Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fan vad långsökt.Kawasaki 125a, Hallå!
Fått en tid? Kul!Nu börjar det närma sig uppkörning och en fråga som slog mig är, behöver man ha övningskörningsväst på sig under kördelen på väg?
Ja, på torsdag är det bokatFått en tid? Kul!
När är det dags?
Skoj!! Varmt lycka till!Ja, på torsdag är det bokat
Kör och kör…aldrig ägt så många hojar och kört så få mil.
Blev faktiskt en Yonsson-pleaser i somras. Ska försöka få till lite roligt stuk på den framöver (smygstartat med det vanliga).
Denna köptes för något år sedan. Tillbaka till framtiden-kult. Besiktningsbefriad
Sen åbäket som hängt med sen 2015.
Flytt till Skåne på agendan så hoppas på längre säsong och roligare vägar.
Själv?
Vi måste precis ha missat varann. Jag stod 20 meter därifrån och våtslipad botten på båten idag….
Glömde profilfoto.
Kul när man hittar nya detaljer tack vare ett foto.
Komiskt. 18:15 var jag där.Vi måste precis ha missat varann. Jag stod 20 meter därifrån och våtslipad botten på båten idag….
Då körde du förbi båten? Tror jag körde 18:30? Kanske något tidigare?Komiskt. 18:15 var jag där.
Jag körde upp i somras i Uppsala. Då hade man inte på västen under lågfartsmomentet men under den vanliga körningen skulle man ha västen fast vänd ut och in ta med den uti fall att! Tänk också på att om du kör upp med egen hoj så ta med ett registerutdrag så dem kan kolla att den klarar specen.Nu börjar det närma sig uppkörning och en fråga som slog mig är, behöver man ha övningskörningsväst på sig under kördelen på väg?
Tack!Skoj!! Varmt lycka till!
Kanon, tusen tack för infon!Jag körde upp i somras i Uppsala. Då hade man inte på västen under lågfartsmomentet men under den vanliga körningen skulle man ha västen fast vänd ut och in ta med den uti fall att! Tänk också på att om du kör upp med egen hoj så ta med ett registerutdrag så dem kan kolla att den klarar specen.
Lite tips som jag fick inför uppkörningen (och som dom kollade på min uppkörning) var noga med högerregeln. När du passerar en sådan korsning så förväntas du ha bromsberedskap och detta visar du genom att sänka farten och visa med både hand och fotbroms att du är redo att bromsa. Detta gör du genom att ha höger hand på bromshandtaget och höger fot på fotbromsen så det är supertydligt. Lycka till med Uppkörningen
Ps: jobbar nattpass så är mitt inlägg otydligt ber jag om ursäkt på förhand
Ingen aning, noterade inga båtar. Jag körde in vid thaien.Då körde du förbi båten? Tror jag körde 18:30? Kanske något tidigare?
Den är fin förresten!
Tänkte åka till CEC och prova mig igenom de olika… det står en silvrig där också som är rätt fin
Då hade jag åkt. Annars hade du i princip kört på den mellan Thaien och sjösättningsrampen…Ingen aning, noterade inga båtar. Jag körde in vid thaien.
Parkeringsljus är fel ord.Då hade jag åkt. Annars hade du i princip kört på den mellan Thaien och sjösättningsrampen…
Edit, eftersom de delar komponenter, hur får du på parkeringsljus?
Jag hade velat veta om jag bara kan ha lysringen på dagtid och inte mittdioderna också… har bara hittat helljus blink/på …
Man kan också hålla inne bakbromsen lite lätt vid korsningar så att bromslampan lyser. Då ser den bakom att man har bromsberedskap.Jag körde upp i somras i Uppsala. Då hade man inte på västen under lågfartsmomentet men under den vanliga körningen skulle man ha västen fast vänd ut och in ta med den uti fall att! Tänk också på att om du kör upp med egen hoj så ta med ett registerutdrag så dem kan kolla att den klarar specen.
Lite tips som jag fick inför uppkörningen (och som dom kollade på min uppkörning) var noga med högerregeln. När du passerar en sådan korsning så förväntas du ha bromsberedskap och detta visar du genom att sänka farten och visa med både hand och fotbroms att du är redo att bromsa. Detta gör du genom att ha höger hand på bromshandtaget och höger fot på fotbromsen så det är supertydligt. Lycka till med Uppkörningen
Ps: jobbar nattpass så är mitt inlägg otydligt ber jag om ursäkt på förhand
Kan bara instämma med Kriega. Kört med Kriega US20 att spänna fast på hojen länge, köpte en US40 i somras. Satt riktigt bra längs allt grus och härj vi körde.
Beställt ny Kriega rygga, Max28. Haft min nuvarande R20 i många år och deras rem-system är oslagbart skönt (men behöver en som tål vatten bättre). Nu blir det ingen klädshopping till hojen på länge, har lagt typ 20 papp på nya kläder. Fy fan.
Kan för övrigt varmt rekommendera Kriega, grymma grejer. Om någon vill testa R20 så säg till.
Till de som inte vet hur man fäster en Kriega-ryggsäck. Mycket bättre rörelsefrihet än en vanlig ryggsäck.
Gorms insta-konto är grymt för övrigt, tips tips.
Jo jag tycker det, körläraren har varit på en mycket vad gäller hojplacering och bromsberedskap.Man kan också hålla inne bakbromsen lite lätt vid korsningar så att bromslampan lyser. Då ser den bakom att man har bromsberedskap.
Finns ju massa saker de kollar men det hoppas jag @NickL har koll på, exempelvis att använda hela filen men inte gena på olämpliga ställen på 70-vägar, att inte ställa sig i utsatt läge vid vänstersväng i korsning osv.
Gör som han säger, inte som vi säger. Lagar och regler kan ju ändras, det är 20 år sedan jag tog mitt mc-kort.Jo jag tycker det, körläraren har varit på en mycket vad gäller hojplacering och bromsberedskap.
Utsatt läge i vänstersvängskorsning vet jag dock inte vad du menar då min lärare ville att man ska hela vägen ut, mitt i korsningen?
På tal om parkeringsljus så är det ju lag på att ha det igång om man parkerar vid vägen i skymning och mörker, men det verkar inte vara alla hojar som har parkeringsljus?
OkiGör som han säger, inte som vi säger. Lagar och regler kan ju ändras, det är 20 år sedan jag tog mitt mc-kort.
Parkeringsljus med nyckeln i har nog alla hojar.
Två generationer Husqvarna. Pappsen och jag.
Kul att se det går i arv
Två generationer Husqvarna. Pappsen och jag.
Oplanerat men ändå kul eftersom farsgubben är död sedan typ 10 år tillbaka och gillade sina gamla Husqvarna-hojar.Kul att se det går i arv