• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora MC-tråden.

Varsin sådan här ska vi köpa:
image.jpg
Klassisk hoj men kanske inte så lämpad för långtur :) krokiga småvägar och "bar hopping" är dess primära syfta...
Precis som @Spencer66 säger: den är sjukt rolig på krokigare landsväg och i stan men sitta på motorväg i över 130 några längre sträckor är inte värst bekvämt...

På tal om HD och deras mindre modeller (och med lite udda design). Vad säger ni om den här:

2015-Harley-Davidson-Street-750-02.jpg

2015-Harley-Davidson-Street-750-01.jpg

De som ska säljas i Euorpa och Indien byggs tydligen i Indien. Den där kraftigabakdelen i plast påminner lite om en annan HD klassiker, "boat tail" som man hade på vissa Sportsters och Super Glides på 70-talet

url

1971-harley-davidson-fx-super-glide-2.jpg

Det är bara @christian-h som är ute och snurrar med långturer. Mitt primära syfta med hoj är isf köra runt inom Sverige... Det bör väl min unga rygg samt en Harley 883 palla?
Din unga rygg pallar nog det mesta men även Sverige har långa raka vägar där du lätt marchar 130+ och då är inte Sporre bekvämt några längre sträckor. Om nu valet ändå faller på en Sporre så går du på 1200 eller ännu bättre, en 883 konverterad till 1200.

Din unga rygg pallar nog det mesta men även Sverige har långa raka vägar där du lätt marchar 130+ och då är inte Sporre bekvämt några längre sträckor. Om nu valet ändå faller på en Sporre så går du på 1200 eller ännu bättre, en 883 konverterad till 1200.

Jo så är det väl! Finns en djungel även här att grotta ner sig i!

Obefintlig liggfaktor. Har till och med två st. Hjälper föga

Liggfaktorn är icke relevant faktiskt. Gött häng och roliga weekends med polarna är prio ett

Nån som är sugen att köpa min xr1200? Gått ca 900 mil, sitter V&H black widow pipor på den. Kul hoj, men jag kör inte så mycket med den tyvärr - tar mest plats i garaget för tillfället. Hade tänkt sälja nästa vår, men om nån är sugen nu så är jag öppen för förslag - kan självklart ta nån schysst klocka som delbetalning om det skulle förenkla.. 09:a uttagen 2012.

CC329BF6-76F2-4E83-8217-A69E059EC3A1_zpsr50rodj2.jpg

Svara gärna via PM så jag inte missar det :) Justja pris, jamen runt 67 papp?

Är inte det här en bra deal? Nu kommer jag inte köpa den (eftersom jag tidigast kan ta kortet om 9 mån) men tycker att looken är precis den som jag söker (förutom att jag inte gillar rött, men det går ju enkelt att lösa).

http://www.blocket.se/alvsborg/Harley_Davidsson_Sportster_61942727.htm?ca=11&w=3

edit: säljaren heter Helen dvs tjejkörd (inväntar gliringar)!

En gammal sportster med liten motor känns nog rätt trist efter ett tag. Skulle nog försöka köpa nåt nyare med mer kräm i.

Tillbaka
Topp