• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Japp, lite blandade känslor. Jag kom inte ut tillräckligt mycket. Hade ingen energi eller driv att ta mig ut och åka själv.
Tror att jag kanske körde lite för fort för vad den är gjord för, den upplevdes som lite osäker i sväng och vid inbromsningar.
Svårt att behålla många hojar så jag sålde den för att testa om jag klickar bättre med en "touringhoj"...

439610CE-20AC-4BE7-986E-BFC772D0681B.jpeg

Som nåt slags kosmiskt sammanträffande så hade jag min sista check hos kirurgen samma dag som verkstaden ringde och sade att hojen var färdig.

Blev lite kompromisser, men summa summarum blev att försäkringsbolaget sväljer reparationerna, men jag behöver försöka jaga rätt på ett nytt avgassystem/nya ljuddämpare eftersom detta inte gick att uppbringa och inte heller hade rymts i kalkylen.

Kanske eventuellt går att hitta någon som kan rikta och kroma om(?).
Alla systemen på eBay är långt mer åtgångna än mitt eget, så där är ju inte så motiverat att lägga dyra pengar.

Fick så klart frågan (ett par gånger) om jag inte skulle passa på att lacka den i någon annan färg, när det ändå skulle göras.
…det skulle jag så klart inte. ;)

439610CE-20AC-4BE7-986E-BFC772D0681B.jpeg

Som nåt slags kosmiskt sammanträffande så hade jag min sista check hos kirurgen samma dag som verkstaden ringde och sade att hojen var färdig.

Blev lite kompromisser, men summa summarum blev att försäkringsbolaget sväljer reparationerna, men jag behöver försöka jaga rätt på ett nytt avgassystem/nya ljuddämpare eftersom detta inte gick att uppbringa och inte heller hade rymts i kalkylen.

Kanske eventuellt går att hitta någon som kan rikta och kroma om(?).
Alla systemen på eBay är långt mer åtgångna än mitt eget, så där är ju inte så motiverat att lägga dyra pengar.

Fick så klart frågan (ett par gånger) om jag inte skulle passa på att lacka den i någon annan färg, när det ändå skulle göras.
…det skulle jag så klart inte. ;)
Du vill ha original eller? Annars finns det säkert massa annat kul.

Snabb fråga (tänkte ringa på måndag men orkar inte vänta tills dess), är det någon som vet om Probike kan skicka hojar mellan butikerna?

Snabb fråga (tänkte ringa på måndag men orkar inte vänta tills dess), är det någon som vet om Probike kan skicka hojar mellan butikerna?
Jag vet inte säkert, men det är ju samma bolag och de säljer väl hojarna online om man vill? Så de borde ju kunna skicka mellan bolagen isåfall.
Däremot så finns det nog inte ett företag som är mindre serviceminded än Probike. Kan vara bra att ha i åtanke om du inte upplevt det själv.

Jag har svårt att tro att de gör det. Besvärligt och dyrt med frakt. Det är om du skulle ha tur och de har plats över på någon bil.
Probike är ju inte direkt kända för att göra det där lilla extra för kunden heller.

Tack för svaren, får i värsta fall bli en road trip då. Har bara varit inne en gång hos dem och nej, fick väl kanske inte bästa känslan för säljaren den gången i alla fall.
Är Probike så illa alltså?

Aprilia RS 660
Ta kontakt med Adrenalinemc i Hudiksvall. Då får du definitivt bättre hjälp och service.
Bor du söder ut så kontakta Trebles MC:
Och i Eskilstuna har du tex: https://www.blocket.se/annons/sodermanland/aprilia_rs660_limited_edition_januarikampanj/101980016

Visa vad du har hittat på Probike så kan jag gissa på att de vill hjälpa dig.

Tack för svaren, får i värsta fall bli en road trip då. Har bara varit inne en gång hos dem och nej, fick väl kanske inte bästa känslan för säljaren den gången i alla fall.
Är Probike så illa alltså?

Aprilia RS 660
Nu gör jag reklam för bekanta här, men Adrenaline-gänget är sjukt serviceminded och flänger fram och tillbaka i Sverige hela tiden. De brinner dessutom för Aprilia.
En av deras annonser.

Edit: kul att även @MrJL pitchade Adrenaline.

Ta kontakt med Adrenalinemc i Hudiksvall. Då får du definitivt bättre hjälp och service.
Bor du söder ut så kontakta Trebles MC:
Och i Eskilstuna har du tex: https://www.blocket.se/annons/sodermanland/aprilia_rs660_limited_edition_januarikampanj/101980016

Visa vad du har hittat på Probike så kan jag gissa på att de vill hjälpa dig.

Nu gör jag reklam för bekanta här, men Adrenaline-gänget är sjukt serviceminded och flänger fram och tillbaka i Sverige hela tiden. De brinner dessutom för Aprilia.
En av deras annonser.

Edit: kul att även @MrJL pitchade Adrenaline.

Tack för tipsen! Bor på västkusten, men kan ju alltid kolla med dem om det går att ordna med transport. :)

Off-season är värdelöst när man försöker hålla i pengarna inför husköp.
Är sugen på:
Ny jacka och hjälm.
En onödigt dyr slipon att slakta för att byta slutburken på helsystemet.
Byta bromspump.
Snabbgas.
Power commander samt öppna upp luftburen plus mappning.
Uppgradera extraljuset.
Bygga hållare/stöd för sisoväskor.

Tur att det är lite jobbigt att skruva när man bor i lägenhet.

Off-season är värdelöst när man försöker hålla i pengarna inför husköp.
Är sugen på:
Ny jacka och hjälm.
En onödigt dyr slipon att slakta för att byta slutburken på helsystemet.
Byta bromspump.
Snabbgas.
Power commander samt öppna upp luftburen plus mappning.
Uppgradera extraljuset.
Bygga hållare/stöd för sisoväskor.

Tur att det är lite jobbigt att skruva när man bor i lägenhet.
Du får göra som jag gör, en sak per vecka/helg så drar man ut på det roliga. Samt kortar ner väntan...
Svårt kanske att lösa mappningen men det kan man ju göra när det är vår och tempen är bättre.

Får nog prioritera i listan och se vad som går att spendera på :)
Allt som syns och hörs brukar ju hamna högst på priolistan :)
Snabbgas är ju kul... Vilken hoj ska den på?
Minns när jag satte det på min GSX-R K6, som natt och dag. Fantastiskt roligt. Men det var ju inte ride by wire och knappt elektronik på den.

Tillbaka
Topp