• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Lite kul att få se en riktigt gammal GS vid incheckningen på dagens avrostningar. Dom växer fasen inte på träd 😃
IMG_20230422_083935.jpg
Kul! Det var min första hoj 🙂. Användes för övningskörning och körde upp med den.

55 deltagare avrostade idag och imorrn blir det ca 25 till🙂
IMG_20230422_095105.jpg

IMG_20230422_095121.jpg

Och så nära trevliga hojar oxå😁

Bilagor

• IMG_20230422_154651_edit_1751622510937401.jpg
    IMG_20230422_154651_edit_1751622510937401.jpg
    1.2 MB · Visningar: 11
  • IMG_20230422_163111.jpg
    IMG_20230422_163111.jpg
    813.4 KB · Visningar: 12
  • IMG_20230422_163035.jpg
    IMG_20230422_163035.jpg
    1.3 MB · Visningar: 12
  • IMG_20230422_154636.jpg
    IMG_20230422_154636.jpg
    1.3 MB · Visningar: 10
Tänkte än en gång be om er expertis.
På jakt efter fotpinne (höger fram) till min MT 07 från 2014. Tror det jag har är original (vikbar oavsett). Ngn som vet var jag hittar en sån till vettigt pris och gärna toksnabbt? Vill inte behöva vänta en sekund mer än nödvändigt. Håller hus i Stockholm.

Tack snälla på förhand!

På jakt efter fotpinne (höger fram) till min MT 07 från 2014. Tror det jag har är original (vikbar oavsett). Ngn som vet var jag hittar en sån till vettigt pris och gärna toksnabbt? Vill inte behöva vänta en sekund mer än nödvändigt. Håller hus i Stockholm.

Tack snälla på förhand!
Vet inte om de har i lager men Yamahacenter Haninge bör ju vara ett ställe att ringa till

Tack snälla på förhand!
Yamaha center eller Sthlms mc-varuhus borde ha

Bra rea på depåställ på xlmoto om någon är sugen.
Jag har ju inte kommit till skott och köpt nån hoj ännu då jag velar mellan modeller, men nu måste jag ju då jag beställt depåställ och kapell.
Kanske fel ände att börja i... 🤔

Tack snälla på förhand!
Kolla Hojstyling.se om du inte hittar någon annanstans. De brukar skicka samma dag och så har man det dagen efter.

Jag har hjärnsläpp och lyckas inte komma på vad pinnen heter till växelpinnen, alltså den som är dubbelgängad.
Min är ca 10cm och jag behöver åtminstone 11cm.

Var jag kan köpa en sådan?

woodcraft_aprilia_rsv4201718_complete_rearsets_assembly_gp_shift_rollover.jpg

En gängstång har ju samma gänga hela vägen och funkar därför inte.
Stämmer men jag har skruvat på liknande justeringar som borde vara vänster och högergängade, men dom har haft "vanliga" gängor på båda sidor, om så är fallet är det lättast/billigast att kapa till en gstång och klä mittdelen med en gummislang.
Annars leta reda på en pinnbult med v + h gänga(krångligt), göra en egen/ förlänga befintlig.(enkelt)

Tack för tipsen, det skönaste är att hitta en som är rätt från början så man kan justera den i en rörelse.
När jag väl har skruvat fast allt i växellådan så kan man bara använda den för att justera. Jävla meck att skruva av/på hela tiden.
Känns som det borde vara dussinvara hos någon mc-handlare, men hittar inget...

Peka mig gärna i rätt riktning.

Tack för tipsen, det skönaste är att hitta en som är rätt från början så man kan justera den i en rörelse.
När jag väl har skruvat fast allt i växellådan så kan man bara använda den för att justera. Jävla meck att skruva av/på hela tiden.
Känns som det borde vara dussinvara hos någon mc-handlare, men hittar inget...

Peka mig gärna i rätt riktning.
Är detta något som kan hjälpa?

Är detta något som kan hjälpa?
Jag har redan rearsets, det är växelpinnen jag letar efter.

Men hittade nog en som kan funka:
Men är det rätt med male/male?

Jag har redan rearsets, det är växelpinnen jag letar efter.

Men hittade nog en som kan funka:
Men är det rätt med male/male?
Har du vänster/höger gänga idag? Och vilken storlek har du på gängan?
Male/female är bara beteckning om det är utvändig eller invändig gänga men berättar inget om storlek.
Male till vänster /female till höger. DSC_0078.JPG

Ventilerad jacka och ventilerade handskar, check.
Nu får det gärna komma lite sommarvärme snart.

IMG_7202.jpeg
Bra att du har feeling... Jag funderar på att köpa något luftigare också...
Eventuellt ett perforerat ställ eller en jacka. Vill ju ha något som är så säkert som möjligt så funderar på hur jag ska göra.

Bra att du har feeling... Jag funderar på att köpa något luftigare också...
Eventuellt ett perforerat ställ eller en jacka. Vill ju ha något som är så säkert som möjligt så funderar på hur jag ska göra.
Ja, den är ju bara A så inget man kör alltför fort med. Level 1 i axlar och armbågar men kommer nog uppgradera båda till d3o Ghost level 2.
Blir det lite snabbare åkning så får man svettas lite i AAA lädret.

Ja, den är ju bara A så inget man kör alltför fort med. Level 1 i axlar och armbågar men kommer nog uppgradera båda till d3o Ghost level 2.
Blir det lite snabbare åkning så får man svettas lite i AAA lädret.
Det är lite det som är det svåra, när jag kör aktivt så vill jag ha fullt skydd, jag har en airbag-jacka och byxor nu.
Men skulle gärna ha ett helställ också, men det blir för dyrt med airbag.
Sen på sommaren när man åker till jobbet så slipper man ju gärna att svettas och behöver nog något liknande Knox.

Det är lite det som är det svåra, när jag kör aktivt så vill jag ha fullt skydd, jag har en airbag-jacka och byxor nu.
Men skulle gärna ha ett helställ också, men det blir för dyrt med airbag.
Sen på sommaren när man åker till jobbet så slipper man ju gärna att svettas och behöver nog något liknande Knox.
Ja visst är det så. Jag testade Knox i butik men gillade inte riktigt designen och passformen.
Har tankskydd men gillar ändå inte att jackan har exponerad dragkedja dessutom.
Oavsett så är ju A med level 2 skydd mycket bättre än en tshirt.

Avis! Väntelistan var lång som en stång när jag signade, grus har blivit populärt. Hoppas ni får skoj! :)

Ja det verkar vara högre efterfrågan än utbud. Jag bokade mig så fort det gick och har även en påminnelse i min kalender när nästa kurs släpps 😅.

Tyvärr får jag åka några timmar för att komma till kurserna då smc i mitt distrikt är helt värdelösa med kurser. Men det är värt att åka, så kul att lära sig och hänga med likasinnade en dag. 😊👍

Ja visst är det så. Jag testade Knox i butik men gillade inte riktigt designen och passformen.
Har tankskydd men gillar ändå inte att jackan har exponerad dragkedja dessutom.
Oavsett så är ju A med level 2 skydd mycket bättre än en tshirt.
Jag har bara sett dom i butik men inte testat.
Känner mig lite fet på sista tiden så undviker helst figursydda kläder :D
Det brukar ju inte bli så varmt i Sverige heller. Men på vägen till och från jobbet kan det ju bli stökigt och gå långsamt.
T-shirt undviker jag gärna...

Jag har bara sett dom i butik men inte testat.
Känner mig lite fet på sista tiden så undviker helst figursydda kläder :D
Det brukar ju inte bli så varmt i Sverige heller. Men på vägen till och från jobbet kan det ju bli stökigt och gå långsamt.
T-shirt undviker jag gärna...
Om man har ett par kilo extra så blir det snabbt Michelingubbe med Knox. Case in point :p

Tillbaka
Topp