• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Någon som har erfarenhet av XL-motos ryggsäck ”slipstream”?
Kostar 149kr nu, värt att lägga 1500 på en Kriega ist?
Lätt värt, enda nackdelen är att spännet för remmen runt midjan sitter vid ryggsäcken så kan vara otroligt svårt att få ihop om du har fullpackad rygga plus mc-kläderna.
Men för den pengen helt klart värt.

@daniel svensson
-Vet inte om du letar för köp eller bara är nyfiken men Dunlop Mutant kanske är ett alternativ om man inte vill ”go full scorpion”. Finns i ”originalstorlek”.

@daniel svensson
-Vet inte om du letar för köp eller bara är nyfiken men Dunlop Mutant kanske är ett alternativ om man inte vill ”go full scorpion”. Finns i ”originalstorlek”.
"You never go full Scorpion" :)
Jag har inte bestämt vilket däck jag ska ha men det blir något med grövre mönster iaf.

Nu fick jag till slut hem mitt Cardo headset och installerade det i hjälmen.
Efter typ 3 dagar och 5 psykbryt så löste det sig.

Kom fram till att nya hjälmen hade alldeles för mycket inredning och tryckte på öronen. Men det var lätt fixat med en kniv.

Ni som använder Cardo, har ni jämfört de olika mickarna man får med? Det känns som att den för öppen hjälm är rejälare och kanske dämpar mer?
Finns plats för den större.

IMG_7197.jpeg

Nu fick jag till slut hem mitt Cardo headset och installerade det i hjälmen.
Efter typ 3 dagar och 5 psykbryt så löste det sig.

Kom fram till att nya hjälmen hade alldeles för mycket inredning och tryckte på öronen. Men det var lätt fixat med en kniv.

Ni som använder Cardo, har ni jämfört de olika mickarna man får med? Det känns som att den för öppen hjälm är rejälare och kanske dämpar mer?
Finns plats för den större.

IMG_7197.jpeg
Jag kör med bom-micen i bägge mina Shoei, och en av varje i Frugis två HJC-hjälmar. Tycker ljudet är helt ok med bägge.
Bomen är troligen något med brusreducerad, så får du dit den skulle jag säga, kör på den.

@NickL Får du rum med in-ear? Vilken modell?
Alldeles för tight för mig i racehjälmar tyvärr. Jag kan få in Technics AZ40 men det är sjukt jobbigt när de inte sitter som de ska.

@NickL Får du rum med in-ear? Vilken modell?
Alldeles för tight för mig i racehjälmar tyvärr. Jag kan få in Technics AZ40 men det är sjukt jobbigt när de inte sitter som de ska.
Ja, det är frågan.. :banghead: Jakten på att hitta en som funkar är igång i alla fall.
Det är bra tajt att få på sig hjälmen i alla fall. Väl på hade nog alla funkat.

Jag kör på ett par Skullcandy method wireless, inga volymreglage på kablarna och försvinner in bra i öronen, givetvis måste man peta till dom ibland men tycker dom funkar otroligt bra. Går även att byta låt och höja/sänka medan man kör om man har tunna handskar.
De är dock gamla så vette fan om de går att få tag i.

1200 för batteriet, 1200 för ny laddare och ringar för batterikabel.

Fick sätta dremeln i det lilla plastskalet ovanpå pluspolen

Noco nlp9

XL var billigare på batteriet och kabeln men amazon på laddaren
Som jag har förstått det så kan man i princip skita i att ladda litiumbatterier.

Kollade på hur spänningen utvecklades med dagljus och tändning på, det rasar fort...
Men de kan ta emot mycket energi om generatorn pumpar på.
Jag är verkligen inte någon elektriker så det där har jag ingen koll på. Vad jag läst från användare är att flera kört utan att ladda i många år, även folk med få rundor/år. Enda bekymret är när batteriet är kallt, då kan det behöva ”värmas” genom att man har tändningen (och ljuset) på någon minut innan man startar hojen.

Jag är verkligen inte någon elektriker så det där har jag ingen koll på. Vad jag läst från användare är att flera kört utan att ladda i många år, även folk med få rundor/år. Enda bekymret är när batteriet är kallt, då kan det behöva ”värmas” genom att man har tändningen (och ljuset) på någon minut innan man startar hojen.
Självurladdningen på litium är ju väldigt nära noll... Det är ju sant.
Så det skulle ju hjälpa.

Tillbaka
Topp