• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Plastdelarna har dekaler på utsidan och är skruvade så det är enkelt att byta. Men tank, framskärm och något runt framlyktan är lackade delar i metallicblå...

Kolfiber är fint...
KTL388U-Maxicarbon-carbon-tank-cover-KTM-790-Duke-2-800x571.jpg

Bara att köpa! har kompletterat min med mer kolfiber :)

Väldigt nöjd. Lekfull, bra drag i botten och känns väldigt "förutsägbar".
Och fantastiska bromsar, men var försiktig med att få rengöringsmedel på skivorna...

Sedan tycket jag personligen inte den blå färgen är fin och det gör den svår att ändra utseendet på. Äldre modeller hade svarta lackade delar och det är billigt att byta plast till kolfiber i jämförelse. I mitt tycke gav det möjlighet att få till en snyggare hoj
Tack för input och trevligt att du är nöjd med den. Den känns väldigt agil och sådär lagom busig. Jag har techpack på den också så jag ser verkligen fram emot vår/sommar nu.

Gällande utseende har jag nog inga större planer mer än tail tidy, tankpads, komfortsadel, speglar och en slipon :) men lite märkligt att KTM inte erbjuder flera färger måste jag säga.

Tack för input och trevligt att du är nöjd med den. Den känns väldigt agil och sådär lagom busig. Jag har techpack på den också så jag ser verkligen fram emot vår/sommar nu.

Gällande utseende har jag nog inga större planer mer än tail tidy, tankpads, komfortsadel, speglar och en slipon :) men lite märkligt att KTM inte erbjuder flera färger måste jag säga.
Tech-pack, tailtidy och en aftermarket slipon är ju nästan obligatoriskt.
Jag har även komfortsadel men den är rätt obekväm den också. Har aldrig testat den vanliga.
Speglar och litiumbatteri är väl årets grejer

Kolfiber är ju mumma! Har köpt från maxicarbon i Italien, dom kan tillverka enligt dina preferenser om man vill! Är själv sugen på att byta ut plasten i hjulhuset bak mot kolfiber och integrera typ rizomas blinkers med bromsljus
26CD52F3-3BC5-4D42-907B-9189BF681136.jpeg

Senast ändrad:
Kolfiber är ju mumma! Har köpt från maxicarbon i Italien, dom kan tillverka enligt dina preferenser om man vill! Är själv sugen på att byta ut plasten i hjulhuset bak mot kolfiber och integrera typ rizomas blinkers med bromsljus
26CD52F3-3BC5-4D42-907B-9189BF681136.jpeg
Ja det är nice. Jag har också mycket på min hoj :)

Inte riktigt vår än...
Blev lite garagetid i helgen. Fick på svarta olje och kylarskydd.
Mycket meckigare än jag tänkt men det gick bra till slut. Svårt att fota:

IMG_7132.jpeg

Det var aluminium före.

Mekar ni något eller sitter ni bara och väntar på värmen?
Beställt servicekitt så det blir oljebyte till helgen, sen blir det nytt styre, blinkers, kåpa och stötdämpare när jag fyllt på lekkontot lite.

Beställt servicekitt så det blir oljebyte till helgen, sen blir det nytt styre, blinkers, kåpa och stötdämpare när jag fyllt på lekkontot lite.
Bra där! Jag tänkte på både kåpan och dämparen när du la upp hojen. 😂
Bakdämpare kan göra väldigt stor skillnad för lite pengar. Bytte på min Thruxton och det blev som natt och dag.

Hur är däcken? Köper du samma igen om du behöver byta eller prova annat märke?
Jag kommer behöva nya på min i sommar, ska på med svartstyret och vet inte riktigt vilka däck jag ska ha.
Nu är det typ 5 år sedan jag köpte däck senast men till mina förra hojar har jag alltid haft Michelin Pilot Road. Tror det heter Pilot Street numera. Tyckte det var riktigt bra både i torrt och blött och det höll någorlunda länge.

Jag har inte kört svängiga vägar på dessa däck än, men det lilla jag svängt tycker jag de greppar bra. Tycker inte heller de har någon konstig känsla när jag lägger ner hojen. Greppet i blött känns också bra men jag har fått sladd vid hårt gaspådrag på blöt kall väg. Inte så konstig kanske…

Framförallt är de jäkligt snygga så om jag inte upplever problem på kurviga vägar så kör jag nog samma igen vid byte.

Nice. Jag ska göra samma sak men det är så kallt ute så jag tänkte vänta lite pga att jag behöver värma upp motorn före oljebytet.
Står en dunk Motul och väntar, hiflo-filter och oljepluggpackning.
Får jag feeling så kanske jag plockar isär oken också och ger dom lite kärlek.

Någon som har erfarenhet av XL-motos ryggsäck ”slipstream”?
Kostar 149kr nu, värt att lägga 1500 på en Kriega ist?

Någon som har erfarenhet av XL-motos ryggsäck ”slipstream”?
Kostar 149kr nu, värt att lägga 1500 på en Kriega ist?
Kriega är värt det, men det gäller ju att veta vad man vill ha. Du får gärna låna min gamla (R20) om du vill. Den är ändå undanslängd i källaren eftersom jag har köpt en ny.

Tillbaka
Topp