• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Allt som syns och hörs brukar ju hamna högst på priolistan :)
Snabbgas är ju kul... Vilken hoj ska den på?
Minns när jag satte det på min GSX-R K6, som natt och dag. Fantastiskt roligt. Men det var ju inte ride by wire och knappt elektronik på den.
Har bara en Desert Sled i nuläget. Jag gillar mest inte att vrida handleden hela vägen till obekväm position för att få fullgas. Men det blir ju roligare också :)

Har bara en Desert Sled i nuläget. Jag gillar mest inte att vrida handleden hela vägen till obekväm position för att få fullgas. Men det blir ju roligare också :)
Jag har inte behövt det på mina senaste hojar... Tror inte jag behöver det på Tuonon heller... Är ju en säkerhetssak att man måste ta omtag för full patte :)

Marcussen i Halmstad är bäst på västkusten. Servar min RSV4 där, som jag har stående hos päronen i göteborg.
Probike är ju HD-vangsters, sätter aldrig min fot där igen. Dyrt och dåligt, har katastrofala erfarenheter från deras anläggning sthlm norr. Men det kan vi ta en annan gång.

Marcussen i Halmstad är bäst på västkusten. Servar min RSV4 där, som jag har stående hos päronen i göteborg.
Probike är ju HD-vangsters, sätter aldrig min fot där igen. Dyrt och dåligt, har katastrofala erfarenheter från deras anläggning sthlm norr. Men det kan vi ta en annan gång.
Är Probike Norr så dåliga? Trodde bara det var Syd som sög megapurjo!

Såg att MC-verkstan i Eskilstuna hade januari-kampanj, kan ju kolla med dem också. Verkar också ha fått bra omdömen på Google iaf.
Någon som har erfarenhet av grabbarna där?

Har tagit till mig era tankar om Probike så där blir det ingen affär i alla fall.

Såg att MC-verkstan i Eskilstuna hade januari-kampanj, kan ju kolla med dem också. Verkar också ha fått bra omdömen på Google iaf.
Någon som har erfarenhet av grabbarna där?

Har tagit till mig era tankar om Probike så där blir det ingen affär i alla fall.
Två jag brukar köra med har mycket goda erfarenheter, bägge kör Aprilia.

Liten uppdatering, blev ett köp hos Adrenaline (slänger upp lite bilder efter leverans). Tack för hjälpen alla!
Nu till nästa fråga, vad ska man ha för lås? Vad tycker forumrävarna om ABUS Detecto 8077 XLMOTO?
Tänker att lite ljud nog kan vara bra då den kommer stå ute en hel del och fördelen är att man både kan låsa fast den med kättingen eller bara använda skivlåset när man är iväg.

Liten uppdatering, blev ett köp hos Adrenaline (slänger upp lite bilder efter leverans). Tack för hjälpen alla!
Nu till nästa fråga, vad ska man ha för lås? Vad tycker forumrävarna om ABUS Detecto 8077 XLMOTO?
Tänker att lite ljud nog kan vara bra då den kommer stå ute en hel del och fördelen är att man både kan låsa fast den med kättingen eller bara använda skivlåset när man är iväg.
Kul, grattis!
Jag äger låslarmet samt 2 liknande abus-kättingar och är nöjd, låter lagom. Jag använder det på bromsskivan och abus hänglås till kätting då larmet är känsligt, men bra om någon rör hojen.

Kul! Grattis. Vilken blev det?
De gör ju en del roliga hojar med olika färger mot original.

Jag hade ett likadant Abus. Nu hoppas jag att de har förbättrat det men två styck föll isär för mig. De funkar bra annars. Ljudet skrämmer klåfingriga personer men inte tjuvar. Tjuvarna har ju batteridriven vinkelslip nu som tar sig igenom det mesta.

Kombinera det med kedjan och AirTags dolda på hojen så vet du om någon rör eller flyttar på hojen.

Kul! Grattis. Vilken blev det?
De gör ju en del roliga hojar med olika färger mot original.

Jag hade ett likadant Abus. Nu hoppas jag att de har förbättrat det men två styck föll isär för mig. De funkar bra annars. Ljudet skrämmer klåfingriga personer men inte tjuvar. Tjuvarna har ju batteridriven vinkelslip nu som tar sig igenom det mesta.

Kombinera det med kedjan och AirTags dolda på hojen så vet du om någon rör eller flyttar på hojen.
Tack! Det blev en RS660 med lite godsaker.
Sjukt bra (och snabbt) bemötande från Christoffer!

Bra tips med Airtagen, det får man ju lösa.

Tack! Det blev en RS660 med lite godsaker.
Sjukt bra (och snabbt) bemötande från Christoffer!

Bra tips med Airtagen, det får man ju lösa.
Spännande.
Första Aprilian?
Varför valde du den? Vad har du haft tidigare?
Min Speed triple mappade och började jag till 120 hästar på bakhjulet. Den var tyngre än 660 men antalet hästar kändes ganska perfekt för den hojen.

Min kompis har en 660 och är jättenöjd. Verkar som att barnsjukdomarna är fixade nu också.
När får du den?

Spännande.
Första Aprilian?
Varför valde du den? Vad har du haft tidigare?
Min Speed triple mappade och började jag till 120 hästar på bakhjulet. Den var tyngre än 660 men antalet hästar kändes ganska perfekt för den hojen.

Min kompis har en 660 och är jättenöjd. Verkar som att barnsjukdomarna är fixade nu också.
När får du den?
Ja, första hojen till och med.

Har testat lite olika nakenhojar och sporthojar men fastnade för utseendet och lovorden från alla tester. Har faktiskt bara suttit på den, aldrig provkört. Så hoppas den lever upp till förväntningarna :)

Misstänker att det blir i nästa vecka. De har den på lager så ska bara fixas med ägarbyte, etc och frakt.
Kommer ju inte bli mycket åkande innan våren, men har lite saker som ska fixas med den innan dess ändå (tail tidy, ny sadel, bort med lite dekaler, etc).

Ja, första hojen till och med.

Har testat lite olika nakenhojar och sporthojar men fastnade för utseendet och lovorden från alla tester. Har faktiskt bara suttit på den, aldrig provkört. Så hoppas den lever upp till förväntningarna :)

Misstänker att det blir i nästa vecka. De har den på lager så ska bara fixas med ägarbyte, etc och frakt.
Kommer ju inte bli mycket åkande innan våren, men har lite saker som ska fixas med den innan dess ändå (tail tidy, ny sadel, bort med lite dekaler, etc).

Första hojen blir alltid bra. Sen kanske man inte vet vad man vill ha, men det märker man ju efter ett tag.
Man ska välja hoj med hjärtat. Då blir det bäst. Kul med helt nytt också.
Vilken färg blev det då?
Grattis igen. Blir kul att se vad du gör med den.

Första hojen blir alltid bra. Sen kanske man inte vet vad man vill ha, men det märker man ju efter ett tag.
Man ska välja hoj med hjärtat. Då blir det bäst. Kul med helt nytt också.
Vilken färg blev det då?
Grattis igen. Blir kul att se vad du gör med den.
Ja kände lite så. Tittade på billigare begagnade också, men kom alltid tillbaka till RS660.
Det blev den vita, stars & stripes.
Tänker jag börjar lite lätt, så får man se om man vill ge sig på speglar och lite annat senare. Kul att förnya hojen lite pö om pö också tänker jag.
Tack!

När vi ändå har ämnet handlare uppe, några erfarenheter av Lingvalls motor samt DesmoCenter?
Desmocenter alla dagar i veckan. Har för mig jag såg nånstans att Lingvalls tappat sin ackreditering? Kan vara gamla nyheter iofs, det var en del diskussioner om det på nån facebook grupp. Annars är Italia Bike Center i Arboga överjävliga - har använt dem i många år.

Tillbaka
Topp