Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Triumph blir bara bättre och bättre. Dessa lär vara galet roliga. Visst var det typ 130 hästar?
Snyggt!Triumph blir bara bättre och bättre. Dessa lär vara galet roliga. Visst var det typ 130 hästar?
Min kompis köpte precis denna:
Så jävla snygg live. Har tagit ett år att vänja sig med designen men oj vad jag gillade den. Hela cockpiten var full av kolfiber och den kändes väldigt aggressiv.
Klart din sambo ska hänga med på hojenJag ska försöka få med min sambo på hojen nästa år.
Hon är ganska ointresserad och inte så sugen på att köpa kläder.
Hur har ni andra gjort? Hon lär inte uppskatta tight skinnställ så jag tänker mig någon sportigare jacka och kanske kevlarjeans eller liknande att börja med.
Eventuellt gillar hon inte det och då lär det aldrig bli använt heller. Men jag tänker att sköna kläder är bäst initialt.
Tack!Klart din sambo ska hänga med på hojen
@Roosterwife är mästare på att undvika hamna på bild men trivs bäst i sina kevlarjeans eller Lindstrands Lizardbrallor.
Sen varieras det med skinnjacka eller crosströja över skyddsjacka.
Oftast åker hon runt med sina höga "sneakers"
Mottot är iaf bekvämt och så säkert det går med skydd på utsatta ställen.
Har man kläder man trivs i använder man grejerna
Fick ett annat synsätt på kevlarjeans efter @Roosterwife kraschade sin hoj för 7 år sen.Tack!
Jag tänker att skinn är bäst OM något ska hända... Det är ju ändå mitt ansvar om något händer.
Men å andra sidan kanske en rejäl jacka med skydd och kevlarjeans och racingstövlar kan funka.
Jag köpte själv Knox senaste kevlarjeans som har skydd i knä och höft, de är skönare än mysbyxor.
Fick ett annat synsätt på kevlarjeans efter @Roosterwife kraschade sin hoj för 7 år sen.
Var emot dom till att börja med men efter att dom behövde två saxar och till slut min Gerber kniv för att kunna klippa/skära upp hennes brallor inne på akuten så kan jag inget annat än intyga att dom är JÄKLIGT stryktålig.
Däremot kan jag tycka att dom oftast "ska" bäras så tight att det knappt går att få i skydd i dom.
Svenskt företag så ev garantiärenden eller problem borde vara lättlösta. Jag skulle kunna tänka mig en kalk.Nu kastar jag ut en off topic fråga i brist på andra ställen att vända mig till.
Är de någon här som har erfarenhet av Cake?
Mer exakt Cake Makka flex.
Har fått ett galet ha-begär efter att jag spanat in denna video.
Men som alltid med ”nya” varumärken blir jag väldigt skeptisk om ingen annan har testat.
Så min fråga lite kort:
Varumärket Cake, bra eller anus?
Helt med på att dem är svenska och har även rätt så bra samarbeten med bl.a. Polestar.Svenskt företag så ev garantiärenden eller problem borde vara lättlösta. Jag skulle kunna tänka mig en kalk.
Our story | CAKE
CAKE is a Swedish electric motorbike company founded in 2016 and headquartered in Stockholm. Born out of a passion for gravity sports, our mission is to develop high-quality, sustainable electric motorcycles that will inspire towards a zero-emission society.ridecake.com
Nu kastar jag ut en off topic fråga i brist på andra ställen att vända mig till.
Är de någon här som har erfarenhet av Cake?
Mer exakt Cake Makka flex.
Har fått ett galet ha-begär efter att jag spanat in denna video.
Men som alltid med ”nya” varumärken blir jag väldigt skeptisk om ingen annan har testat.
Så min fråga lite kort:
Varumärket Cake, bra eller anus?
Med tanke på tillvalen så verkar det vara något att ha på sitt landställe, för att kortare ärenden osv. Men det är ju ambitiöst med en crossvariant som är dyrare än en KTM E-XC.De är häftiga. Men jag förstår inte hur man ska använda den? Den måste köras med på väg va?
Kan inte tänka mig köra med den där på Essingeleden (eller annan valfri större väg)...
Crossvarianten med Öhlins verkar rolig att leka med däremot.
Med tanke på tillvalen så verkar det vara något att ha på sitt landställe, för att kortare ärenden osv. Men det är ju ambitiöst med en crossvariant som är dyrare än en KTM E-XC.
För mig skulle den främst vara att åka runt på sommaren i centrala Göteborg och eventuellt en avstickare till havet. Då tänker jag att det skulle vara på långsam bilväg och eventuellt någon cykelväg här och var i körläge 2 (dvs 25km/h).De är häftiga. Men jag förstår inte hur man ska använda den? Den måste köras med på väg va?
Kan inte tänka mig köra med den där på Essingeleden (eller annan valfri större väg)...
Crossvarianten med Öhlins verkar rolig att leka med däremot.
Jag fattar, det låter rätt nice!För mig skulle den främst vara att åka runt på sommaren i centrala Göteborg och eventuellt en avstickare till havet. Då tänker jag att det skulle vara på långsam bilväg och eventuellt någon cykelväg här och var i körläge 2 (dvs 25km/h).
Romantiserar kanske lite väl mycket att få åka i tysthet i den ”varma” Göteborgs sommaren likt att åka en färgglad vespa i Santorini
Vet inte hur laglydig du är men om den är reggad som klass1 moped (45km/h) får man inte köra på cykelväg.För mig skulle den främst vara att åka runt på sommaren i centrala Göteborg och eventuellt en avstickare till havet. Då tänker jag att det skulle vara på långsam bilväg och eventuellt någon cykelväg här och var i körläge 2 (dvs 25km/h).
Romantiserar kanske lite väl mycket att få åka i tysthet i den ”varma” Göteborgs sommaren likt att åka en färgglad vespa i Santorini
Skitfula, tror man skulle tröttna rät snabbt på designen. Ser ut som nåt man själv skruvat i hop.Nu kastar jag ut en off topic fråga i brist på andra ställen att vända mig till.
Är de någon här som har erfarenhet av Cake?
Mer exakt Cake Makka flex.
Har fått ett galet ha-begär efter att jag spanat in denna video.
Men som alltid med ”nya” varumärken blir jag väldigt skeptisk om ingen annan har testat.
Så min fråga lite kort:
Varumärket Cake, bra eller anus?
Men gud vad härligt!Jag fattar, det låter rätt nice!
Mentalt så är jag personligen här just nu:
Makka finns att köpa även som 25km/h moppe som (om jag inte misstar mig) får köras på cykelväg. Så jag är kanske inte 100% laglydig om jag kör min ”vanliga” Makka på cykelväg. Men sålänge jag respekterar andra cyklister, inte kör som en idiot och susar långsamt (25km/h) runt utan att låta som en trimmad 2-taktare så tror jag inte de flesta människor bryr sig. Men förstår din tanke om att inte komma i kläm med polisen, tack för omtankenVet inte hur laglydig du är men om den är reggad som klass1 moped (45km/h) får man inte köra på cykelväg.
För övrigt är det ju ganska härligt att bränna runt på moped sommartid.
Fattar, de är ju lite av en ”hata eller älska” design. Jag går lite mer mot älska sidanSkitfula, tror man skulle tröttna rät snabbt på designen. Ser ut som nåt man själv skruvat i hop.
Tänk också på att 45km/h varianten måste ha regskylt och får inte parkeras på trottoarer eller liknande, den måste parkeras "lagligt" på MC-parkeringar och motsv.Makka finns att köpa även som 25km/h moppe som (om jag inte misstar mig) får köras på cykelväg. Så jag är kanske inte 100% laglydig om jag kör min ”vanliga” Makka på cykelväg. Men sålänge jag respekterar andra cyklister, inte kör som en idiot och susar långsamt (25km/h) runt utan att låta som en trimmad 2-taktare så tror jag inte de flesta människor bryr sig. Men förstår din tanke om att inte komma i kläm med polisen, tack för omtanken
Bra input!Tänk också på att 45km/h varianten måste ha regskylt och får inte parkeras på trottoarer eller liknande, den måste parkeras "lagligt" på MC-parkeringar och motsv.
Jäkla schysst säsongsförlängareBlev ett blixtbeslut för att förlänga säsongen, har inte riktigt lust att punga ut för en ny Desert X så det blev en gammall KTM i stället!