• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora MC-tråden.

En helt ny värld öppnade sig för mig när jag ändrade från TC3 till TC2 och AWC0.
Herregud vad den är rå och brutal, älskar det!
Så fort jag drar på rullen vid tex omkörning så blir det på bakhjulet... Fatta vilken tur de har som jag kör om som får njuta av mästerverket :D
WC har jag aldrig haft annat än 0, hade vart ett helgerån på en brutal v4 😄
 
Perfekt väder för en tur idag 😎🏍️

IMG_2844.jpeg
 
Någon som kan rekommendera en gummiverkstad eller dylikt så nära Vasastan (Stockholm) som möjligt? Är fullständig novis i sammanhanget. Byter man eller kan laga?

Bild på bakdäcket….
D7D99BA3-E12D-404C-BF72-FC982B1156AA.jpeg
Om det inte har löst sig så känner jag en bra kille som jobbar på däckverktstad i Stockholm som kan hjälpa dig antingen hemma eller på jobbet.
Han har däck också. Skicka PM om du vill ha kontakt.
 
tänk på att den låter svinhögt ifall du tar bort katalysatorn i framtiden, då vill du ha en längre ljuddämpare, personligen tycker jag sc project sc1-r är både prisvärt och snyggt till hojen, själv kör jag akra röret och tagit bort db-killern men den åker nog på igen nu när katten är borta..
 

Bilagor

  • KTM_890-Duke-R_my2020_SC1R-Carbonio_Lato.jpg
    KTM_890-Duke-R_my2020_SC1R-Carbonio_Lato.jpg
    138 KB · Visningar: 4
tänk på att den låter svinhögt ifall du tar bort katalysatorn i framtiden, då vill du ha en längre ljuddämpare, personligen tycker jag sc project sc1-r är både prisvärt och snyggt till hojen, själv kör jag akra röret och tagit bort db-killern men den åker nog på igen nu när katten är borta..
Man kan köpa urtagbar db-killer till Leo. Inte gatlaglig då den inte är uppmätt och certifierad.

Hur tänker du med de-cat och besiktning? Inte orolig för att de kommer gnälla på högt ljud trots originaldämpare?
 
Äntligen får jag vara med och skriva i tråden! (klarade uppkörningen för några timmar sedan)! :D

Jag tänker direkt be om lite hjälp från er i tråden då jag som sagt är rätt så orutinerad.

Har kikat en del på XSR700 från Yamaha och överväger om det är värt att köpa en ny eller begangad.
Ny kostar ca 90kkr (2022), begagnade med <1000 mil på mätaren och som är utrustade med Akrapovic rör brukar ligga runt 65-70 (år 2017).

Vad tycker ni, är det värt att lägga på 20kkr för att plocka ut en ny med garanti eller är det mer lönt att köpa lite äldre begagnat som är i bra skick?
 
Äntligen får jag vara med och skriva i tråden! (klarade uppkörningen för några timmar sedan)! :D

Jag tänker direkt be om lite hjälp från er i tråden då jag som sagt är rätt så orutinerad.

Har kikat en del på XSR700 från Yamaha och överväger om det är värt att köpa en ny eller begangad.
Ny kostar ca 90kkr (2022), begagnade med <1000 mil på mätaren och som är utrustade med Akrapovic rör brukar ligga runt 65-70 (år 2017).

Vad tycker ni, är det värt att lägga på 20kkr för att plocka ut en ny med garanti eller är det mer lönt att köpa lite äldre begagnat som är i bra skick?
Yamaha är väl driftsäkra så det räcker ändå, men jag tror att de också erbjuder tre års förlängd garanti om den servats enligt schema så hittar du en liten nyare än -17 så har du ju lite extra trygghet.

Grattis till kortet!
 
Äntligen får jag vara med och skriva i tråden! (klarade uppkörningen för några timmar sedan)! :D

Jag tänker direkt be om lite hjälp från er i tråden då jag som sagt är rätt så orutinerad.

Har kikat en del på XSR700 från Yamaha och överväger om det är värt att köpa en ny eller begangad.
Ny kostar ca 90kkr (2022), begagnade med <1000 mil på mätaren och som är utrustade med Akrapovic rör brukar ligga runt 65-70 (år 2017).

Vad tycker ni, är det värt att lägga på 20kkr för att plocka ut en ny med garanti eller är det mer lönt att köpa lite äldre begagnat som är i bra skick?
Grattis! Jag hade köpt beg, utrustning kostar också så ska du ha bättre ljud, speglar, kraschpuckar osv får man räkna med ~20k till beroende på märke & kvalite. Du behöver köra in den nya samt serva vid 100-mil. Yamaha har sedan 1k serviceintervall.
 
Yamaha går inte sönder. Skulle inte tveka en sekund på att köpa en begagnad.
Googla Yamaha R1 ;)

Äntligen får jag vara med och skriva i tråden! (klarade uppkörningen för några timmar sedan)! :D

Jag tänker direkt be om lite hjälp från er i tråden då jag som sagt är rätt så orutinerad.

Har kikat en del på XSR700 från Yamaha och överväger om det är värt att köpa en ny eller begangad.
Ny kostar ca 90kkr (2022), begagnade med <1000 mil på mätaren och som är utrustade med Akrapovic rör brukar ligga runt 65-70 (år 2017).

Vad tycker ni, är det värt att lägga på 20kkr för att plocka ut en ny med garanti eller är det mer lönt att köpa lite äldre begagnat som är i bra skick?
Stort grattis! Bästa känslan.
Som gänget ovanför skriver så håller jag med, det är lyxigt med helt nytt, men eftersom det är din första hoj så är det rätt segt att köra in den första 100 milen och sedan försöka få fram en servicetid osv. Sen lär du garanterat behöva köpa delar som är svindyrt, så skönt om det mesta är gjort.

Är det ingen stor skillnad på 2023 mot 2017 och du kan få den till 60% av nya inkl delar så skulle jag gå på en begagnad om du hittar rätt.
Sen kan det vara så att du inser efter ett tag att du vill byta för den inte passar dig. Men det är ju lyxproblem :)
 
Yamaha är väl driftsäkra så det räcker ändå, men jag tror att de också erbjuder tre års förlängd garanti om den servats enligt schema så hittar du en liten nyare än -17 så har du ju lite extra trygghet.

Grattis till kortet!
Grattis! Jag hade köpt beg, utrustning kostar också så ska du ha bättre ljud, speglar, kraschpuckar osv får man räkna med ~20k till beroende på märke & kvalite. Du behöver köra in den nya samt serva vid 100-mil. Yamaha har sedan 1k serviceintervall.
Grattis till kortet! @Oliver

Inte jag heller. Hade till fördel köpt en begagnad där garantin ha gått ut för att kunna utföra servicen själv istället för att behöva serva på verkstad. Blir en onödig kostnad tycker jag när det är lätt att göra själv.
Googla Yamaha R1 ;)


Stort grattis! Bästa känslan.
Som gänget ovanför skriver så håller jag med, det är lyxigt med helt nytt, men eftersom det är din första hoj så är det rätt segt att köra in den första 100 milen och sedan försöka få fram en servicetid osv. Sen lär du garanterat behöva köpa delar som är svindyrt, så skönt om det mesta är gjort.

Är det ingen stor skillnad på 2023 mot 2017 och du kan få den till 60% av nya inkl delar så skulle jag gå på en begagnad om du hittar rätt.
Sen kan det vara så att du inser efter ett tag att du vill byta för den inte passar dig. Men det är ju lyxproblem :)

Tack allesammans!
Återigen ett bevis på att detta är ett helt fantastiskt forum, utan dessa svar skulle jag vara helt snurrig över valet! :)

Då blir det dags leta för fullt på blocket!

Har ni några andra ”detta önskar någon sa till mig när jag skaffade mc-kort & mc” inspel som skulle vara bra för mig att veta? 😍
 
Har ni några andra ”detta önskar någon sa till mig när jag skaffade mc-kort & mc” inspel som skulle vara bra för mig att veta? 😍
*Kör inte med slitna eller gamla däck. *Köp en bra hjälm, ingen random billig, prova flera i butik innan köp.
*Se till att ha riktiga skydd inkl skor. I dag finns det så mycket aramid/kevlar-kläder att det inte finns någon ursäkt för att inte köra med bra skydd.
*Kör jävligt lugnt i början. Man kan inte bromsa sig ur en sväng och man blir snabbt fartblind i början.
 
Senast ändrad:
Man kan köpa urtagbar db-killer till Leo. Inte gatlaglig då den inte är uppmätt och certifierad.

Hur tänker du med de-cat och besiktning? Inte orolig för att de kommer gnälla på högt ljud trots originaldämpare?
Min tanke var att bara byta tillbaka till katalysatorn inför besiktning tar typ 15 minuter..
 
Tillbaka
Topp