• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Oj oj oj vad sugen man blir....

Sinnessjuka hojar som kommer ut nu... Alldeles för "bra" för normala människor.
Jag kunde köra min HP4 ganska hårt men det behövs riktigt stora banor för att använda max... Anderstorp och Mantorp i Sverige är väl ok, men man vill ju kunna köra i Europa istället om man väl har en snabb hoj.
Åker ner till Aragon om ett par veckor :cool: Den här gånge hyr jag MC.

2D0B0527-296A-42C7-8CBE-CC798BEE7326.jpeg
ECD0F806-AD4C-41DA-BD21-1A63F55C6215.jpeg

Blev en OK match tycker jag. Sitter riktigt gött också. (Sidi Adventure 2 Gore-Tex).

Senast ändrad:
7ED32617-5483-4EEB-920B-64FDB7AB5AFF.jpeg
2B80ED23-42B0-40CA-BDD0-EEA716649EB4.jpeg

KTM Adventure 1290

Lånehoj då min är på 100-Mila service. Jävla drag i den jämfört med min, går upp vid gas på både tvåan och trean. Blev illamående först då den guppade fram som en båt.

Märkte dock att det gick att ställa fjädring via instrumentmenyn. Fanns massa roliga inställningar där, bland annat höjd. Smidigt med keyless också, det hade jag velat ha på min.

:eek: Vilket påhopp! Tycker Släden känns bättre på allt jämfört med min Urban Enduro jag hade tidigare. Du har åas riktig fjädring på din vilket var det största problemet på UE.
Hehe, brukar iofs spåra ur när jag köper hoj så det blir säkert en desert x i stället. Men då behöver jag sälja 1198an o det vill jag nog inte.

Hehe, brukar iofs spåra ur när jag köper hoj så det blir säkert en desert x i stället. Men då behöver jag sälja 1198an o det vill jag nog inte.
Desert X var väldigt trevlig att köra. Där Släden saknar bra stöd för knän vid stående körning så kändes X perfekt. Underhållande motor också. 1198an är ju våldsamt fin.

Hämtade Svartpilen från service idag. Båtkänslan hos Super Adventure byttes mot moppekänsla. 😂

Tycker quickshiften blev mycket hårdare än tidigare. Tidigare gick den in supersmidigt, på vägen hem ville den knappt växla upp till 4,5,6 utan koppling. Får väl kontakta dem igen om det inte släpper nästa runda.

Knappt blivit kört någonting alls i år, men då bilen är iväg på service så har jag jobbpendlat på Maxen i veckan. Fint väder trots allt!

Idag var det dock en fasan som paniksatsade rakt in i framhjulet och jag var inte lika kylig som jag borde.

Så nu sitter jag och väntar på röntgen och säkert sen lite mer väntan på att gipsa vad som nu är av i handen.

Mår hur som helst bra och grämer mig mest över cykeln. :(

Men den lär ju förmodligen gå att få rätsida på. Återstår väl bara att se hur försäkringsbolaget ställer dig till att hjälpa till.

AE7522AF-88D9-42C5-BDAB-9A66AF23C69B.jpeg

2C4A6F0A-B011-4B76-86EC-261E7827BD00.jpeg

Knappt blivit kört någonting alls i år, men då bilen är iväg på service så har jag jobbpendlat på Maxen i veckan. Fint väder trots allt!

Idag var det dock en fasan som paniksatsade rakt in i framhjulet och jag var inte lika kylig som jag borde.

Så nu sitter jag och väntar på röntgen och säkert sen lite mer väntan på att gipsa vad som nu är av i handen.

Men den lär ju förmodligen gå att få rätsida på. Återstår väl bara att se hur försäkringsbolaget ställer dig till att hjälpa till.

Fasan (förlåt ordleken😉) vad tråkigt att höra. ☹️
Men alla gånger hellre Maxen än du som fick stryk.
Se till att få den lagad eller behålla den och laga själv iaf. 👍

Fasan (förlåt ordleken😉) vad tråkigt att höra. ☹️
Men alla gånger hellre Maxen än du som fick stryk.
Se till att få den lagad eller behålla den och laga själv iaf. 👍
Jo, den ska få ett andra liv på nåt sätt.
De senaste dagarnas körning har fått mig att inse två saker:

1. Fy fan vilken dålig hoj det egentligen är. ;)
2. Men fan, det har alltid varit min favoritmodell och jag kan inte tänka mig att vara utan.

Häromdagen var det dessutom en man som hämtade ut sin auktionsvinst och sen tackade för sig och gick ut genom porten.
Efter en liten stund kom han tillbaka igen:
  • Vems Vmax är det där ute?
  • Den är min.

Sen fick jag det bästa man kan få - ett litet leende och en tyst tumme upp, innan han vände på klacken och gick på riktigt.

Gjorde ändå min dag.

Jo, den ska få ett andra liv på nåt sätt.
De senaste dagarnas körning har fått mig att inse två saker:

1. Fy fan vilken dålig hoj det egentligen är. ;)
2. Men fan, det har alltid varit min favoritmodell och jag kan inte tänka mig att vara utan.

Häromdagen var det dessutom en man som hämtade ut sin auktionsvinst och sen tackade för sig och gick ut genom porten.
Efter en liten stund kom han tillbaka igen:
  • Vems Vmax är det där ute?
  • Den är min.

Sen fick jag det bästa man kan få - ett litet leende och en tyst tumme upp, innan han vände på klacken och gick på riktigt.

Gjorde ändå min dag.
Försäkringsbolagen brukar enligt min mening vara rätt schyssta ändå, speciellt om det är vilt inblandat. Tur att det inte var värre, hojen går alltid att laga!

Verkligen tråkigt att höra, hoppas du repar dig snabbt!

C294F9E7-23EB-44AC-8C80-53EEC4DD130B.jpeg
BA5AEE35-4A24-4932-9869-163050F3524E.jpeg

Här har vi nog problemet. Stöveln ligger nog mot växelspaken. Ska testa med gamla dojorna imorgon och se om quickshift funkar som den ska med dem på.

Senast ändrad:
Har jag lagt över 3 papp på stövlar så är det värt lite skruvande. 😂

Hej
Om den inte har tillräckligt med justering i länken så får du flytta ett snäpp på den del som går in växel lådan (med splince)

Sedan vet jag inte om du kan ändra så du har 1 upp resten ner då är det bara att trampa ner då du växlar (poormans race shifter) ;)
Detta beror på utrymme för växel länkarmen.

PS låt inte skruven bråka med dej denna gång ^^

//Simon

Tillbaka
Topp