• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Jag är helt klart fel målgrupp men designen tycker jag är riktigt tråkig och ser ut som att den är 20 år gammal.
Triumph gör ju otroligt fina hojar men detta är enligt mig inte en fullträff...
Tack för ett uppriktigt svar. Det kanske inte är rätt cykel att åka till Lofoten med spätta? För mig har den design som jag minns från 70-talet. Snyggaste Speedmaster! 😀

Skönt väder och fullt med hojar ute idag! 🤙
436E421C-3739-4951-99B3-54CBD0337470.jpeg

F4238C2A-45ED-4D3D-ADA9-1F157AC10122.jpeg

Sålde tyvärr min Aprilia för ett par år sedan då jag inte längre hade någon att åka med. Kvar är alla kläder och tillbehör. Finns det något värde i detta om man försöker sälja det ? Sitter ett Cardo Freecom 4+ på hjälmen som är så gott som nytt.

F4238C2A-45ED-4D3D-ADA9-1F157AC10122.jpeg

Sålde tyvärr min Aprilia för ett par år sedan då jag inte längre hade någon att åka med. Kvar är alla kläder och tillbehör. Finns det något värde i detta om man försöker sälja det ? Sitter ett Cardo Freecom 4+ på hjälmen som är så gott som nytt.
Är det inte skinn så är det inte värt så mycket men å andra sidan så är det ju onödigt att det ligger och blir oanvänt.
Det ser nytt och fint ut på bilden och är det i fint skick så lär du nog få runt 40-50% av nypris för det.

Är det inte skinn så är det inte värt så mycket men å andra sidan så är det ju onödigt att det ligger och blir oanvänt.
Det ser nytt och fint ut på bilden och är det i fint skick så lär du nog få runt 40-50% av nypris för det.
Tack för svar :) Är dessvärre inte i skinn, men som du påpekar trots den usla bilden så är dom i bra skick.

På söndag 21 maj är det mc-parad i flera svenska städer (Göteborg, Lidköping, Stockholm, Sundsvall och Västervik) för att uppmärksamma prostatacancer och mäns psykiska ohälsa.

https://www.triumphmotorcycles.se/f...d=4w_cvaGVf8o21k2pZ_lO1DRXw53hzs4dFwK95tf3lZk

Skärmavbild 2023-05-16 kl. 14.13.06.png
Skärmavbild 2023-05-16 kl. 14.13.27.png
Skärmavbild 2023-05-16 kl. 14.14.55.png

Åh synd att det var en bit bort för mig, detta hade varit kul med min Suzuki intruder 1400 😄

Har tyvärr inte FB längre, men får kanske ta och testa Blocket om ingen nappar här :happyhappy: Tack för tipsen.
Det är verkligen rätt tid att annonsera nu så lägg in det på Blocket. Klart det finns ett värde i grejerna. Det är bara att titta på nypriserna. Sen kanske du får vara beredd på att splitta för det är inte säkert att allt stämmer i storlek. Jag hade tur och köpte allt i ett paket där allt passade. Det jag saknade när jag letade var säkerhetsklassningarna för glid, stöt och penetration. Man orkar inte söka vidare på varje plagg så man går vidare bland annonserna.

Senast ändrad:
Åh synd att det var en bit bort för mig, detta hade varit kul med min Suzuki intruder 1400 😄
Tyvärr hittar jag ingen info om var de åker och när, inte heller vad som gäller för anmälan, men jag tror de anser din mc är för mycket custom. Det ska vara klassiska engelska motorcyklar med förare klädda med brittisk elegans.

Det blev några provkörningar i helgen.

Husqvarna svartpilen, säkert en bra pendlarhoj men jag behöver komma upp i storlek och styrka
Yamaha Tracer 7, bra och lite tråkig
Yamaha MT7, säkert kul streethoj men den känns för liten för två
BMW F 750 GS, den hojen jag upplevde som stabilast men motorn ingav ingen kvalitetskänsla
Triumph Speedtwin 900, klart en av de roligaste och vackraste med en motorstyrka som passar mig som är lite oerfaren
Triumph Bonneville T120, kraftfull med bra bromsar och passar för två på weekendresor eller för mig på långtur tack vare den sjätte växeln
Triumph Trident 660, precis det den är en streetracer men för liten för mig
Triumph Scrambler 900, väldigt skön att köra och är väl den som mest påminner om ungdomens kraftigt trimmade mopeder
Harley Davidsson Breakout, ingenting man vänder runt med på en femöring men väldigt bra tryck på raksträckan och vacker som få. Om man bara kunde ha en utan att behöva hamna i den speciella miljö som det lätt blir med HD
Moto Guzzi V7, väldigt trevlig och lättkörd. Jag drömde mig bort till italienska slingriga vägar med snusnäsduken på sne
Tack för input!
Triumph Trident 660 är en fin hoj men håller med, lite tunn

Om någon behöver prylar så la jag upp en annons på hjälm och skinnställ:

Skärmavbild 2023-05-21 kl. 18.50.45.png

Tog ut hojen på premiärturen för året. Det blev några mils körning totalt i det fina vädret. Alltid trevligt så hör på våren när man möter alla glada motorcyklister på vägarna som lyfter handen i en hälsning.

För att föröska kapa kostnaderna lite tänker jag lite på begagnade MC-kläder utan att veta ifall dom kommer passa eller ej. Känns det inte sådär lite lagom konstigt att uttrycka sitt intresse på en annons för att sedan åka och prova kläderna för att sedan säga, "nää, dessa satt inte bra, tack och hej"?

Kommer såklart till största möjliga grad googla efter storleksrekommendationer, tillverkarnas egna mått osv.

För att föröska kapa kostnaderna lite tänker jag lite på begagnade MC-kläder utan att veta ifall dom kommer passa eller ej. Känns det inte sådär lite lagom konstigt att uttrycka sitt intresse på en annons för att sedan åka och prova kläderna för att sedan säga, "nää, dessa satt inte bra, tack och hej"?

Kommer såklart till största möjliga grad googla efter storleksrekommendationer, tillverkarnas egna mått osv.
Vad är det ute efter för kläder?? Skinn?? Tyg?
Finns rätt mkt bra storleksguider..

Tillbaka
Topp