• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Kul jul, tre dagar kvar hem och en skruv i bakdäcket..
Söndag och alla ställen är stängda. :mad:

IMG_8596.jpeg

Tack!

Körde som sagt nu för första gången och det med en kompis som handledare. Mycket handledning blir det nog inte utan snarare göra det lovligt för mig att köra. har plöjt ner många timmar på Youtube för att lära mig.

Trafiken kändes hanterbar direkt, va ute i ca 4 mil, och då ut i trafik direkt. Kändes inte otryggt eller så även om koordinationen inte var helt på plats.

När jag nu körde och kom till korsning med trafik gjorde jag koppling, trampa ner till ettan och sedan bromsa med bak- och frambroms. Är det ett korrekt sätt? Kändes som att körningen blev lugn och att jag fick tid.
Övertänk inte detaljer, låter vettigt. Tänk bara på att inte bromsa för hårt inför rödljus, eftersom bilar ofta har sämre bronsverkan och man inte vill ha en bil i röven.

IMG_9972.jpeg
IMG_9969.jpeg

I fredags körde jag andra riktiga nöjesturen sedan inköpet. Först Lygnern runt, sedan södra delen av Hällingsjön. Hojen är för jävla rolig när det svänger, tycker krqften räcker till gott och väl.

Har även ”tvättat” hojen för första gången. 😂
Ska dra ut och köra en runda nu också tänker jag.

IMG_9972.jpeg
IMG_9969.jpeg

I fredags körde jag andra riktiga nöjesturen sedan inköpet. Först Lygnern runt, sedan södra delen av Hällingsjön. Hojen är för jävla rolig när det svänger, tycker krqften räcker till gott och väl.

Har även ”tvättat” hojen för första gången. 😂
Ska dra ut och köra en runda nu också tänker jag.
Äntligen får man se den ren.... ;)
Kul att du fortfarande är nöjd med den. Ser någon då och då på vägarna och tänker på dig :D

Nuvarande förslag är Långedrags världshus, men vi kan ju ändra oss. Paradiset är ganska smidigt annars och ligger nära.

Jag gjorde en Doodle för vecka 31 så kanske vi kan hitta några som är intresserade. Sedan tar vi tid, plats och bestämmer ställe i PM tänker jag.
@NickL @spruff @Oliver @Chrisse @RobinW - Vilka fler har vi med mc i GBG?
Informera oss om vem så vi kan välja en sådan ÅF istället för sådana som inte är bra....
I Tyskland……..

Jag borde testa lite grus. Hur fort vågar man köra på grus-70vägar?

Ja det tycker jag också! Provade offroadhoj på grus för drygt ett år sedan och blev helt fast efter 10 år på asfalt.

Jag är rätt grön fortfarande och min Honda är ingen racer direkt. Men att hålla 70-90 på fina grusvägar som svänger svagt är verkligen inga problem. Det svåra tycker jag är när det svänger skarpt, är en annan kurvteknik jämfört med asfalt då.

Var iväg 4 dagar nu och räknade ut att min snitthastighet var 50km/h 😅

Sektion 2. Har du åkt TET? 😊

För mycket plastraketer för tillfället. Bryter av med lite grusbus. Tänk så mycket vackert ni missar när ni bara håller er till asfalt. 😁

20230731_140107 (1).jpg
20230728_205258 (2).jpg
20230729_125722 (1).jpg
Håller med 100%. Även utan grushoj så har man superkul. Åkte själv en favoritrunda i lördags. Om man kan leva med en mil på perfekt grusväg med fantastisk utsikt så får man tio mil asfalt med underbara miljöer, utan att behöva vända och krångla.
Har man en hoj med hyfsat upprätt körställning och kan slappna av i axlarna så är det verkligen inget problem.

Ja det tycker jag också! Provade offroadhoj på grus för drygt ett år sedan och blev helt fast efter 10 år på asfalt.

Jag är rätt grön fortfarande och min Honda är ingen racer direkt. Men att hålla 70-90 på fina grusvägar som svänger svagt är verkligen inga problem. Det svåra tycker jag är när det svänger skarpt, är en annan kurvteknik jämfört med asfalt då.

Var iväg 4 dagar nu och räknade ut att min snitthastighet var 50km/h 😅

Sektion 2. Har du åkt TET? 😊
Kört delar av den uppåt i kombination med TST och lite annat grus. :)

Tillbaka
Topp