IndeedVi har bra potential för en GBG KS+MC GTG.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
IndeedVi har bra potential för en GBG KS+MC GTG.
Absolut!Vi har bra potential för en GBG KS+MC GTG.
Jag hakar gärna på också!Doodle
doodle.com
Nuvarande förslag är Långedrags världshus, men vi kan ju ändra oss. Paradiset är ganska smidigt annars och ligger nära.
Jag gjorde en Doodle för vecka 31 så kanske vi kan hitta några som är intresserade. Sedan tar vi tid, plats och bestämmer ställe i PM tänker jag.
@NickL @spruff @Oliver @Chrisse @RobinW - Vilka fler har vi med mc i GBG?
Alternativt så gör vi en träff också. Lite bättre än dom på västsidan?Nästan så att man vill flytta från Sveriges huvudstad bara för att få vara med
Taget!Alternativt så gör vi en träff också. Lite bättre än dom på västsidan?
Fantastiskt bra initiativ!Doodle
doodle.com
Nuvarande förslag är Långedrags världshus, men vi kan ju ändra oss. Paradiset är ganska smidigt annars och ligger nära.
Jag gjorde en Doodle för vecka 31 så kanske vi kan hitta några som är intresserade. Sedan tar vi tid, plats och bestämmer ställe i PM tänker jag.
Jag är iaf på rätt sida landet snart, så jag är eventuellt på.Doodle
doodle.com
Nästan så att man vill flytta från Sveriges huvudstad bara för att få vara med
Vi är några som i flera år kört tillsammans i Hufvudstaden å även ut till byar å övernattat efter blöta kvällarAlternativt så gör vi en träff också. Lite bättre än dom på västsidan?
Jag är gärna på om jag är hemma ( hoppas på att vädret skall bli bättre och att jag får någon semester) men har mc- och cykelförbud fram till minst v33 pga en avsliten biceps på läkning. Kommer däremot gärna med annat färdmedel. Både Reveljen och Långedrag är bra. Sedan finns ju Seglarbaren ovanför gkss också.Doodle
doodle.com
Du kan åka på min bönpall.Jag är gärna på om jag är hemma ( hoppas på att vädret skall bli bättre och att jag får någon semester) men har mc- och cykelförbud fram till minst v33 pga en avsliten biceps på läkning. Kommer däremot gärna med annat färdmedel. Både Reveljen och Långedrag är bra. Sedan finns ju Seglarbaren ovanför gkss också.
Bra initiativ!
Det brukar sitta en rörklämma där. Det tätar kanske sig själv, annars kan du sätta en värmebeständig packning på inre röret. Borde gå att googla fram om något fattas. Kollat Yoshis hemsida? Om det bara läcker lite så hade jag skitit i det.En fråga till er rutinerade.
Har kört ca 120mil utan att tvätta motorcykeln och har uppptäckt att avgasröret läcker avgaser mellan själva röret och slip-on:et. Är de normalt eller är det någon packning som fattas tro?
(Köpte motorcykeln begagnad och röret satt redan monterat)
Yoshi brukar inte ha packning där, har jag för mig.En fråga till er rutinerade.
Har kört ca 120mil utan att tvätta motorcykeln och har uppptäckt att avgasröret läcker avgaser mellan själva röret och slip-on:et. Är de normalt eller är det någon packning som fattas tro?
Det brukar sitta en rörklämma där. Det tätar kanske sig själv, annars kan du sätta en värmebeständig packning på inre röret. Borde gå att googla fram om något fattas. Kollat Yoshis hemsida? Om det bara läcker lite så hade jag skitit i det.
Tack för båda svar!Yoshi brukar inte ha packning där, har jag för mig.
Tycker dock att det ser lite väl mycket läckage ut.
Kan burken vara lite ”vinklad” där den är fastdragen i klammern så det inte tätar?
Testa att bryta litet i burken.
Jag tycker hojar ska låta. På min förra hoj behövde jag sätta en rörklämma för att täta men du verkar inte ha så mycket att fästa i. Finns värme plog gängtejp på Biltema för 5kr. Det bör funka tycker jag.Tack för båda svar!
Lossade på skruven som håller fast själva röret och rätade till röret lite. De kanske hjälper. Annars blir det bara att ”gilla läget” tänker jag.
Sitter och överväger om jag skall byta tillbaka till original-röret för detta låter så sjukt mycket att jag själv får ont i öronen, detta trotts att jag satt i en Db-killer (kan vara så att det lilla avgas-läckaget ökar volymen). Kan också vara så att jag är ovan men har svårt att bedöma. Perfekt bedömning att göra vid en GTG där mer erfarna öron får lyssna.
Annan fråga, enligt säljaren så har hojen optimerats i samband med rörbytet, skulle det påverka motorn negativt om jag monterar på originalröret igen utan att ändra mappningen?
En fråga till er rutinerade.
Jag tycker hojar ska låta. På min förra hoj behövde jag sätta en rörklämma för att täta men du verkar inte ha så mycket att fästa i. Finns värme plog gängtejp på Biltema för 5kr. Det bör funka tycker jag.
Annars finns bra och någorlunda billiga proppar. Jag kör med dessa när jag har högljud hjälm.
Mappning för bara slipon gör varken till eller från så jag hade inte brytt mig om att mappa om jag bytte tillbaka till originalsystemet. Det enda som eventuellt (men troligtvis inte) skulle kunna hända är att hojen får för lite luft och det mår den inte dåligt av.
Uttryckte mig nog lite klumpigt. Det är ett helsystem från Yoshimura (R77) bara att jag sa ”slippon” i brist på bättre ord. Inser nu i efterhand att jag borde skrivit ”ljuddämpare”.Det ser ut som att det är fel dimension på slipon och läcker lite. Jag skulle också testa med lite passning av något slag. Det kanske räcker med lite kopparfett eller annat som klarar värme.
Vet du om du har katalysator i originalröret?
Om du har det så lär det bli dåligt med original om mappen är gjord för fritt flöde.
Då blir luft/bränslemix fel och det är inte bra.
Jag hade kört på flytande packning i stället för tejp, tex:Uttryckte mig nog lite klumpigt. Det är ett helsystem från Yoshimura (R77) bara att jag sa ”slippon” i brist på bättre ord. Inser nu i efterhand att jag borde skrivit ”ljuddämpare”.
Ska under nästa vecka testa och ta av själva ljuddämparen och se om jag kan täta den på något sätt. Är gängtejpen värmebeständig?
Proppar kör jag med sedan dag 2 för fick ont i öronen efter 30 minuter
Originalröret har katalysator. :/
Du bör inte köra samma mappning med helsystem som med originalrör. Testa om original slipon passa på röret som sitter där nu, kanske blir lagom ljud då.Uttryckte mig nog lite klumpigt. Det är ett helsystem från Yoshimura (R77) bara att jag sa ”slippon” i brist på bättre ord. Inser nu i efterhand att jag borde skrivit ”ljuddämpare”.
Ska under nästa vecka testa och ta av själva ljuddämparen och se om jag kan täta den på något sätt. Är gängtejpen värmebeständig?
Inte möjligt på en xsr.Testa om original slipon passa på röret som sitter där nu, kanske blir lagom ljud då
Gängtejp kommer inte att fungera. Om det sitter en packning i burken kanske den är skadad och behöver bytas annars:Uttryckte mig nog lite klumpigt. Det är ett helsystem från Yoshimura (R77) bara att jag sa ”slippon” i brist på bättre ord. Inser nu i efterhand att jag borde skrivit ”ljuddämpare”.
Jag hade kört på flytande packning i stället för tejp, tex:
Packning på tub 80 ml | Ger en säker tätning | Permatex | Jula
Ger en säker tätning och används där elastisk, vibrationssäker packning behövs. Resistent mot kemikalier, dock inte bensin. -54 till +205 °C.www.jula.se
Man använder en liknade den för att täta mellan motorhalvorna på Ducati tex, så det fungerar riktigt bra.
Lite segt att dra isär om du behöver riva, men absolut inte permanent limmat.
Du bör inte köra samma mappning med helsystem som med originalrör. Testa om original slipon passa på röret som sitter där nu, kanske blir lagom ljud då.
Inte möjligt på en xsr.
Googling på xsr + yoshimura så ser det ut att sitta en rörklämma där @Oliver verkar ha läckage. Eller bara formen..
Vanligt att "slip-on-burken" glidit ned lite för mycket på röret.
Tack för alla svar!Gängtejp kommer inte att fungera. Om det sitter en packning i burken kanske den är skadad och behöver bytas annars:
Lossa fästpunkter till hela systemet och montera tillbaka se till att allt linjerar upp ordentligt. Kanske (förmodligen inte) behöver fästen till fjädrar böjas försiktigt så att båda drar lika mycket.
Du ska inte behöva kladda med silikon eller liknande om allt är rätt monterat.
Om du behöver leta efter läckan så får det nog räknas som tätt.Tack för alla svar!
Under nästa vecka åker hojen in till verkstad för att byta däck så får be snällt om att dem kan kika på röret.
Annars blir de till att mecka själv och försöka hitta läckan genom att demontera röret. Misstänker att det kanske är någon packning inuti ljuddämparen som blivit dålig eller att avgasröret läcker främst när det är kallt och bli tätare efter en varmkörning.
Blir dock lite förvånad hur svårt det skall vara att hitta monteringsanvisningar på yoshimuras hemsida, får helt enkelt förlita mig på youtube.
Tittar man på nedan video (vid 10:30) så verkar ljuddämparen glida på väldigt lätt och nästan ha en liten springa som kan smälla ut avgaser på röret. Kanske är helt enkelt så att jag letar efter problem i något som inte har något problem.
Vill bara påpeka att VIN-nr står två gånger på bilden men bara en är blurradVar inne hos lokala handlaren igår.. Tog några egna bilder på dom mer exklusiva leksakerna där. Rätt bra att ha två KTM Brabus, en RC8C, två limiterade Triumph Moto2 och en M1000RR
FixatIofs ingen reggad hoj men iafVill bara påpeka att VIN-nr står två gånger på bilden men bara en är blurrad
En av varje tack!Var inne hos lokala handlaren igår.. Tog några egna bilder på dom mer exklusiva leksakerna där. Rätt bra att ha två KTM Brabus, en RC8C, två limiterade Triumph Moto2 och en M1000RR