• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Inget tar bort huvudvärken som en tur efter jobbet

3F1CA884-4E04-4F1D-8802-E4C5D544EDA8.jpeg
Snygga backspeglar! Nöjd?
 
Inget tar bort huvudvärken som en tur efter jobbet

3F1CA884-4E04-4F1D-8802-E4C5D544EDA8.jpeg
Vad kör du för mappning på den? Är det katten som sitter på länkröret?
Jag funderar på att beställa hem en Gabro och testa lite. Fått rekommendationer att göra det eftersom racemappen från Aprilia är ganska blöt.
 
Vad kör du för mappning på den? Är det katten som sitter på länkröret?
Jag funderar på att beställa hem en Gabro och testa lite. Fått rekommendationer att göra det eftersom racemappen från Aprilia är ganska blöt.
Sitter en KAT på ja, krävs ingen ommappning på detta. plug and play och går klockrent.
Haft några Tuono´s tidigare, och där krävdes annan mapp för att få till det, men peppar peppar, på denna funkar det perfekt som det är.
 
Sitter en KAT på ja, krävs ingen ommappning på detta. plug and play och går klockrent.
Haft några Tuono´s tidigare, och där krävdes annan mapp för att få till det, men peppar peppar, på denna funkar det perfekt som det är.
Perfekt. If it aint broke dont fix it.
Kommer med sannolikhet massa strul om man börjar fixa. Men min racemapp är ju för Akra, den är dock ganska ryckig i de lägre varven och tydligen så fixar Gabros mappar allt detta. Tänkte köra lite nu före jag faktiskt börjar hålla på. Tanken var att köpa en hoj och bara köra... Men ni vet hur det är...
 
Perfekt. If it aint broke dont fix it.
Kommer med sannolikhet massa strul om man börjar fixa. Men min racemapp är ju för Akra, den är dock ganska ryckig i de lägre varven och tydligen så fixar Gabros mappar allt detta. Tänkte köra lite nu före jag faktiskt börjar hålla på. Tanken var att köpa en hoj och bara köra... Men ni vet hur det är...
Kan man välja olika mappar via instrumenten menar du? I så fall är det väl bara att köra på den som känns bäst? Det är väl främst gasresponsen och fjädringen som ändras med de inställningarna.

Enbart slip-on ändrar inte så mycket.
 
Kan man välja olika mappar via instrumenten menar du? I så fall är det väl bara att köra på den som känns bäst? Det är väl främst gasresponsen och fjädringen som ändras med de inställningarna.

Enbart slip-on ändrar inte så mycket.

Både ja och nej. Det är tre tillgängliga mappar original. Street, track, race om jag minns rätt.
Fjädringen ställer jag in manuellt i alla olika lägen/mappar.
Nu har jag en racemapp från Akra/Aprilia för min Akrapovic-pipa. Även dessa har 3 lägen.
Det är väldigt mycket mer än gasrespons som spelar in när man bänkar/mappar om hojar. Allt från luft/bränsle-mix, temp m.m.

Men det jag skrev om ovanför är att man kan enkelt använda en T800+ enhet och överföra mappar från Gabro Racing som har arbetat med Aprilia i över 10 år, och har skapat flera mappar baserade och testade i olika förutsättningar. Dessa i sin tur är överlägsna racemappen från Aprilias racemapp (märkligt men så är det).
Framförallt så kan man få en ganska jämn och fin kurva när man lyckas med en bra mapp. Här är några exempel med olika mappar:

2021-TuonoV4-Gabro-Racing-stage3-Airbox-Kit-and-UpMap-dyno.png


Slipon gör inte mycket mer än att ändra ljudet i bästa fall. Öppnar man däremot upp systemet så kan en slipon påverka mer än bara ljudet.
 
Senast ändrad:
Om någon är sugen på en ny snabb hjälm så la jag upp en helt ny till försäljning:
För liten för mig tyvärr...
Skärmavbild 2023-03-05 kl. 20.35.21.png

Såld nu.
 
Senast ändrad:
Tack så mycket 🙂 Är du nöjd med din?
Väldigt nöjd. Lekfull, bra drag i botten och känns väldigt "förutsägbar".
Och fantastiska bromsar, men var försiktig med att få rengöringsmedel på skivorna...

Sedan tycket jag personligen inte den blå färgen är fin och det gör den svår att ändra utseendet på. Äldre modeller hade svarta lackade delar och det är billigt att byta plast till kolfiber i jämförelse. I mitt tycke gav det möjlighet att få till en snyggare hoj
 
Väldigt nöjd. Lekfull, bra drag i botten och känns väldigt "förutsägbar".
Och fantastiska bromsar, men var försiktig med att få rengöringsmedel på skivorna...

Sedan tycket jag personligen inte den blå färgen är fin och det gör den svår att ändra utseendet på. Äldre modeller hade svarta lackade delar och det är billigt att byta plast till kolfiber i jämförelse. I mitt tycke gav det möjlighet att få till en snyggare hoj
Ligger dekalerna utanpå lacken eller under klarlack? Jag vill ha allt i kolfiber men hittar inga bra grejer till min. ☹️
 
Tillbaka
Topp