Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fräsigt! Är det en mc på första fotot?Visserligen var jag ute å övningskörde med sonen men kunde inte motstå att passera @yonsson fotoställe
Sedan barnet av till Oves Gatukök i Partille som skall vara berömt. Visst var det kö men jag kommer nog inte vallfärda dit för maten igen!
Beställt ny Kriega rygga, Max28. Haft min nuvarande R20 i många år och deras rem-system är oslagbart skönt (men behöver en som tål vatten bättre).
Kan för övrigt varmt rekommendera Kriega, grymma grejer. Om någon vill testa R20 så säg till.
Riktigt sugen på en sån där, har kikat på Kriega prylar i rätt många år nu. Var köpte du den? Den kostar verkligen huggorm. Har en 16" macbook som måste få plats så om det finns nåt ställe i Stockholm som har dem på hyllan vore det skönt att kunna åka förbi o prova.
Igår kom den. Snabb utvärdering:
Stabilt byggd som satan, inte helt oväntat. Tung i sig själv pga det tjocka tyget vilket är det enda negativa än så länge. Det får plats en hel del men inte asmycket i ej utfällbart läge. 15” laptop och laddare får precis plats i det vattentäta facket. Tjock tröja, jeans och lite småskit får plats i stora facket (ej utfällt). Flertalet ytterligare fack som är bra för organisering av pryttlar.
Bra med grab-and-go handtag högst upp vilket jag inte sett på produktfoton. Ganska säker på att det finns två versioner varav detta är den nya versionen. Onödigt långa remmar för att fästa locket men det behövs väl när man kör den helt utfälld.
Flyingeagle köpte jag den på, de har 20% off på Kriega nu. Tror de har butik i Sthlm. 16” kommer inte få plats.Riktigt sugen på en sån där, har kikat på Kriega prylar i rätt många år nu. Var köpte du den? Den kostar verkligen huggorm. Har en 16" macbook som måste få plats så om det finns nåt ställe i Stockholm som har dem på hyllan vore det skönt att kunna åka förbi o prova.
Ser du någon olja i nivåglaset?Som fortsättning på @yonsson erfarenheter på CEC så servade jag min för att göra en försenad leveranskontroll samt 100-milaservicen. 10 mil efter jag hämtat den så startade jag och då slocknar inte motorlampan.... stängde av och startade några gånger med samma visa.
Ställde cykeln vertikalt och gungade den fram å tillbaks några gånger. Startade igen och då var den släckt.
Misstänker att oljenivån är så låg att den varnar... skall åka ut till dem idag så de får läsa av felkoderna. Och ställa in quickshiftern som är sådär.
Inte när den står på stödet men precis till underkant ringen i vertikalläge.Ser du någon olja i nivåglaset?
Kolla så att den inte läcker olja vid topplocket.. har ju varit bekymmer på tidigare versioner..Inte när den står på stödet men precis till underkant ringen i vertikalläge.
Men tydligen ger inte låg oljenivå den varningen på 890n.
Nu är koden avläst och det var korsningen till trottelkontrollen….
Flyingeagle köpte jag den på, de har 20% off på Kriega nu. Tror de har butik i Sthlm. 16” kommer inte få plats.
De är helknas i storlekarna. Tror jag har XXXL och då sitter den ändå snugg.Tack för tips, slog till på en urban pro likt er andra. Blir säkert ett byte på storleken, men känns bra att uppgradera med en säkerhetsjacka.
Jag håller med. Har normalt L på t-shirts. XXL på min. 181/82. Sitter bra över bröstet men lite loose runt magen.De är helknas i storlekarna. Tror jag har XXXL och då sitter den ändå snugg.
De är helknas i storlekarna. Tror jag har XXXL och då sitter den ändå snugg.
Jag håller med. Har normalt L på t-shirts. XXL på min. 181/82. Sitter bra över bröstet men lite loose runt magen.
Sonen är 16, 186/82 drar XL
@yonsson
Igår kom den. Snabb utvärdering:
Stabilt byggd som satan, inte helt oväntat. Tung i sig själv pga det tjocka tyget vilket är det enda negativa än så länge. Det får plats en hel del men inte asmycket i ej utfällbart läge. 15” laptop och laddare får precis plats i det vattentäta facket. Tjock tröja, jeans och lite småskit får plats i stora facket (ej utfällt). Flertalet ytterligare fack som är bra för organisering av pryttlar.
Bra med grab-and-go handtag högst upp vilket jag inte sett på produktfoton. Ganska säker på att det finns två versioner varav detta är den nya versionen. Onödigt långa remmar för att fästa locket men det behövs väl när man kör den helt utfälld.
Rackarns raketer. Då lär jag behöva byta. Ringde till butiken och rådfrågade. Har vanligtvis s eller m och blev rekomenderade m. Men det låter ju som att jag behöver gå upp till L.
Det får väl visa sig, men jackan verkar vara toppen. Finns det liknande byxor tro?
Tanken är att köra när det regnar, förutsatt att det inte är helt vansinnigt väder. Fick hem regntäta Fox-byxor igår så nu är jag helt regnkittad.
dom verkar så jäkla nice! enkelt att ta med ett par shorts till gymmet eller under jeansen till jobbet!Jag kör med dessa. Funkar utan problem under vanliga tighta jeans. Känns som att ha TUNNA tights på sig. Väldigt stretchigt material.Skyddsunderställ PANDO MOTO Skin UH02 UHMWPE Leggings
Skin-modellen från PANDO MOTO ett mycket bra alternativ för dig som inte hittar rätt modell bland utbudet av motorcykeljeans. I Skin UH02 har PANDO MOTO vävt i den superstarka fibern UHMWP som är 15 gånger starkare än stål. Detta ger en ett mycket tunt skyddsunderställ som ändå har en A-klassad...occasionalrider.com
https://occasionalrider.com/product...e-layer-leggings?_pos=14&_sid=adbd8b93f&_ss=r
Om man vill ha AA-nivå istället för A så finns dessa.
Knox har liknande men jag tror inte de är lika tunna som dessa.
Jag kör med dessa. Funkar utan problem under vanliga tighta jeans. Känns som att ha TUNNA tights på sig. Väldigt stretchigt material.Skyddsunderställ PANDO MOTO Skin UH02 UHMWPE Leggings
Skin-modellen från PANDO MOTO ett mycket bra alternativ för dig som inte hittar rätt modell bland utbudet av motorcykeljeans. I Skin UH02 har PANDO MOTO vävt i den superstarka fibern UHMWP som är 15 gånger starkare än stål. Detta ger en ett mycket tunt skyddsunderställ som ändå har en A-klassad...occasionalrider.com
https://occasionalrider.com/product...e-layer-leggings?_pos=14&_sid=adbd8b93f&_ss=r
Om man vill ha AA-nivå istället för A så finns dessa.
Knox har liknande men jag tror inte de är lika tunna som dessa.
Tanken är att köra när det regnar, förutsatt att det inte är helt vansinnigt väder. Fick hem regntäta Fox-byxor igår så nu är jag helt regnkittad.
Jag har dem till och från jobbet under mina jeans för att slippa ha med extra kläder. Jag hade dem till jobbet igår, sedan under ett 2 timmar långt möte och körde sedan därifrån. Hur nice som helst. Syns inte att man bär dem.dom verkar så jäkla nice! enkelt att ta med ett par shorts till gymmet eller under jeansen till jobbet!
Knäskydden är väldigt tunna och mjuka. Höftskydd ingår inte i CE-A versionen.Hur f-n får du plats med knäskydd och höftskydden?
Åka spårvagn till jobbet är överskattat.Köra i regn är överskattat!
Håller helt med dig om vagnen.Jag har dem till och från jobbet under mina jeans för att slippa ha med extra kläder. Jag hade dem till jobbet igår, sedan under ett 2 timmar långt möte och körde sedan därifrån. Hur nice som helst. Syns inte att man bär dem.
Knäskydden är väldigt tunna och mjuka. Höftskydd ingår inte i CE-A versionen.
Åka spårvagn till jobbet är överskattat.
Jo jo. Problemet är att jag behöver kunna ta mig först till jobbet, runt mellan olika platser i stan och därefter ta mig hem smidigt. Därav mc-inköpet för bövelen.Håller helt med dig om vagnen.
Men en pendelcykel kräver mindre underhåll
Edit. Jag åkte ju vagnen till operation för ett tag sedan. Första gången på år… definitivt överskattat
Jag bytte startrelät på min yamaha cygnus.Ingen vidare framgång på stift eller batteribyte.. den går bara runt men blir snabbt trött och startar inte alls! börjar tro att den antingen snor ström någonstans från eller är det vajsing med regulatorn ska prova spänningen i regulatorn med hjälp av youtube. Någon som har något annat förslag på vad de kan va?
Får du gnista på tändstiftet ?Ingen vidare framgång på stift eller batteribyte.. den går bara runt men blir snabbt trött och startar inte alls! börjar tro att den antingen snor ström någonstans från eller är det vajsing med regulatorn ska prova spänningen i regulatorn med hjälp av youtube. Någon som har något annat förslag på vad de kan va?
Upp med en bild då du poserar hur allt sitter ^^Tanken är att köra när det regnar, förutsatt att det inte är helt vansinnigt väder. Fick hem regntäta Fox-byxor igår så nu är jag helt regnkittad.
Japp de är gnista ️Får du gnista på tändstiftet ?
//Simon
Upp med en bild då du poserar hur allt sitter ^^
//simon