• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

För att föröska kapa kostnaderna lite tänker jag lite på begagnade MC-kläder utan att veta ifall dom kommer passa eller ej. Känns det inte sådär lite lagom konstigt att uttrycka sitt intresse på en annons för att sedan åka och prova kläderna för att sedan säga, "nää, dessa satt inte bra, tack och hej"?

Kommer såklart till största möjliga grad googla efter storleksrekommendationer, tillverkarnas egna mått osv.
Åk till närmsta handlare och prova ut storlekar på olika tillverkare. Sen är det bara att leta begagnat.

För att föröska kapa kostnaderna lite tänker jag lite på begagnade MC-kläder utan att veta ifall dom kommer passa eller ej. Känns det inte sådär lite lagom konstigt att uttrycka sitt intresse på en annons för att sedan åka och prova kläderna för att sedan säga, "nää, dessa satt inte bra, tack och hej"?

Kommer såklart till största möjliga grad googla efter storleksrekommendationer, tillverkarnas egna mått osv.
Passar inte grejerna så passar de inte, då är det inte konstigt att tacka nej.

Jag har rätt mycket nya prylar som du kan få testa om du bor i närheten av Stockholm?

Jag tycker inte alls det är något konstigt att kläder man köper ska passa. Den som säljer har oftast full förståelse för det. Man vill känna på grejerna innan man köper oavsett om det är kläder, skidutrustning eller mc. Det är min erfarenhet trots att jag inte gjorde så när jag köpte mitt skinnställ men då betalade jag 1500 kr för Halvarssons skinnjacka, dito hängselbyxa, stövlar och handskar, allt i nyskick. Allt passade perfekt så lite tur hade jag. Sån tur kanske man inte alltid har men betalar man 10% av nypriset kan man ta en viss risk. Grejerna kan säljas vidare till nästa behövande om något inte passar. Nyvärdet på grejerna jag köpte är ca 14000 kr. Begagnade mc-kläder har något bra andrahandsvärde trots att de är gjorda för att hålla länge. Man förstår varför för det är lite som att köpa en begagnad säng.

Vad är det ute efter för kläder?? Skinn?? Tyg?
Finns rätt mkt bra storleksguider..
Kvittar egentligen nu i början, men jag vill inte göra samma misstag jag har gjort vid tidigare tillfällen när jag har fått ett nytt intresse är att köpa allting, av flera olika versioner, dyraste osv osv.
Åk till närmsta handlare och prova ut storlekar på olika tillverkare. Sen är det bara att leta begagnat.
Jo jag tänkte på det, men jag ogillar generellt sätt att åka till en handlare, prova saker och sedan dra utan att köpa något. Kalla mig för en vekling men det är min ståndpunkt iaf och därav lite min ursprungsfråga:)

Ut på tur aldrig sur
IMG_20230522_181002.jpg

Har haft span efter en beg ljuddämpare till Ktm på blocket men folk verkar kränga sina prylar med hojarna.

Har ni några tips på vart man kan leta? Forum etc?

Har haft span efter en beg ljuddämpare till Ktm på blocket men folk verkar kränga sina prylar med hojarna.

Har ni några tips på vart man kan leta? Forum etc?
Vilket fabrikat? Kollat sporthoj forumet?

Annars kan jag rekommendera Dominator från Polen. Prisvärda, hade en decat till min mt10 tidigare. Kostade 1/4 jämfört med Akrapovic.

Vilket fabrikat? Kollat sporthoj forumet?

Annars kan jag rekommendera Dominator från Polen. Prisvärda, hade en decat till min mt10 tidigare. Kostade 1/4 jämfört med Akrapovic.

Till en KTM Duke 890 R.
Det har jag inte men ska ta mig en titt där, tack :) Jag har inte hört talas om Dominator men ska givetvis kolla upp det med. Sc project har jag på radan, rimligt i pris jämfört med Akrapovic. Men rätt lång leverans tid :(

Till en KTM Duke 890 R.
Det har jag inte men ska ta mig en titt där, tack :) Jag har inte hört talas om Dominator men ska givetvis kolla upp det med. Sc project har jag på radan, rimligt i pris jämfört med Akrapovic. Men rätt lång leverans tid :(
379€, finns även kortare för mindre peng & decat om du vill ha ännu högre ljud, dock meckigare vid besiktning.

Är det någon i tråden som känner någon som kört bensindriven mc länge och som nu köpt och kör en eldriven mc? Det är några som vill göra en artikel i ämnet som frågar. De saknar helt koppling till branschen.

Någon som kan rekommendera en gummiverkstad eller dylikt så nära Vasastan (Stockholm) som möjligt? Är fullständig novis i sammanhanget. Byter man eller kan laga?

Bild på bakdäcket….
D7D99BA3-E12D-404C-BF72-FC982B1156AA.jpeg

Hade bytt. Ett mc däck är ju inte jättedyrt. Tråkigt om lagningen inte håller när man kommer i 200km/h.

Den här gubben kommer inte köra 200 km/h någonsin, men köper resonemanget fullt ut.

Tycker även att det ska bli olustigt som däcket ser ut nu att köra motorcykeln till verkstad. Ägnade en bra stund idag att hitta någon som hade helgöppet och inom överskådligt avstånd - utan framgång dock. Hoppas på bättre lycka på måndag.

Den här gubben kommer inte köra 200 km/h någonsin, men köper resonemanget fullt ut.

Tycker även att det ska bli olustigt som däcket ser ut nu att köra motorcykeln till verkstad. Ägnade en bra stund idag att hitta någon som hade helgöppet och inom överskådligt avstånd - utan framgång dock. Hoppas på bättre lycka på måndag.
Kolla här: http://www.wheeler-dealer.se/
Många gillar honom.

En helt ny värld öppnade sig för mig när jag ändrade från TC3 till TC2 och AWC0.
Herregud vad den är rå och brutal, älskar det!
Så fort jag drar på rullen vid tex omkörning så blir det på bakhjulet... Fatta vilken tur de har som jag kör om som får njuta av mästerverket :D

Tillbaka
Topp