• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Hade Hondas gamle CBR1100XX för drygt tio år sedan.
Den var guld på Autobahn och mindre vägar.
Blev det tighta kurvor var den lite tung och lång, speciellt när det var riktigt tight och passagerare på.
Här Passo dello Stelvio, värdens bästa väg enligt riktiga TopGear.
20120614_163330.jpg
Det ser underbart ut! Jag vet en som arrangerar resor till italienska alperna. MC tas på släp genom Tyskland. Hoppas jag får dela din upplevelse.

Nu funderar jag på en Honda vfr 800 till mig för jag tror den är en bättre nybörjartouringcykel. Vad tror du om en sån? Den är 4-cylindrig och verkar vara allround, dessutom går de att köpa nyare än Sprinten. Kan den vara rätt om man inte vill gå direkt på en över 1000CC?

Skärmavbild 2023-07-08 kl. 16.18.58.png

Senast ändrad:
Det ser underbart ut! Jag vet en som arrangerar resor till italienska alperna. MC tas på släp genom Tyskland. Hoppas jag får dela din upplevelse.

Nu funderar jag på en Honda vfr 800 till mig för jag tror den är en bättre nybörjartouringcykel. Vad tror du om en sån? Den är 4-cylindrig och verkar vara allround, dessutom går det att köpa nyare än Sprinten. Kan den vara rätt om man inte vill gå direkt på en över 1000CC?

Svinbra val om man vill ha en bra allroundhoj som verkligen inte gör bort sig på touring.
Honda brukar hålla riktigt bra kvalitet, och VFR är billig att försäkra.

Nu funderar jag på en Honda vfr 800 till mig för jag tror den är en bättre nybörjartouringcykel. Vad tror du om en sån? Den är 4-cylindrig och verkar vara allround, dessutom går det att köpa nyare än Sprinten. Kan den vara rätt om man inte vill gå direkt på en över 1000CC?

Som sagt i ovan inlägg, haft VFR och nu en Streetracer.
VFR upplevs tung, hög tyngdpunkt och gammal, speciellt i låg fart. Men i hög fart underbar. Och snygg!

VFR800 är en riktigt jäkla bra hoj. Inte bäst på nåt, men bra på nästan allt😁
Har kört VFR sen slutet av 90talet och gör fortfarande,så iofs lite jävig.
Men det är en grym allroundhoj👍
Bra på nästan allt är viktigare än bäst, för min del så tack! Kör du en sån, säger det en hel del som jag tolkar det. Jag har hittat en men den har bara en sits och någon förvaringslåda på passagerarplatsen. Vet du om det går att byta ut den bakre delen av sadeln så en passagerare för plats?

Skärmavbild 2023-07-09 kl. 09.27.52.png

Så här vill jag ha det.
Skärmavbild 2023-07-09 kl. 09.28.46.png

Bra på nästan allt är viktigare än bäst, för min del så tack! Kör du en sån, säger det en hel del som jag tolkar det. Jag har hittat en men den har bara en sits och någon förvaringslåda på passagerarplatsen. Vet du om det går att byta ut den bakre delen av sadeln så en passagerare för plats?

Skärmavbild 2023-07-09 kl. 09.27.52.png

Så här vill jag ha det.
Skärmavbild 2023-07-09 kl. 09.28.46.png
Originaldelarna borde ju hänga med hojen. Kolla med ägaren/firman om var handtagen och kutsen finns🙂

Riktigt läcker hoj, en av favoriterna.

Körde du något upp norr från Trollhättan och Uddevalla? De små kustbyarna där, upp mot strömstad?
Tack, tycker den är riktig go att köra faktiskt!
Även min fru som sitter där bak tycker den är härlig att åka på 🤩
Behöver dock gå upp på högre inställning på bakfjädringen nästa gång vi åker en längre trip 2 personer 🤩

Vi höll oss i södra delarna. Körde ner mot gottskär och därefter runt Lyngern. Sen råkade vi hamna på en toppenbra restaurang som heter ”Charles Gårds BBQ & Smoker”, starkt rekommenderat!
IMG_6186.jpeg

Aha, så det som sitter på nu är inte original?
Alla tidigare modeller levererades med både sadel, handtag och täckkåpa.
Så att du själv skulle kunna välja singel eller dubbelsits-look🙂
Kollade annonsen på blocket. Den ser riktigt fin ut. Står den i närheten tycker jag definitivt du ska åka dit och kika😀

Tack, tycker den är riktig go att köra faktiskt!
Även min fru som sitter där bak tycker den är härlig att åka på 🤩
Behöver dock gå upp på högre inställning på bakfjädringen nästa gång vi åker en längre trip 2 personer 🤩

Vi höll oss i södra delarna. Körde ner mot gottskär och därefter runt Lyngern. Sen råkade vi hamna på en toppenbra restaurang som heter ”Charles Gårds BBQ & Smoker”, starkt rekommenderat!
IMG_6186.jpeg
Har hört bra om Charles men aldrig varit där själv. Får bli ett besök snart :)

Någon som har erfarenheter eller åsikter av Panigale V2?
Användas för en kombination av bandagar och slöåkning.

Tänker att jag även skall behålla duke 890:n

Någon som har erfarenheter eller åsikter av Panigale V2?
Användas för en kombination av bandagar och slöåkning.

Tänker att jag även skall behålla duke 890:n
Har inte provat lillebror, men skulle tippa att det är en fråga om pengar. Har du möjlighet att köpa en v4 och väljer en v2 så kommer du nog ganska snart fråga dig om inte v4 ändå vore bättre.

För övrigt så har jag haft 0 problem med min v4( förutom Bosse Batongs åsikter) på snart 1200mil.
Verkar som kvaliten fick sig ett lyft efter Audi gick in som ägare. Tillförlitlighet och Italiensk är ju två ord som ytterst sällan setts i samma mening tidigare. :)

Jag kan tyvärr intyga att flera/många har väldigt jobbiga problem med sina nya Audi/Ducatis Panigale,s.
Men det är ju fortfarande hojar från Italien så det hör ju till. På samma sätt som att HD spottar olja... :)

Sneglat lite på en V2 med, men tycker försäkringen blir dels orimlig plus att min nuvarande är så jäkla bra på så mycket(kanske inte bankörning dock…)

Försäkringen hade åkt upp 3-4 gånger högre än nu.

Blev en tur igår

IMG_1497.jpeg

Kanske inte alls vad du letar efter men Tuono Factory 1100 V4 klassas som touring....
Sinnessjuk hoj. Bra på det mesta förutom att köra sakta.

Kanske inte alls vad du letar efter men Tuono Factory 1100 V4 klassas som touring....
Sinnessjuk hoj. Bra på det mesta förutom att köra sakta.
Vad skall man kika på Tuonon?
Egentligen kittlar den inte mitt öga på samma sätt som duccen men man skall ju inte begränsa sig alltför hårt.
Nackdelen är väl att jag egentligen letade efter en kåpad cykel. Duken är ju naken så det räcker

Kan leva med kostnader och konsekvenser av en Italien mc….

Tillbaka
Topp