• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Kort tur idag
Har värmehandtag liggandes som behöver monteras :)
IMG_0856.jpeg
IMG_0859.jpeg

Den är hemsk hur snabbt livet kan vända.

På väg hem igår var det en mopedist som som small med en bil i korsning på landsväg. En minst sagt kaotisk scen med en skadad tonåring och en chockad småbarnsfamilj i bilen.

Var försiktiga där ute och kör försiktigt.
Ja. Var en bil som körde ut från lokala macken i en jäkla fart in i min fil igår. Som tur var så körde jag långsamt och var beredd med bromsen.

Det är en jävla skillnad när man kommer ut i Europa och kör på de banorna. Lite den anledningen som gjort att jag inte skaffat ny banhoj då jag hellre kör där nere 😬
Jag hade tyvärr aldrig turen att hinna komma iväg. Med småbarn så är svensk bankörning nog tidskrävane...
Men mina vänner kan bara hålla med.

Anderstorp är en av mina roligaste banor och det är väl den enda som är lik en storbana...
Bara kört lite trackdays där men så skön bana att bara glida runt på i lite högre tempo när jag skaffat BMWn:
Hann aldrig bli snabb där tyvärr men hade roligt ändå... :) 🚀

Jag hade tyvärr aldrig turen att hinna komma iväg. Med småbarn så är svensk bankörning nog tidskrävane...
Men mina vänner kan bara hålla med.

Anderstorp är en av mina roligaste banor och det är väl den enda som är lik en storbana...
Bara kört lite trackdays där men så skön bana att bara glida runt på i lite högre tempo när jag skaffat BMWn:
Hann aldrig bli snabb där tyvärr men hade roligt ändå... :) 🚀
Anderstorp är fin, rakan är stöddig när den smalnar av och fartkänslan blir påtaglig :)

Anderstorp är fin, rakan är stöddig när den smalnar av och fartkänslan blir påtaglig :)
Jag älskar nog alla kurvor på Anderstorp... Fick premiär med armbågen i backen i Opeln och med den bankningen så var det som att ligga på asfalten med hela kroppen :D Synd att jag inte hade blipper då, hade varit underbart att blippa ner in i kurvan efter rakan...

Jag älskar nog alla kurvor på Anderstorp... Fick premiär med armbågen i backen i Opeln och med den bankningen så var det som att ligga på asfalten med hela kroppen :D Synd att jag inte hade blipper då, hade varit underbart att blippa ner in i kurvan efter rakan...
Nice! Jag hade svårt för bankningen tyvärr. Hade aldrig ner armbågen heller, får bli målet till nästa banhoj :)
Slovakia Ring var nog favoriten av de jag blankett i Europa. Roliga höjdskillnader och långa svepande högfartskurvor med knät i backen. Och en bakraka där framhjulet låg stadigt över nedförsbacken.

Vad smörjer man kedjan med nu för tiden?
Vax var ju riktigt inne ett tag minns jag, men tror jag körde vanlig kedjeolja mot slutet.
Har det kommit något nytt roligt att kladda med på senaste åren?

Vad smörjer man kedjan med nu för tiden?
Vax var ju riktigt inne ett tag minns jag, men tror jag körde vanlig kedjeolja mot slutet.
Har det kommit något nytt roligt att kladda med på senaste åren?

Den funkar bra, blir inte så kladdig heller.

Jag använde lampolja när jag körde bana, blev jättefint men inget skydd mot grus och sten och annat som är på gatan..

Det är inte bara klockor som byter ägare här på KS.
Köpte denna av nån på Blocket, som visade sig vara @Lundgren.
PXL_20230430_170402940.jpg

Nu har jag nått att ställa på depåställen!
Grattis 😃
Gick från gubbhoj till moppe... sjukt rolig båge för lite pengar!
IMG_3707.jpeg
Leksak!!!, 😃🤘👍 Ångrar lite att jag sålde min 610SM när jag ser bilden på din 701😍
Är den måhända oxå köpt av en KSare?
Vet en som nyss sålde sin 701 i Uppsala 🙂

Jag brukar göra rent med lampolja och smörja med litiumfett.
Jag brukar använda lysfotogen för rengöring, mest för att jag har en dunk jag inte använder till annat.
Typ samma beståndsdelar som lampolja men billigare.
Den sotar lite mer än lampolja, men så länge man inte tänker elda den funkar det fint😉

Fick precis hem dessa, vilken jävla grej. Går att bära tighta jeans utanpå utan att det stör det minsta. Det känns som att ha ett tunt par långkallingar under jeansen. Och då får man glidskydd CE A och CE1 knäskydd.
Syns inte alls att man har på sig dem.

Finns en ny version UH3 också. Lite dyrare men ger AA-skydd. Får köpa sådana om jag lyckas slita ut dessa.
Detta verkar ju jäkligt smidigt.
Tänkte beställa innan de helt utgått, men jag är osäker på storleken.
Finns i både M och L på deras hemsida.
186 lång och 82kg.
Borde få plats i ett par medium breddmässigt, men om de är tighta tar jag helre L så jag har lite att växa i.
Vad skulle du gissa?

Detta verkar ju jäkligt smidigt.
Tänkte beställa innan de helt utgått, men jag är osäker på storleken.
Finns i både M och L på deras hemsida.
186 lång och 82kg.
Borde få plats i ett par medium breddmässigt, men om de är tighta tar jag helre L så jag har lite att växa i.
Vad skulle du gissa?
Jag har 36” i jeans och köpte XL. De sitter bra på mig. De är väldigt stretchiga men inte så långa. Jag hade nog gått på L utifrån din längd om du inte är pinnsmal. Tror de har mått på sin hemsida.

Har ni tips på underställ som är helt, alltså inte ben + överkropp?
Nu när jag kör på 2-delat så är det otroligt störigt när tröjan åker upp eller byxorna ner när man kör...

Hade ett Dainese tidigare men hittar inte det... Var inte så nöjd med det heller för man var tvungen att ta av allt om man skulle på toa vilket är jobbigt på ett cafe :D
Så med gylf vore praktiskt..

Jag har 36” i jeans och köpte XL. De sitter bra på mig. De är väldigt stretchiga men inte så långa. Jag hade nog gått på L utifrån din längd om du inte är pinnsmal. Tror de har mått på sin hemsida.
Tack.
Just nu har jag 31" på jeansen, men så är det ju inte alltid.
Längdmässigt på hemsidan skiljde det inte mycket i längd mellan dem, och man vill ju att de ska sitta tight, men det ska ju inte bli nån G-dräkt.
Testar ett par Large och hoppas de inte blir för sladdriga.

Tack.
Just nu har jag 31" på jeansen, men så är det ju inte alltid.
Längdmässigt på hemsidan skiljde det inte mycket i längd mellan dem, och man vill ju att de ska sitta tight, men det ska ju inte bli nån G-dräkt.
Testar ett par Large och hoppas de inte blir för sladdriga.
Men ta M då om inte längden skiljer så mycket. De är stretcha som satan.

I brist på körning och att vädret är otroligt deppigt så fick det bli installation av lite kolfiber istället för plast.
Blev helt ok:

IMG_7826.jpeg

Inte lika grov som original men funkar helt klart bättre än plast.
Hugger, kedjeskydd och sidan?
Är det någon viktskillnad på grejerna?

Tillbaka
Topp