• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Provkört dessa två idag:)
Kul dag iaf

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Hur är 48en? Den är enligt mig en av de snyggare HD som görs idag. Dock för dyr för min plånbok.
Absolut en väldigt trevlig hoj som jag verkligen gillar mer och mer. Blev bara mer sugen idag.
Plus:
Karaktär på motorn och ljudet.
Känslan av motorns "råhet" som letar sig ut via vibrationerna.
Lättkörd.
Tycker den är väldigt Bekväm(okej jag har mest kört sporthoj).
Inte så mycket fartvind som jag förväntade mig.
Ballfaktorn om man gillar stuket.

Minus:
Känns som man ska glida av sadeln vid acceleration(ska tydligen förbättras till 2016).
Saknar personligen endel från instrumenteringen.
Dämparen fram är aningen mjuk och bak en aning hård, de ska dock bytas på -16 modellerna.
Endel av elen ser ut som något gjort i garaget....

Absolut en väldigt trevlig hoj som jag verkligen gillar mer och mer. Blev bara mer sugen idag.
Plus:
Karaktär på motorn och ljudet.
Känslan av motorns "råhet" som letar sig ut via vibrationerna.
Lättkörd.
Tycker den är väldigt Bekväm(okej jag har mest kört sporthoj).
Inte så mycket fartvind som jag förväntade mig.
Ballfaktorn om man gillar stuket.

Minus:
Känns som man ska glida av sadeln vid acceleration(ska tydligen förbättras till 2016).
Saknar personligen endel från instrumenteringen.
Dämparen fram är aningen mjuk och bak en aning hård, de ska dock bytas på -16 modellerna.
Endel av elen ser ut som något gjort i garaget....

Missade en sak till, att tanken täcker till typ 12 mil är ju ett skämt. O andra sidan får man väll göra valet om man vill behålla den snygga som sitter på eller byta till större. Jag hade ändå behållt org

Ja tanken är lite liten. Men jag skulle lätt klara mig med de 12 liter den rymmer. Senaste åren blev det väl ungefär tolv mil per år :(
48:an är ju riktikgt ball!

Hade jag haft koll på amerikanska måttenheter hade jag inte behövt fråga, eller hur? ;)
Hur som helst.... Hade en Streetbob en sommar men skulle nog köpa en 48 om det vore aktuellt med hoj igen.

Då var man tillbaka från sommarens mc trip, tog en liten sväng på min Thunderbird Storm...
IMG_20150903_221914.jpg

Några av highlightsen var helt klart D-Day stränderna i Normandie, korsa Pyreneerna och Alperna, Stelvio passet, Monaco, Carcassonne och Como sjön.
Får man se en bild på skönheten? Hojen menar jag då förstås.

Det var en KTM DUKE 690 från 2012.
Hände i en förort söder om Stockholm

Vilken om man får fråga?
Bos själv i Skärholmen men har inte blivit av med en enda cykel/bil mot när jag var liten och bodde i Mälarhöjden. Fem cyklar på ett år, tio totalt på 17 år och pappas bil två gånger med samtida inbrott och stöld av reservnycklarna...

Vilken om man får fråga?
Bos själv i Skärholmen men har inte blivit av med en enda cykel/bil mot när jag var liten och bodde i Mälarhöjden. Fem cyklar på ett år, tio totalt på 17 år och pappas bil två gånger med samtida inbrott och stöld av reservnycklarna...

Det hände i Älvsjö... Lite tråkigt då det inte händer så mycket annat i området.

Då var man tillbaka från sommarens mc trip, tog en liten sväng på min Thunderbird Storm...
IMG_20150903_221914.jpg

Några av highlightsen var helt klart D-Day stränderna i Normandie, korsa Pyreneerna och Alperna, Stelvio passet, Monaco, Carcassonne och Como sjön.

Imponerande.
Hur många dagars körning är denna tripp?

Imponerande.
Hur många dagars körning är denna tripp?
Tog det rätt lugnt med ett snitt på ca 50 mil om dagen, några dagar mer sightseeing o några dagar fler mil. Så tog 7 dagar ner o 7 dagar hem o där i mellan ngra veckor i Baskien.

Ställena jag stannade på är de som listas till vänster på kartan.

Totalt sett riktigt härlig resa med mycket att se och mycket att äta o dricka... :)

Tillbaka
Topp