte min bästa idé).

Man hör ju alltid när det kommer en Ducce, går inte missta den för något annat. Tycker däremot de tappat bort designen fullständigt på sina nakna hojar vilket är synd. Även synd att de verkar gå från torrkoppling då det var en jäkligt udda grej.
Som Shake&Bake säger, projektledare på Öhlins. Jobbat på senaste V4S, V4R och Monster SP samt Tenere 700 World Raid.

Håller med, gamla streetfighter är riktigt rå den med. Där är trellisram kvar men tyvärr inte torrkopplingen. Torrkoppling var väl ett tag sedan det försvann på de flesta Duccarna tror jag?
 
Som Shake&Bake säger, projektledare på Öhlins. Jobbat på senaste V4S, V4R och Monster SP samt Tenere 700 World Raid.

Håller med, gamla streetfighter är riktigt rå den med. Där är trellisram kvar men tyvärr inte torrkopplingen. Torrkoppling var väl ett tag sedan det försvann på de flesta Duccarna tror jag?
Coolt! Följer Öhlins lite halvt utifrån att de håller på att försöka få in coil som något normalt inom Mtb.
 
Som Shake&Bake säger, projektledare på Öhlins. Jobbat på senaste V4S, V4R och Monster SP samt Tenere 700 World Raid.

Håller med, gamla streetfighter är riktigt rå den med. Där är trellisram kvar men tyvärr inte torrkopplingen. Torrkoppling var väl ett tag sedan det försvann på de flesta Duccarna tror jag?
Hur bestämmer ni spec på fjädringen på tex v4s? Får ni fria händer eller är tillverkarna med o petar?
Finns det en optimal vikt på förare? ( Hur mycket behöver jag banta?):)
 
Har dålig koll på MTB-delen av företaget. Trodde coil var ganska vanligt för DH osv?
Nu menar jag fram alltså. Inte direkt vanligt med coil fram på Mtb eftersom det innebär en hel del straffvikt. Coil kräver även en annan inpassning inställningsmässigt (byte av fjäder) jämfört med luft (räcker ju pumpa luft). Jag kör med coil bak och luft fram på min hoj.

Det finns en viktfixering inom cykling som gör att de flesta föredrar luft framför coil. Det är ju även lättare att sälja hojar med luft då det är lättare att anpassa än coil.
 
Tillbaka
Topp