• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Är nog bara några veckor kvar nu tills det blir lite torrare och varmare.
Var tvungen att kela lite med henne idag. Hon fick en ny matta att stå på....

IMG_6999.JPG
Vilken fin ordning i garaget, respekt !!

Jag kör med samma. Bra, då är man inte fel ute.
Du kanske redan har testat/använt den. Den är rätt kladdig den oljan, men ett tips är att spraya på oljan efter att du har kört några minuter så att kedjan har lite värme i sig, ta ganska lite för det skvätter för jävligt efteråt om man tar för mycket. Spraya uppifrån nedre delen av kedjan så du sprayar på insidan. Då sprids den ganska bra.

Typ såhär:
bakre-kedja-för-motorcykel-65446736.jpg

Och torka av allt överflöd medans den är nysprayad för sen blir det svårt...
Fast åt andra hållet blir enklare när du sprayar och snurrar hjulet.

Senast ändrad:
Är nog bara några veckor kvar nu tills det blir lite torrare och varmare.
Var tvungen att kela lite med henne idag. Hon fick en ny matta att stå på....

IMG_6999.JPG
Matt nog?

Glans

Körskola sökes!!

Ngn som nyligen tagit A-körkort i Sthlms området och kan rekommendera en skola? Sökt på nätet så in i norden, men svårt att skaffa sig en bild av vilka som är rätt val. Blir lätt att man jämför priser och paket (har gjort risk 1:an, risk 2:an och teorin - så lektioner och uppkörning som är fokus).

Ju närmare Vasastan desto bättre. Norrort ngt lättare för min del, men lyssnar till allt.

Ju fler förslag desto bättre!
Jag tog mitt A-kort på Farsta Trafikskola. Jag valde det efter att jag sett ett inlägg av @alfgren som var nöjd med dem. Precis som han säger så sker all deras utbildning i Västerhaninge i Håga industriområde. Jag trivdes mycket bra där. Sköna människor!

Matt nog?

Glans
Ja den är fin, men jag måste hålla lite i stålarna... 3,5k för en bakskärm känns lite ovärt..
Även att det är kolfiber.

Fyfan, jag håller mig ett tag till. Körde scooter till jobbet för nån vecka sen o det var vidrigt! Är det ok att parkera så där i din stad? I Stockholm får man böter på en gång, de är riktigt rabiata nuförtiden - mycket enklare förr om åren.
Det finns massa gratis mc-parkeringar i GBG. Finns inte de så parkerar jag på skolgårdar, dit går inte p-vakterna eftersom det inte ingår i deras bevakningsområde.

Trevligt! Var min första scooter också, Cygnus X, när jag bodde i Stockholm. Tycker den var trevlig.
Verkligen, haft den härni 10 år typ. Hade en äldre i Portugual förut, men uppgraderade den till en nmax 125 a påminner lite mer om en större skoter. Fördelen med Cygnus är iofs att den är pytteliten, verkar helt skottsäker också.

Tillbaka
Topp